Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver skriva av mig lite .. Jag är så orolig för vår lillskrutt. Hon hade skitjobbigt med andningen inatt igen, varvade mellan små snabba ytliga andetag och att kippa efter andan konstant natten genom. Inget vi provar hjälper. Var på barnakuten imorse men då var hon plötsligt bättre och de kunde egentligen inte säga så mkt mer än att hon verkar frisk på prover och att vi ska "flusha" näsan ordentligt med koksalt. Inget duttande med droppar. Nu är hon sämre igen och jag misstänker att det blir en till hemsk natt. Jag är helt slut för det är omöjligt att sova när man hör henne kämpa såhär. Vill bara att det ska gå över nu!
Om hon sover bättre i lite mer upprätt läge kanske det fungerar att låta henne sova i babyskyddet?
Du kan också testa att droppa bröstmjölk i näsan om du inte testat det. Annars säger jag som de andra, åk in när det är som värst.
 
Är hon påverkad även ”sittandes”? Alltså om du sitter och har henne på bröstet?
Kan du inte åka in nattetid om natten blir hemsk igen, så dom ser hur hon verkligen har det?

Det blir möjligtvis något bättre i upprätt position men inte mkt tyvärr. Får nog bli en sväng inatt om det blir ännu värre, men hoppas att det ger med sig...

Testat vara ute i friska luften? Tänkte när de har falsk krupp så underlättar det att andas svalare luft. Men som tidigare skrev, åka in med henne när det är som värst?

Frisk luft verkar hjälpa lite faktiskt. Har det som plan b inatt ifall hon får det för kämpigt. Fick tips om att ha henne i bärsele så det kan vara värt att testa!

Om hon sover bättre i lite mer upprätt läge kanske det fungerar att låta henne sova i babyskyddet?
Du kan också testa att droppa bröstmjölk i näsan om du inte testat det. Annars säger jag som de andra, åk in när det är som värst.

Babyskyddet var ingen höjdare, hon blir lite ihopkrökt av det så då blev det värre.. Ska testa bröstmjölk om jag orkar klämma ut lite sen:)
 
Det blir möjligtvis något bättre i upprätt position men inte mkt tyvärr. Får nog bli en sväng inatt om det blir ännu värre, men hoppas att det ger med sig...



Frisk luft verkar hjälpa lite faktiskt. Har det som plan b inatt ifall hon får det för kämpigt. Fick tips om att ha henne i bärsele så det kan vara värt att testa!



Babyskyddet var ingen höjdare, hon blir lite ihopkrökt av det så då blev det värre.. Ska testa bröstmjölk om jag orkar klämma ut lite sen:)
Brukar hon sova i spjälsäng? Antingen pallar du upp benen på spjälsängen med något så att det blir säkert. Eller så kan du lägga en trave pärmar under madrassen så att du får lagom lutning.
Kanske värt att testa det där husmorsknepet med rå lök? Många säger ju att det funkar!
Och om det hjälper med frisk luft får ni väl sova med fönstret öpprt.
Hoppas det ger med sig fort!
 
Idag känns livet väldigt bra. Vi är hemma, hon fattade det där med amning direkt (mjölken ska väl komma igång ordentligt också bara) och allt jobbigt som oro för förlossning mm ligger bakom oss. Storebror kommer hem först imorgon så hoppas det går bra också.
 
Brukar hon sova i spjälsäng? Antingen pallar du upp benen på spjälsängen med något så att det blir säkert. Eller så kan du lägga en trave pärmar under madrassen så att du får lagom lutning.
Kanske värt att testa det där husmorsknepet med rå lök? Många säger ju att det funkar!
Och om det hjälper med frisk luft får ni väl sova med fönstret öpprt.
Hoppas det ger med sig fort!

Vi kör uppallat:) hehe det där med rå lök låter sådär lockande..men vem ver, blir jag än mer desperat kanske jag hackar upp lite lök! Låter fönstret stå öppet inatt. Bra att det är ganska behaglig temp nu.
 
Idag känns livet väldigt bra. Vi är hemma, hon fattade det där med amning direkt (mjölken ska väl komma igång ordentligt också bara) och allt jobbigt som oro för förlossning mm ligger bakom oss. Storebror kommer hem först imorgon så hoppas det går bra också.

Vad härligt!:)
 
@Sedna Bättre, typ i alla fall;) hon hade jobbigt med andningen fram till ca kl 03 då vi satte oss och verkligen funderade på vad sjutton som skiljde dag från natt. Tänkte att det kanske inte måste vara förkylningens fel. Så vi lade henne i nestet i mitten av sängen mellan oss, vetevärmare och tänd lampa. Då märkte vi att andningen förbättrades. Jätteskumt, så jag vågar inte tro på att det kan vara lösningen, men hoppas! Fick sen sova 3h i sträck så det var kanon, speciellt att slippa höra henne kämpa så som innan. Hon har dessutom ätit bra. Håller tummarna för att det vänder nu!
 
Hur var natten @anonymApril?

Och hur har det gått för @Pengy?

Och hur har det gått för @Pengy?[/QUOTE]
Idag 4:26 föddes vår lilla son! 😀Om ni andra verkar ha kört på snabba förlossningar så stod vi för klara motsatsen! Ska berätta mer i en förlossningsberättelse sen men slutade ganska dramatiskt med att lillen drogs ut med sugklocka med navelsträngen runt både hals och en hand! Han mådde inte alls bra när han kom ut och togs direkt iväg av barnläkarna som stod beredda! Men nu verkar vår lilla Walter må bättre och han vägde 3880g och var hela 54 cm lång :o
 
Idag 4:26 föddes vår lilla son! 😀Om ni andra verkar ha kört på snabba förlossningar så stod vi för klara motsatsen! Ska berätta mer i en förlossningsberättelse sen men slutade ganska dramatiskt med att lillen drogs ut med sugklocka med navelsträngen runt både hals och en hand! Han mådde inte alls bra när han kom ut och togs direkt iväg av barnläkarna som stod beredda! Men nu verkar vår lilla Walter må bättre och han vägde 3880g och var hela 54 cm lång :o
Grattis och så skönt att han verkar må bra nu trots omständigheterna. Har lite varit min rädsla att navelsträngen ska ställa till saker då min första sob föddes med navelsträngen som ett par hängslen och gjorde så allt drogs ut på tiden.
 
Noah har idag kommit in i någon sovperiod. Han har sovit bra i natt och fortsätter sova bra. Vaknar och äter lite men inte alls lika mycket som tidigare dagar så idag känns det som att jag har hur mycket tid över som helst så jag sitter mest och funderar på VAD jag ska göra då han sover så gott i sitt babynest.
 
Idag 4:26 föddes vår lilla son! 😀Om ni andra verkar ha kört på snabba förlossningar så stod vi för klara motsatsen! Ska berätta mer i en förlossningsberättelse sen men slutade ganska dramatiskt med att lillen drogs ut med sugklocka med navelsträngen runt både hals och en hand! Han mådde inte alls bra när han kom ut och togs direkt iväg av barnläkarna som stod beredda! Men nu verkar vår lilla Walter må bättre och han vägde 3880g och var hela 54 cm lång :o

Grattis! Skönt att lillen verkar må bra nu efter omständigheterna.
 
Och hur har det gått för @Pengy?
Idag 4:26 föddes vår lilla son! 😀Om ni andra verkar ha kört på snabba förlossningar så stod vi för klara motsatsen! Ska berätta mer i en förlossningsberättelse sen men slutade ganska dramatiskt med att lillen drogs ut med sugklocka med navelsträngen runt både hals och en hand! Han mådde inte alls bra när han kom ut och togs direkt iväg av barnläkarna som stod beredda! Men nu verkar vår lilla Walter må bättre och han vägde 3880g och var hela 54 cm lång :o
Grattis! Skönt att han mår bättre nu :)
 
Denna första vecka har gått långsamt. tur är väl det. Skulle kännas hemskt om det varit tvärtom. Älskar tiden med hela familjen hemma trots sömnbristen. nyss varit ute på en längre promenad med hunden helt utan barn. sambon har hand om Noah och 5åringen sover, kommer nog vara stel i höften resten av kvällen men det är värt det hehe
 
Sonen är jättesöt med lillasyster och verkar ta det hela bra. Klappar, tröstar och ser till att vi byter blöja :p
Hunden nosade ordentligt och ser till att ligga nära och katten slutade gömma sig rätt fort.

Mjölken har runnit till ordentligt vilket även gett henne lite längre sömn nu under eftermiddagen istället för att amma i ett sträck.
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
5/4 - Jenka, andra barnet /gissar på: tjej /UL visade/Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm


Letade upp listan så ni som fått kan uppdatera :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 524
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp