Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
17/4 - Pengy, första barnet / Gissar på: Tjej/ UL visade: Pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
 
Min dotter fortsätter sova som en stock på dagen och en kratta på natten. Och jag har inte vett att sova på dagen.

I kväll har hon klusterammat och haft ont i magen sedan kl 20. Max sovit tio minuter i taget. Då vi ännu inte fått till liggamningen sitter jag i soffan med ögon som går i kors. Hoppas verkligen hon sover hårt många timmar när hon bestämmer sig för att vara klar. Och att det är snart. För nu orkar jag snart inte längre!
 
Min dotter fortsätter sova som en stock på dagen och en kratta på natten. Och jag har inte vett att sova på dagen.

I kväll har hon klusterammat och haft ont i magen sedan kl 20. Max sovit tio minuter i taget. Då vi ännu inte fått till liggamningen sitter jag i soffan med ögon som går i kors. Hoppas verkligen hon sover hårt många timmar när hon bestämmer sig för att vara klar. Och att det är snart. För nu orkar jag snart inte längre!

Håller med om att det är knepigt att få till sömn på dagtid! Det är först när man är helt slut som det går typ... Hoppas din lilltjej får ro att somna snart. Jobbigt att vara liten med magont.
 
25/3 - Shpongle, första barnet/ UL visade: pojke / Det blev en:
21/4 - Whirlie, andra barnet / Gissar på: / UL visade: flicka / Det blev en:
29/4 Minusgraader, andra barnet / Gissar på: / UL visade: Flicka / Det blev en:

1/5 - Kaki, andra barnet.
6/5 - Anonymusen, andra barnet / Gissar på: Pojke / UL visade: pojke / Det blev en:
6/5- Lo_, andra barnet/ Gissar på:/ UL visade/ Det blev en:
9/5 - Iglatjarn, andra barnet. Planerat ks. NIPT-test visade: Tjej
11/5 - domesticus, andra barnet / Gissar på:Pojke/ UL visade: Tjej / Det blev en:
25/5 - Linn-Nora, första barnet
30/5- Tingeling84,tredje barnet/UL visade:kille/Det blev en:

Födda:
31/3- Zata, Pojke, Hjalmar (beräknad 20/3)
2/4- Mulles_matte, Pojke, Oskar (beräknad 29/3), 3955 g och 53 cm lång
3/4- Sedna, Pojke (beräknad 8/4), 3500 g och 50 cm
13/4 anonymapril, flicka (beräknad 19/4), 3484g och 50cm
13/4 MinIan, pojke (beräknad 10/4), 3775g och 50cm
20/4 Jenka, flicka Elvira (beräknad 5/4), 3830g, 52 cm
22/4 Pengy, pojke Walter (beräknad 17/4), 3880g, 54 cm
 
Är kvar på BB som är överbefolkat så sambon fick inte stanna så delar rum med en annan mamma! Walter har sovit sen jag la honom i nestet bredvid mig vid 00- tiden men grannens unge har i princip skrikit non stop sen hon kom vid 01 i natt så har ändå inte fått sova nått! Och tycker synd om mamman som antagligen inte heller får ha sin sambo/ man här och troligtvis precis fick sitt barn innan hon kom! Jag fick ju iaf ha med sambon hela dagen eftersom W föddes halv 5 på morgonen! Så om sambon inte får sova här nästa natt funderar jag stark på att också åka hem! Tror det blir bäst för oss som familj även om man kanske som förstföderska planerat att vara kvar någon dag extra först.
 
Är kvar på BB som är överbefolkat så sambon fick inte stanna så delar rum med en annan mamma! Walter har sovit sen jag la honom i nestet bredvid mig vid 00- tiden men grannens unge har i princip skrikit non stop sen hon kom vid 01 i natt så har ändå inte fått sova nått! Och tycker synd om mamman som antagligen inte heller får ha sin sambo/ man här och troligtvis precis fick sitt barn innan hon kom! Jag fick ju iaf ha med sambon hela dagen eftersom W föddes halv 5 på morgonen! Så om sambon inte får sova här nästa natt funderar jag stark på att också åka hem! Tror det blir bäst för oss som familj även om man kanske som förstföderska planerat att vara kvar någon dag extra först.

Oj vad kämpigt för er alla! Det var en av mina farhågor faktiskt så förstår att det känns lockande att åka hem. Hoppas att du kan göra det eller att ett rum blir ledigt så ni slipper dela:)
 
Är kvar på BB som är överbefolkat så sambon fick inte stanna så delar rum med en annan mamma! Walter har sovit sen jag la honom i nestet bredvid mig vid 00- tiden men grannens unge har i princip skrikit non stop sen hon kom vid 01 i natt så har ändå inte fått sova nått! Och tycker synd om mamman som antagligen inte heller får ha sin sambo/ man här och troligtvis precis fick sitt barn innan hon kom! Jag fick ju iaf ha med sambon hela dagen eftersom W föddes halv 5 på morgonen! Så om sambon inte får sova här nästa natt funderar jag stark på att också åka hem! Tror det blir bäst för oss som familj även om man kanske som förstföderska planerat att vara kvar någon dag extra först.
Vårt bb var också fullt. Hade tur att det fanns ett litet rum med två sängar till oss båda men jag ville ju inte stanna så länge och de hade ju inga problem att släppa hem oss då det var så fullt som det var och allt såg bra ut ^^
 
Är kvar på BB som är överbefolkat så sambon fick inte stanna så delar rum med en annan mamma! Walter har sovit sen jag la honom i nestet bredvid mig vid 00- tiden men grannens unge har i princip skrikit non stop sen hon kom vid 01 i natt så har ändå inte fått sova nått! Och tycker synd om mamman som antagligen inte heller får ha sin sambo/ man här och troligtvis precis fick sitt barn innan hon kom! Jag fick ju iaf ha med sambon hela dagen eftersom W föddes halv 5 på morgonen! Så om sambon inte får sova här nästa natt funderar jag stark på att också åka hem! Tror det blir bäst för oss som familj även om man kanske som förstföderska planerat att vara kvar någon dag extra först.
Usch, mardröm.
 
34+4 idag,trött på mina svullna ben och fötter känner mig dock piggare i huvudet så järntabletterna har nog gjort sitt :up: Bebis är aktiv och jag är konstant kissnödig men snart hoppas jag detta är över! Ska sätta mig och skriva ner lite stödord inför samtal på Amandamottagningen som är i mon, sjukt nervös :nailbiting:
 
Vårt BB var också fullt. Trivdes dock rätt bra med mamman som jag delade rum med.. En tjej runt min ålder som precis fått sitt 9e barn :o.
Var faktiskt rätt skönt att prata med någon som hade flera barn, varav någon med npf så man kunde utbyta lite erfarenheter.

Oskar har för övrigt varit på 3-veckors kontroll idag. 520 gram har han gått upp sen förra måndagen och växt nästan 2cm. Inte konstigt man tycker att han blivit både större och tyngre
 
Är kvar på BB som är överbefolkat så sambon fick inte stanna så delar rum med en annan mamma! Walter har sovit sen jag la honom i nestet bredvid mig vid 00- tiden men grannens unge har i princip skrikit non stop sen hon kom vid 01 i natt så har ändå inte fått sova nått! Och tycker synd om mamman som antagligen inte heller får ha sin sambo/ man här och troligtvis precis fick sitt barn innan hon kom! Jag fick ju iaf ha med sambon hela dagen eftersom W föddes halv 5 på morgonen! Så om sambon inte får sova här nästa natt funderar jag stark på att också åka hem! Tror det blir bäst för oss som familj även om man kanske som förstföderska planerat att vara kvar någon dag extra först.
Nu är inte jag en del av eran tråd men när jag fick första barnet sommaren -16 så åkte vi hem när hon var 10 timmar gammal :angel:
Då hade jag och sambon tröttnat på sjukhusvistelsen..
 
@lilleknodd2
Så har jag också gjort. Det finns en gräns för hur länge jag orkar vara på sjukhuset. 12 timmar (som var man var tvungen att stanna för att slippa åka tillbaka dagen efter) stod jag ut denna gången.. De andra gångerna har vi åkt hem redan efter 6 timmar
 
Återbesök på sjukhuset idag hos bm (för oss båda), barnläkare, pku och hörseltest. Allt såg jättebra ut, gått ner ca 150 g.
Sen åkte vi faktiskt förbi en 4h gård för lek och lunch på väg hem. Känns bra att kunna göra 3 dagar efter förlossning! Får väl se om jag får ont sen bara. Lilla E sov gott i sjal under tiden.
 
Nu är inte jag en del av eran tråd men när jag fick första barnet sommaren -16 så åkte vi hem när hon var 10 timmar gammal :angel:
Då hade jag och sambon tröttnat på sjukhusvistelsen..

@lilleknodd2
Så har jag också gjort. Det finns en gräns för hur länge jag orkar vara på sjukhuset. 12 timmar (som var man var tvungen att stanna för att slippa åka tillbaka dagen efter) stod jag ut denna gången.. De andra gångerna har vi åkt hem redan efter 6 timmar

Vi vill ju som sagt gärna hem men tyvärr ser inte allt helt 100 med lillen här så det vill inte släppa iväg oss riktigt än! Blir nya tester vid 16 tiden så efter de får vi nya besked! Jag hade ju feber under förlossningen och de misstänker nu att han fått en infektion av mig! Så kanske får bli här en natt till.
 
Vi vill ju som sagt gärna hem men tyvärr ser inte allt helt 100 med lillen här så det vill inte släppa iväg oss riktigt än! Blir nya tester vid 16 tiden så efter de får vi nya besked! Jag hade ju feber under förlossningen och de misstänker nu att han fått en infektion av mig! Så kanske får bli här en natt till.
Hoppas det blir lite bekvämare för er då!
 
Vårt BB var också fullt. Trivdes dock rätt bra med mamman som jag delade rum med.. En tjej runt min ålder som precis fått sitt 9e barn :o.
Var faktiskt rätt skönt att prata med någon som hade flera barn, varav någon med npf så man kunde utbyta lite erfarenheter.

Oskar har för övrigt varit på 3-veckors kontroll idag. 520 gram har han gått upp sen förra måndagen och växt nästan 2cm. Inte konstigt man tycker att han blivit både större och tyngre

Wow 9 barn! Inte illa:)

2cm på en vecka, häftigt. Hade ingen aning om att de växer så fort.
 
Vi, eller rättare sagt jag och lilla W blir kvar en natt till! Känns jobbigt men självklart bra att de inte släpper iväg oss förrän allt är helt bra! Men vad trött jag blir på BB, vet inte om det är för att det är fullt men tycker det mesta är kasst här. Man får inga direkta svar, känns som den nya personalen som kommer inte fått någon som helst uppdatering om läget och man får dra allt om och om igen! Alla ger tusen olika svar utifrån eget tycke om hur/ när barnet ska äta osv. Förlossningen var dock helt fantastiska, så proffsiga och kompetenta rakt igenom! Tydliga och raka om vad som skulle ske härnäst och var deras uppgift i teamet var! När lilla W kom till världen var det ju ändå 3 läkare, 3 barnmorskor, 1 student och 2 barnläkare inne på rummet och det kändes ändå jättebra. :up:
 
Vi, eller rättare sagt jag och lilla W blir kvar en natt till! Känns jobbigt men självklart bra att de inte släpper iväg oss förrän allt är helt bra! Men vad trött jag blir på BB, vet inte om det är för att det är fullt men tycker det mesta är kasst här. Man får inga direkta svar, känns som den nya personalen som kommer inte fått någon som helst uppdatering om läget och man får dra allt om och om igen! Alla ger tusen olika svar utifrån eget tycke om hur/ när barnet ska äta osv. Förlossningen var dock helt fantastiska, så proffsiga och kompetenta rakt igenom! Tydliga och raka om vad som skulle ske härnäst och var deras uppgift i teamet var! När lilla W kom till världen var det ju ändå 3 läkare, 3 barnmorskor, 1 student och 2 barnläkare inne på rummet och det kändes ändå jättebra. :up:
Vi vantrivdes enormt på BB med första barnet och var tvungna att vara kvar pga komplikationer (som det kändes som att de inte hade koll på ändå). Klart det är bra att de är noga men förstår att det är jobbigt. Hoppas ni får en lugnare natt nu och snart kan komma hem. Och framförallt att lillen mår bra såklart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 526
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 570
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 647
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp