Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mysigt med första leende! Hur vet man om det är ett "riktigt" leende? Ser man skillnad? Har nämligen funderat på det sen ett par dagar för man vill ju inte missa när det väl kommer o tro att det fortfarande bara är en reflex..

Man vet när man får ett, vill jag påstå. Det har då varit så med mina två. Det är nog sammanhanget och ögonkontakten som gjort det så tydligt medvetet och socialt. Tror inte du kommer ”missa” det. :)
 
Här verkar det vara utvecklingssprång på gång. Min anspråkslösa sömntuta är som bortbytt. Fick ett första leende idag, supergulligt så klart. I övrigt har det inte varit så muntra miner. Tur dessa faser är övergående och tur det finns kaffe.
Låter härligt! Man längtar till alla dessa steg barnen kommer ta. Första leendet och när de greppar saker osv. allt ska jag försöka skriva upp i Noahs bok ^^
 
Alltså min sambo kom ju o förstörde allt idag typ haha
Kämpade på med amningen utan napp. Några småsug men han släpper fort igen och grinar. Men jag kämpade på så fick han ett riktigt stort tag men precis så bestämde han sig för att somna. Som bara sådär lixom! Så jag satt stilla och han med värsta taget och sov men jag försökte lixom väcka honom försiktigt så han eventuellt skulle börja suga direkt. Men så säger jag åt sambon att kolla vilket grepp han har och det gör typ inte sambon så han går dit o tar tag i Noahs huvud och då släpper han såklart! Jag blev ganska irriterad. suttit o kämpat länge i väl och efter det så orkade jag helt enkelt inte mer. Men klandrar inte sambon nu för han menade inte att förstöra men just då Blev jag otroligt less
 
Klippkort på barnakuten. Här med lillskruttan då jag tyckt att hon andats lite krattigt. Väl här är det dock bättre, och hon är väl syresatt vilket är jättebra. Ska ändå träffa läkare då hon är så liten och så genomförkyld. Det är vi fortfarande hela familjen. Vi hostar i kvartett där hemma.

De vägde lillan och hon har fortfarande nästan 200 g till födelsevikten. Trots ordentligt fulla kissblöjor och rediga bajskatastrofer. Och fina klunkningar vid amning. Kanske att det tagit lite tid att komma igång. Får se vad BVC sköterskan säger i morgon.
 
till Minlan, kom på helt plötsligt, har du testat med tillmatningsset?
Det gjorde jag med första barnet som också var väldigt svår att behaga vid bröstet. Sög lite sen släppte han igen och så höll vi på. Gick upp dåligt i vikt och vi slet med både amning och pumpning.
Prövade att använda tillmatningssetet och det funkade faktiskt riktigt bra för att få honom att fortsätta suga och inte bara släppa så fort nåt blev lite besvärligt.
 
Hur känns det för @Minusgraader nu när bf närmar sig? :)

Idag har hon sovit en liten stund i vagnen när storebror lekte i parken. Annars verkar det hittills som att vi båda föredrar sjal, även om hennes största preferens nog mest är att amma hela tiden.
Storebror är söt och snäll mot sin syster, märker dock lite reaktioner i form av trots/gränstestande och att vilja vara nära och mysa samtidigt.


Jodå, lite småkänningar men inte mer. Då förra gick över 2v så har jag väl inga större förhoppningar att hon tänkt titta ut tidigare :grin: Verkar som att jag fört tidsoptimistgenen vidare :angel:
 
Klippkort på barnakuten. Här med lillskruttan då jag tyckt att hon andats lite krattigt. Väl här är det dock bättre, och hon är väl syresatt vilket är jättebra. Ska ändå träffa läkare då hon är så liten och så genomförkyld. Det är vi fortfarande hela familjen. Vi hostar i kvartett där hemma.

De vägde lillan och hon har fortfarande nästan 200 g till födelsevikten. Trots ordentligt fulla kissblöjor och rediga bajskatastrofer. Och fina klunkningar vid amning. Kanske att det tagit lite tid att komma igång. Får se vad BVC sköterskan säger i morgon.

Krya på er!
 
till Minlan, kom på helt plötsligt, har du testat med tillmatningsset?
Det gjorde jag med första barnet som också var väldigt svår att behaga vid bröstet. Sög lite sen släppte han igen och så höll vi på. Gick upp dåligt i vikt och vi slet med både amning och pumpning.
Prövade att använda tillmatningssetet och det funkade faktiskt riktigt bra för att få honom att fortsätta suga och inte bara släppa så fort nåt blev lite besvärligt.
Inte sett det förut så helt klart värt att testa :)
 
Låter härligt! Man längtar till alla dessa steg barnen kommer ta. Första leendet och när de greppar saker osv. allt ska jag försöka skriva upp i Noahs bok ^^

Har du någon speciell bok att fylla i eller skriver du fritt? Önskar såhär i efterhand att jag skrivit mer från dotterns första år. Man glömmer så fort.
 
Har du någon speciell bok att fylla i eller skriver du fritt? Önskar såhär i efterhand att jag skrivit mer från dotterns första år. Man glömmer så fort.
Köpt en speciell om barnets första år. Fyller man i en hel del i. Var duktig och fyllde i storebrors bok så ska försökå fylla i Noahs lika mycket :)
 
Har fått plocka fram kläder i storlek 62. Fantastiskt att han växer så snabbt och verkar så välmående, men det går lite för fort för den här hormonfyllda mamman.
 
Noah har gått upp 300g. Så nu är han tillbaka på vikten han hade vid återbesöket på bb :) känns helt underbart. Men att pumpa så mycket jag gör nu kommer inte vara hållbart i längden. speciellt inte nu när sambon börjat jobba igen. så vi kommer nog hålla ut lite till. Ska ge Noah en chans att bli lite äldre så kanske det blir annorlunda. Förhoppningsvis
 
Besök på mvc idag v.35+1, blodvärdet har gått upp efter ett tags knaprande av niferex (2per dag) bebis är nu fixerat :up: Bm gick in och kollade min journal och såg anteckningar från sjukhuset att det ser ut att bli igångsättning med ryggbedövning om 3 veckor är då 38+0 :nailbiting: Bm på Amandamottagningen hade möte med läkaren igår.Stod även att jag har rätt att sätta stopp ifall jag får panik och då bli det snitt (förlossningsrädsla) Är jag hypernervös eller hypernervös just nu??
 
Noah har gått upp 300g. Så nu är han tillbaka på vikten han hade vid återbesöket på bb :) känns helt underbart. Men att pumpa så mycket jag gör nu kommer inte vara hållbart i längden. speciellt inte nu när sambon börjat jobba igen. så vi kommer nog hålla ut lite till. Ska ge Noah en chans att bli lite äldre så kanske det blir annorlunda. Förhoppningsvis
Va skönt att han har gått upp nu! Nu håller vi tummarna för att lillen fortsätter öka :)
 
Noah har gått upp 300g. Så nu är han tillbaka på vikten han hade vid återbesöket på bb :) känns helt underbart. Men att pumpa så mycket jag gör nu kommer inte vara hållbart i längden. speciellt inte nu när sambon börjat jobba igen. så vi kommer nog hålla ut lite till. Ska ge Noah en chans att bli lite äldre så kanske det blir annorlunda. Förhoppningsvis
Åh vad bra! Kommer ni gå över till ersättning sedan, eller tänker du börja amma mer nu när funkar funkar bra?
 
Besök på mvc idag v.35+1, blodvärdet har gått upp efter ett tags knaprande av niferex (2per dag) bebis är nu fixerat :up: Bm gick in och kollade min journal och såg anteckningar från sjukhuset att det ser ut att bli igångsättning med ryggbedövning om 3 veckor är då 38+0 :nailbiting: Bm på Amandamottagningen hade möte med läkaren igår.Stod även att jag har rätt att sätta stopp ifall jag får panik och då bli det snitt (förlossningsrädsla) Är jag hypernervös eller hypernervös just nu??
Det kommer gå jättebra! Det är jättehäftigt att föda barn. Det gör ont som f*n, men det är inte farligt. Kroppen är en sådan fantastisk uppfinning. Att kunna bära, föda fram och nära ett barn.
 
Det kommer gå jättebra! Det är jättehäftigt att föda barn. Det gör ont som f*n, men det är inte farligt. Kroppen är en sådan fantastisk uppfinning. Att kunna bära, föda fram och nära ett barn.

Efter första förlossningen kände jag mig stolt att jag klarade det,så var andra förlossningen som skrämt upp mig men på pappret ser allt bra ut. Sitter helt enkelt i mitt huvud. Ska peppa mig själv och försöka att se målet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
2 424
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 038
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Liten
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
924
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp