Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 15 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Här kostade själva fotosessionen 600 pix, eftersom det var 1-årsfoto så bjuder de på 1 förstoring á 480 spänn. Sen köper vi som sagt 6 små bilder till albumet vilket gör att notan ändå landar på drygt 1600 :crazy: Hade först tänkt köpa julklappsbilder till släkten också men när den minsta förstoringen går på 380 (280 för efterföljande bilder) så sa vi att de får köpa själva om de vill ha. Och det ville allihopa! Lär bli foto på ÖF i höst igen, med billigare bilder, så det blir nog julklapp istället.

Tillägg: H har ju en väldigt stor släkt, jag och maken kommer ju från "skilsmässohem" ;) plus att han har nästan alla gammel-mor/farföräldrar i livet så det skulle bli 8 förstoringar om vi skulle ge åt alla. DYYYYRT!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är jätte dyrt med bilder från studio men det blir väldigt fint också. Skulle vilja ha på Isabella sen och borde väl ha fixat sånna på henne som bebis men nu blev det inte så :)
Den ramen som Oregano vill ha, har vi från vår bröllopsdag. Väldigt fin och rolig att ha och vi tänkte precis som ni ge bort förstoringar till våra släktingar (det var efterfrågat) men det fick bli bilder som min pappa hade tagit.
Det är tråkigt att det ska vara så dyrt :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Förundras lite.. Ni som skriver att barnen ser på barnprogram - SER de på barnprogram? Alltså stilla och intresserat? Min unge far runt som en propeller från det han slår upp sina två blå, stannar upp och ser på tv MAX för att dansa med i någon reklamjingel.

Samma här, max fem minuter, sen blir nåt annat mer intressant. Läsa böcker däremot, det kan man göra hur länge som helst, verkar det. Vi tröttnar på att läsa långt innan S ledsnar på att lyssna. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*kl*
Vi har förresten fått tag på kakelsättaren :grin: men inte förrän M ringde från min mobil så svarade han både snabbt och glatt och blev lite chockad av att min man var i andra sidan av telefonluren :cool: Han ska komma på söndag men jag tror inte på det förrän han står här. Vi ska prova med samma fuling till VVS och se om han svarar :devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Undrens tid är inte förbi! :D
Jag kollade med min bror om han hade tid med era VVS-problem. Tyvärr låg han hemma i feberfrossa, men han kanske skulle få tid till det någon gång under hösten.... orkar ni vänta? :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Böcker är det enda som håller H stilla också! Precis som du säger ledsnar vi före honom :D Han älskar att läsa och peka, kan ofta stanna upp på eget bevåg mitt i leken och börja bläddra i en bok :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

:D Det blir ganska frekventa besök på biblioteket här, mer sällan för att barnet tröttnat på böckerna än att vi vuxna vill ha något nytt att läsa. Även den roligaste bok ledsnar man på när man läst den sådär en 40 gånger. :angel:

Men apropå böcker så märks det faktiskt en jätteskillnad nu när S börjat förstå lite mer av språket, nu funkar t ex Bu och Bä-böckerna, som bara kastades åt sidan för några veckor sen. Tur det, för jag tror att vi betat igenom utbudet av böcker för de allra minsta nu. Det var en artikel om nya småbarnsböcker i tidningen häromveckan, insåg att jag kunde samtliga böcker de nämnde utantill. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Åhh kan du inte tipsa om några bra? Om man får det? Här läser vi sonens gamla och de har vi ju redan läst en omgång. Visserligen för tio år sedan men det skadar inte med lite nytt :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Det är väl olika vad man gillar (och vad barnen tycker om), men här är några som jag tycker funkar bra:

images

(Knacka-på-serien, finns flera andra också. Hitta på, Apan fin, Varför då, Läsa bok mfl.)

images

Högt älskad härhemma, har några år på nacken och finns inte att köpa längre tyvärr, men vanlig på biblioteken.

images

Småbarnsvarianten av Vem-böckerna, som är för svåra härhemma än. Finns flera här också, Hej! och Bang! heter de andra.

images

Finns en till med Lille Katt också, plus hela serien av Catharina Krusvaal med olika visor typ Små grodorna, Prästens Lilla Kråka, osv.

images

Början på en serie, än så länge är det denna och "Sami somnar" som kommit ut. Enkla berättelser för mindre barn, i denna leker Vira tittut med pyjamasen. Jättekul om man är liten, lite tjatig om man är vuxen.

images

Den här är rätt gammal, tror jag, men väldigt rolig tydligen. Vi har läst den massor, kan den utantill.

images

Böckerna om Pino, finns hur många som helst. Handlar om att Pino gör olika saker, typ går ut med hunden, steker pannkakor, leker med katten. Enkla berättelser och klara färger.

images

Också populär härhemma, en sån där bok där saker hör ihop. Tuppen vill ha.... sin höna! Vagnen vill ha... sin bebis! och så vidare. Fina bilder.

images

Alfons Åberg för småbarn, pekbok-style. Finns en till som heter "Alfons tycker om", tror jag.

Bu och Bä, vet inte hur nya de är, men de är ganska roliga om man förstår lite mer av språket.

images

Jättefin bok av alma-pristagare, leksaker som väntar och väntar på att bebis ska komma och lägga sig.

En del rimmade böcker för äldre barn går också hem, typ Petter och hans fyra getter och Elsa Beskows ABC-resan. Tror att det är rytmen i texten som lockar egentligen, snarare än innehållet.

Ja, det var några stycken iaf, finns säkert fler som jag inte kommer på just nu.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vilken otur att han var sjuk :( känns verkligen ruttet när folk inte kan höra av sig men nej vi har inte tid att vänta till hösten ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vi har förresten fått tag på kakelsättaren :grin: men inte förrän M ringde från min mobil så svarade han både snabbt och glatt och blev lite chockad av att min man var i andra sidan av telefonluren :cool:
Vilken jäkla fräckis!!! :eek:

Jag har köpt stödstrumpor! :o Än har jag inte börjat svullna, men snart kommer det väl så jag tänkte prova iaf. Vi hittade också lite kläder till Vilgot och Valter :p på rea innan vi traskade iväg till pensionärerna. Vi har haft det över oss hela semestern att vi måste hälsa på farfar och hans sambo, men vi har inte orkat. :o De är lite jobbiga :cool: men det gick bra iaf. Det är himla bra att ha ett barn med sig som blir gnälligt efter ett tag så man måste åka hem. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Mmm... riktig ful jäkel. Hoppas verkligen att han kommer på söndag nu *morr*
Jag hade stödstrumpor när jag var gravid i förebyggande, tyckte det var ganska skönt. Hade lite roligare stödisar än vanliga vita :D
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Jag har nästan alltid stödstrumpor när jag jobbar. Det är skönt när man står hela dagarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

När vi flög sist så borde jag verkligen ha haft ett par. Jäklar vad benen svullnade!!! :eek: Det var verkligen det värsta jag sett och det tog nog två dagar innan det försvann.

Nä, det är nog inte helt fel att äga stödisar. Jag märker ju att benen svullnar när jag sitter stilla på jobbet en hel dag också. I vanliga fall är det inget jag tänker på, men jag vet att det var jättesvårt att få på shortchapsen när jag jag skulle rida på kvällen. På helgen fick jag ju upp dragkedjan utan problem.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Menar du de där mönstrade från "doktorn rekommenderar" (vilket himla namn va?!)? Tänkte beställa såna, men på en sida där de såldes stod det att de inte ville kalla dom stödstrumpor, utan komfortstrumpor pga att man väljer storlek efter skostorlek och inte måttet på vristen och vaden. Men om du provat dom och de funkar så borde de funka på mig också! :idea: Jag köpte iaf ett par svarta från apoteket.

Kl
Jag måste ha fått magkatarr eller nåt. Har haft ont i mag(-säck)en i ett par dagar och det går inte över. Kan man få det som gravid eller har jag fått det ändå tro? Måste googla, har inte hunnit göra det än. Det känns som om man gått hungrig för länge och inte fått nån mat. Är det magkatarr då eller? :o
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Vet inte vad det är för märke på mina men de har en logga på sidan i lite tribalstil... Finns i massor med färger.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

För H´s del är det allra, allra viktigaste att det finns en hund med :D Alla böcker utan "vovvo!" kastas snabbt åt sidan. Som tur är, får man väl säga, så prenumererar vi på Goboken och Wille-serien har en vovve med i typ varenda bok.

Borde också ta en tur till bibblan snart, även om bokhögen vi har är ganska stor så betas den av minst en gång per dag..
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Samma här, max fem minuter, sen blir nåt annat mer intressant. Läsa böcker däremot, det kan man göra hur länge som helst, verkar det. Vi tröttnar på att läsa långt innan S ledsnar på att lyssna. ;)

Samma här! Vi läser nog sammanlagt 2-3 timmar om dagen. Vi prenumerera också på Go'boken så det kommer iaf 2 nya böcker i månaden. Funderar på att leta fram mina gamla böcker jag hade när jag var liten. Jag var också med i en bokklub och vet att det ska x antal papperskassar med barnböcker på mina föräldrars vind. Smart där med biblioteket :idea: det har jag inte ens tänkt på....
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

*Kl*

Höll knappt på att hitta den nya tråden, är svårt innan man ha den lilla bocken i kanten för at man skrivit egna inlägg :D

Vilka små läslöss (? :D) ni verkar ha till barn! E älskar också böcker och kommer släpande på en ungefär femtioelva gånger om dagen, men i över nio fall av tio så nöjer han sig med några sidor innan han vill byta bok eller springa iväg. Vi har dock mest böcker från när jag var liten och de flesta är inte riktigt åldersanpassade, så det blir mycket att berätta fritt kring bilderna snarare än att läsa. Kanske skulle han gilla mer åldersadekvata böcker? Vad säger ni som har både och, är det skillnad även utifrån bilderna? Känner inte riktigt att biblioteket är ett alternativ här, vi kan inte hela garantera att de kommer tillbaks i samma skick som vi lånade dem :angel: (däremot är vi frekvente gäster på biblioteket, de har en gosedjurskossa som E är jätteförtjust i och magiska dörrar :grin: som öppnar sig när man kommer gående).
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 15 :heart

Är det någon som målat om skåpsluckor och stommar (i ett kök) själv? Kan man få det snyggt utan att behöva lämna in dem? Vi tänker inte lägga några enorma summor på vårt kök just nu då vi tänkt bygga ut om något år och ändra hela köket då. Men saken är den att våra skåp är så otroligt fula (dagens underdrift). De är i två olika gröna färger, mossgrön och skogsgrön.

Det kostar ca 8-10.000 att lämna in luckorna och få dem lackerade på firma. Vilket jag tycker är för mycket om vi ändå ska göra om inom en snar framtid. Men det är alldeles för länge att stå ut med den gröna färgen :( Så hur skulle ni gjort? Det känns inte som det kan bli fulare än vad det är nu...
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 949
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 002
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 132
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 365
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp