Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

kl

Jisses vad ni (vi) skriver :D

Jag hade gärna varit med i SB hoppas jag inte är för sent ute?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Kan inte pappa ta honom då?

Jag har ju inte ammat själv och vet inte hur det är att skära ned, men som jag har förstått på de jag pratat med så har de låtit pappa ta nätterna med bebisen när de ska sluta amma så ofta på natten och det har fungerat mycket bättre.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Oj, grattis lilla, eller, rättare sagt, STORA T!! :bump:

Svartfot, hann ju aldrig svara dig i förra tråden, tror jag? Började skriva ett svar flera gånger, men Selma pockade på uppmärksamhet hela tiden just då.

Det är verkligen jobbigt med familj som involverar sig lite för mycket ibland och att man får dåligt samvete när man säger nej till något osv, men jag har kommit till en gräns nu. Jag ORKAR inte ha dåligt samvete längre. Nu säger jag till när det är något jag inte tycker känns bra.

Satt och pratade med min sambos mamma i söndags om att jag var orolig för sambons brorsbarn, Selmas kusin med andra ord, att han inte var snäll. Först så satt hon och försvarade honom, men jag sa, helt lugnt, att jag själv varit småsyskon och varit med om rivaliteten och en storebror som slog mig och var elak så fort man vände ryggen till osv. Då föll fasaden och hon höll med. Hon försökte med att "han förstår inte bättre", men då sa jag att han är helt medveten om det han gör. Jag har själv varit 6 år och haft ett nyfött småsyskon, inte gick jag på honom eller stod och kastade saker på honom när han satt på golvet tex... Så nu är vi, förhoppningsvis, på samma nivå där.

Kakor har vi sluppit någon diskussion om, jag har gjort klart för längesen att det är vårt barn och jag som vill göra kakorna till kalasen och födelsedagarna. ;)

Haha, jag måste bara berätta (om jag inte redan gjort det?). Min mamma är ju advokat och vi satt och pratade om vad man bråkar om för saker när man har skiljt sig. Min mamma tog upp att hårklippning var en spänd sak. Tydligen är det många som klipper håret på barnet utan att prata med den andra föräldern och detta orsakar mycket bråk. Berättade det här när min svärmor hade en lunch med min sambos brors familj och vi, när vi pratade om att Selma kunde kanske behöva klippa sig. Det blev en lite konstig stämning och jag och sambon tittade på varandra och förstod ingenting. Sen tog svägerskan mig åt sidan och berättade, med ett leende, att svärmodern hade klippt håret på deras första barn utan att fråga dem, haha. Hon la till att då ringde hon och satte ned foten.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Usch din stackare, jag lider verkligen med dig och alla andra som inte får tillräckligt med sömn. Jag får det inte heller egentligen, men det finns de som har det betydligt värre än jag. I natt hade jag tydligen inte hört V för maken hade varit upp och jag har inget minne av det. :o

Vad ska alla göra idag? Vi ska åka in till stan på eftermiddagen, för jag ska klippa mig. Igen... Blir så arg på mig själv när jag inte kan säga ifrån till frisören att jag inte har lust/råd att klippa mig var 7-8:e vecka nu och när jag håller på att spara ut håret dessutom. Har sparat i över ett år nu och det är nog 13 år sen jag hade så här långt hår.

Sen sitter jag och velar om jag ska åka till Maxi nu eller inte. Jag är lite kluven till att åka iväg på förmiddagen. Gör jag inte det så får jag ca 2 h för mig själv när V sover. Åker jag så kanske tiden går lite fortare, men hinner inte med nånting alls hemma. Vilka problem.... Usch vad less jag är på det här nu... Sen funderar jag på att ringa min chef och fråga vad det egentligen är som händer. Varför alla andra och inte nån ansvarig talar om för mig vad jag ska jobba med. Tycker det är lite väl magstarkt av fackordförande att säga till sina anställda (hon är chef också) att det är klart vad jag ska göra när jag inte ens vet om det själv. :grin: Men jag har ju kommunikationsproblem med min chef :angel: så jag vet inte om jag vill ringa. Han är jordens mest svårpratade person. Många tycker att han är lätt att prata med, men jag tycker verkligen inte det.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vad skönt, så katterna tar sig inte över grinden?!

Nej mina puckon tar sig inte över grinden fast de kan om de nu absolut hade velat :D Tycker det är jätte skönt eftersom de använder min garderob som sovplats och jag hatar katthår på kläderna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Zody: hoppas natten gått bra för er och ni får komma hem snart!

Det är inte bara små barn som blir smittade på ÖF, nu är det tredje gången inom loppet av två månader jag har en förkylning. En hals som känns som sandpapper, ett huvud som dunkar värre än en bongotrumma och en näsa som rinner =( var aldrig sjuk som barn men nu på äldre dar blir jag alltid sjuk. En kompis brukar säga att jag har immunförsvar som en aidssjuk...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Idag ska jag inte göra ett skit, sitta på golvet och leka med fnul, mocka stallet och bara slöa :D Var på stan igår, igen fast med en kompis och sedan var jag och mamma till odal och köpte kraftfoder till hästarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Visst är det helt sjukt!! :eek: Och just den här dagen förra året minns jag extremt väl. Maken var i Sälen/Mora och åkte öppet spår och här hemma var det ett extremt snöoväder. Såg knappt vägen för all snö när jag åkte hem och trots att jag pendlat dagligen i över 10 års tid så har jag sällan sett något värre. Gatan hemma hade drivit igen och det var preciiis att jag kom igenom. Carporten var helt igendriven och där stod jag höggravid och arg och leden och skottade snö. Grannen kom förbi och pratade lite och jag blev ännu argare/ledsnare efteråt för att han inte hade erbjudit sig att hjälpa mig med skottningen. Nästa morgon kom jag inte iväg till jobbet eftersom gatan drivit igen ännu mer.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Grattis T på födelsedagen från oss oxå!


Lottch- Vad menar du med "studsar ur" fatboyen? Vi har två stycken av den vanliga fatboysäcken och A älskar dem.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Du Ia, måste bara fråga... Tror du jag törs färga håret trots att det där jäkla exemet inte har försvunnit? Det mesta är borta men det är ett litet område som är snustorrt. Det kliar inte längre iaf.

Och sen en till fråga. Har banne mig inte råd att köpa Hårologis schampo för 200 kr/flaskan längre så vad tror du om dom här nya schampona som kommit till vanliga affärer nu? Den stora svarta flaskan, vet inte vad det är för märke.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Usch vad jag tycker synd om min älskling.... :( Han har försökt att bajsa säkert 15 gånger nu på morgonen och det kommer inget trots laktulos dagligen i 1,5 vecka. Han trycker och trycker och sätter händerna för ansiktet och öronen och ser jätteplågad ut. Det är inte stenhårt längre, så jag vet faktiskt inte varför det är så svårt för honom fortfarande. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ska du färga själv eller hos D? Svårt att säga utan att se din botten men vi har speciella färger vi använder vid känslig hårbotten.

Har verkligen noll koll på schampo från affären. Men det kanske är dumt att byta om hårbotten börjar bli bra? Jag skulle ju tro att Ph-värdet inte ligger helt ok på de schampona och då blir nog otten i obalans igen...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Grattis på 1årsdagen T!!!
Förresten tycker jag det var ett tag sedan Svartfot skrev ... Hopas ni får en trevlig dag!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag var orolig att det skulle vara för hög kant till golvet, men det kanske det inte är? Säg att det inte är det för jag är så sugen på att klicka hem en... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Alltså om de rullar ur så följer ju kulorna med... Typ... Den är inte jättefull med kulor. Ahh, vad svårt att förklara... Tar några kort och slänger ut på FB.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 415
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 784
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 406
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp