Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Guud vad jag blir avis på alla er som ska få träffas snart. Själv ska man nog börja bege sig mot jobbet igen, usch va jobbigt det är med delade turer.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag kan också slänga ihop en västerbottenpaj också och ta med. :) För mig är det enklast om det bara är 1 destination, mest för att jag garanterat kommer att köra vilse och för att det "spar" tid, men det är klart jag att det går bra att åka iväg också. :)

Haha, Selma blev tyst i stolen och nu när jag tittade på henne var hon helt illröd i ansiktet. Jaja, bara att gå ch byta bajsblöja...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Du har ju gps i iPhonen! ;) Men jag förstår din poäng.

Vad tycker AKB och aneka? Ni som åker längst får bestämma vad som känns enklast för er.

Kl
Jäklar vad Vilgot sover! 10:30 somnade han och han har fortfarande inte vaknat! Han kommer ju att vara döhungrig när han väl vaknar. Fast den långa tuppluren och sena lunchen passar bra idag, nu behöver jag inte tänka på mellis åt honom när vi åker iväg till frisören.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Har gps i bilen också, men likväl åker jag vilse. :D jag har noll lokalsinne.

Jäklar vilken sjusovare! Jag var tvungen att väcka Selma när hon sov för vi skulle åka, så hon har varit igång sen halv elva nu. Fullt ös medvetslös. Innan hon somnade hade hon hållit igång hela morgonen också, pust. Jag är helt död.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Det är jäkligt bra gjort att köra vilse med gps i bilen! :rofl: Det är ju för sjutton helt omöjligt när jag tänker efter. :p Om man inte stänger av ljudet förstås då... Eller öronen. :angel:

Han sover fortfarande! :eek: 3:45 h nu! Det är inte ofta det händer, men han sov väldigt lite på dagen igår + att han somnade en timme senare än vanligt på kvällen, så han tar väl igen det nu. Jag har bara så svårt för att ta mig för att göra saker när han sover. Ungefär en timme är jag ju garanterat "ledig" och då brukar jag i första hand bara vara för mig själv så att säga. Sen känns det svårt att börja på med något, för jag vet ju aldrig när han vaknar. Idag hade jag ju hunnit med jättemycket, men har ändå bara plockat undan leksaker och laddat brödmaskinen. :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Inte för att vara tråkig eller så. Men jag åker nog helst till en destination.
Jag tar gärna med nåt ätbart, grönsakspaj, skinkpaj eller kanske en kycklingpaj?
Uff, orkar inte tänka på mat i skrivande stund, åt alldeles för mycket middag precis:D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Så mycket sover bara Selma om hon är sjuk. Här håller vi fortfarande igång.

*kl*
snälla, stoppa mig. Var precis i kontakt med en kennel som har en leveransklar akitavalp. Jag har alltid drömt om en sån hund, men hade tänkt vänta tills min labbe var borta, vi har ju redan 2 stora hundar, men jag är så sjukt sugen. Skulle vara så kul om Selma kunde växa upp med en valp. Åååh.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ajabaja! Inga mer hundar :mad:

;)


Säger jag som sitter och smygtittar på taxkennlar:D
Men jag har min gräns på två hundar. Och iaf 2 år till hoppas jag att jag får med min labbe. Får se vad röntgen visar om några veckor.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Hoppas den visar ett bra resultat. Var han UA när han var yngre?

Jag har också en gräns på 2 hundar och sambon vill inte ens ha en akita då han tror att den kommer att vara hotfull, men nu när jag läst på ovh pratat med uppfödare så har jag ju fått svart på vitt att det inte stämmer riktigt, åååh. Vet att mina föräldrar vill ha labben full tid, vi bor ju på samma gård så det blir inte så stor skillnad, köpte ju honom när jag bodde hemma och hela familjen älskar honom, men det skulle kännas som om jag övergav honom. :(

Det är verkligen livsfarligt att kolla på valpar. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Nej, jag hade gått upp i atomer om Selma kommit tillbaka nyklippt, min sambo hade nog inte ens lagt märke till det. :p

Ni som har mer vana av att köpa hästutrustning än vad jag har, har inte haft behov av varken transportskydd eller liknande förut då jag aldrig åkt iväg med hästarna och då har jag bara lindat benen. Nu när jag vet att jag kommer att träna mycket så vore det ju roligt att ha fina och funktionella saker. Så, frågan lyder, vilka är de bästa transportskydden? :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag har inte ens sneglat åt ett annat transportskydd än de jag har sen jag köpte dom. Mark Todd- outstandning...
Pessoa har gjort samma sort men de har lurv i sina. Todds är avtorkbar nylon. Fast visst. Hästarna kan bli lite svettiga om benen i dom faktiskt. Överväger ändå att de är lätta att torka av.
3 kardborrar :) Absolut skitskönt att slippa slåss med alla de hade förr...
De satte ju ihop sig innan man tagit av sista..

Åker jag kortare sträckor är det ofta boots och benskydd på. Unghästar kör jag ofta utan... Lättare med skador med skydd :/
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Mark Todds är bra men det finns samma med olika sorters foder. Tror HorseWear/Rambo/Amigo har ett par olika. Jag har liknande Mark Todds från Tyskland men vet inte vad det är för märke.

Jag har missat helt att ni ska träffas? När hur var? Troligtvis inget för mig med ett barn som hatar att åka bil, men jag kan ju låtsas... ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Haha, kan inte låta bli att skratta. Jag sitter mitt i en sovande skara av blandad sort.

Ture ligger bredvid mig i soffan, på golvet ligger Elsa brorsans hund, på Tures lekfilt ena katten och på en köksstol andra katten. Alla sover som små grisar. :)

Lugn stund!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag har ungefär samma bild här. Selma snarkandes på armen och två snarkandes hundar på golvet. Mysigt!

Så det man eg ska titta på är innermaterialet och att det inte ska vara överdrivet många spännen? Har röda amigo-täcken till stoet och det skulle ju vara snyggt att matcha. Till min knös har jag tänkt mig grått och det fanns inte mark todd i. :/ jises, Vilka i-landsproblem jag har. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag har Equilines. Har dem för de var dem vi hade hemma i vår butik när jag behövde. Jag gillar dem men har ju inte heller tittat på några andra och jämfört. Men jag tror faktiskt att de finns i grått....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Kan inte pappa ta honom då?

Jag har ju inte ammat själv och vet inte hur det är att skära ned, men som jag har förstått på de jag pratat med så har de låtit pappa ta nätterna med bebisen när de ska sluta amma så ofta på natten och det har fungerat mycket bättre.

Jo det vore säkert det bästa, men Pappa ska ju upp och jobba.. Fast jag ska ju också jobba "på sätt och vis", med att ta hand om H alltså, och att det behövs energi till det med vet vi ju alla.. Han tog över en stund i natt när jag var som mest frustrerad. Jag växlar ett antal gånger mellan att tycka jättesynd om H, som inte förstår varför han inte får sin tisse, till att bli irriterad och fräsa när han skallar/nyper/klöser/sparkar mig för 20:e gången.

Hade ju egentligen en tanke att vänta med avvänjning (eller amma ska han ju även fortsättningsvis men inte lika ofta helst) till en helg då Pappa kan hjälpa till mer men fick nog när det verkade bli ännu en natt av amma-två-gånger-i-timman. Utsikten av hela arbetsveckan i samma stil blev lite för mycket..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Hoppas den visar ett bra resultat. Var han UA när han var yngre?

Tyvärr så röntgade vi honom aldrig när han va liten. Men han har 7 kullsyskon varav 5 är röntgade. De flesta hade HD grad A, och en hade B. Så risken finns ju. Fast jag är mest skum över hans armbågar än höfterna då han är utåt tåad.

*kl*
10 månaderskollen på bvc gick galant. 11,5 kg och 79 cm lång.
Nästa gång är det dags för 1-års sprutorna:cry:
Och på tal om 1-åriga bebisar...

Grattis svartfots lilla T :banana::bump:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Kan inte pappa ta honom då?

Jag har ju inte ammat själv och vet inte hur det är att skära ned, men som jag har förstått på de jag pratat med så har de låtit pappa ta nätterna med bebisen när de ska sluta amma så ofta på natten och det har fungerat mycket bättre.

Det gjorde vi, och det tog två nätter sen accpeterade hon välling eller napp istället för mig. Men det gäller att härda uuut...jag grät lite kan jag säga:grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vilken skillnad det kan vara. Alicia 9½ månad väger 7825 g och är 67 lång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 008
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 089
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 451
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 499
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp