Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Själv tänker jag inte färga nu, utan det blir hos D isåfall. Ska fråga henne idag. Du har nog helt rätt ang schampot, det är dumt att byta nu när det börjar bli bättre. Jag använder så lite schampo som det bara går, ändå tycker jag flaskan tar slut på nolltid. Men det är väl bara för att det svider att köpa ny. Lägger man ner nåt i vagnen på Maxi märks det inte av på samma sätt. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Den såg perfekt ut, precis som jag tänkt mig. Ska luska ut var de kostar minst bara. Funderar på att köpa varsin bädd till doggsen också, vet att min råtta skulle älska att ha en sån.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Tror bestämt att min sambos kontor fick ett akut behov av en fatboy... :angel: Han har ju trots allt kontoret hemma och jag vill inte att kunderna ska sitta i min soffa. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Nu har jag skickat ut pm till alla anmälda till Secret Birthday! Om det är någon som känner sig saknad så hojta till Snarast! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Lottch - det där med att föräkldrarna klippt barnets hår första gången slog alla rekord. Oj oj oj, jag vet inte vad jag hade gjort.

Här har vi inte sett sambons föräldrar på en månad. De var här med mat två gånger precis när jag brutit foten, sen har det varit tyst. Våra familjer är verkligen som natt och dag...

Ia*, såg att du också har en läsande bebis. Igår var Ture så fin att jag blev tårögd. Han kröp fram till sitt täcke och tog ur leklådan fram en sån bok som Alicia hade, och så läste han den från pärm till pärm två gånger. Tittade noga på bilderna och pratade lite med dem innan han bläddrade. Underbara gryn vad jag är kär i honom!!!! Sen tog han tyvärr en bok som var för svår att bläddra i så då fick vi hjälpa till. Sötnos.

Idag har han dock inte varit så söt, han har varit Ture-torped sen klockan 6 och bara klättrat på sånt han inte vår. Typ veden, järnspisen (kall dock), fipplar med luckan till nya dvdn osv. Sätter jag mig hos honom kryper han iväg direkt och jag är ju inte snabb upp. Gaaah.

Pappa kom och var hos honom en timme så jag fick greja med fölis. Nu sover Ture och jag läser meddelande til ryttare till bruksprovet, börjar bli nervös!!

Haha, ser fölis på datorn. Rejsar runt mamman så fort att ip-kameran inte hinner med så hon blir bara ett grått streck.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Alla har ju inte fb förresten, så här är min minsta bebis. Ture är nu storebror till en "Fia":

ostergarden


ostergarden
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Oregano, du föreslog i förra tråden att vi skulle ta och äta lunch innan vi har en playdate hemma hos dig. Låter perfekt efter bilresan :)
Men bara om ni bestämmer ett ställe som inte ligger mitt i smeten, som är lätt att köra och hitta till.

Gissa om jag ser fram emot den 10e:bump:
(för det blev det datumet väl?)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Justja va ju det jag skulle svara på också! :)
Vi äter gärna lunch ute någonstans! Det lär väll vara ett ganska stort ställe om vi ska få plats med oss och 7 barn med tillhörande stolar och ev vagnar! Oregano hade långt till ikea va?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vilken fin Fia, föl är väl för söta :love: snäll du är som tänker på oss förtappade fejjan-lösa individer :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Köpte den "boken" på rean nu. Den är så bra för det är små fickor i den som man sätter in kort på den person som passar in i berättelsen. Typ mamma pappa och bebis. Hon "läser" allt. Reklamblad är bra, stora enkla bilder :)

Du, hur funkar ip-kameran. Måste man ha stallet så nära huset så den känner av det trådlösa nätverket? Det kan väl aldrig funka med dongeln eller vad det heter. Jag kommer ju inte bli klar med stallet här tills hon fölar men det vore ju skönt att kunna fölvaka hemma. Tar ju bara max en minut med bilen dit. Men deras trådlösa når inte ner till stallet...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Sitter nu förresten på min nästanklara köksbänk med kaffekoppen på fönsterbrädet och datorn i knäet och tittar på snuttan som sover i vagnen utanför. Jag är såååå glad att ni övertalade mej att göra bänk under hela fönstret!!! Det här är nog redan hela familjens favvoplats :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag tänkte också på det där med vagnar och sånt nu när vi blir så många. Jag har väl 1,5 mil till Ikea, men det känns inte som ett ställe där 7 st samlas med barnvagnar. Då ska vi vara där väldigt tidigt isåfall. Jag funderade lite på Vallby friluftsmuséum, så får barnen titta lite på djuren också, men jag har ingen aning om hur barnvagnsvänlig deras restaurang är. Kanske går att boka bord isåfall, tror de har extra rum för förbokade sällskap. Därifrån är det väl en knapp mil hem till mig.

Alternativet är att jag slänger ihop ett par pajer och bjuder på. Det går ju att duka långbord i vardagsrummet om jag flyttar in köksbordet. Antalet barnstolar är också kraftigt begränsat, vi har 2 st. Isåfall kanske någon kan bidra med något sorts fikabröd utöver Michellans utlovade aftereightkladdkaka?

Bestäm vad som känns bäst för er!

Kl
Ibland kan hon överraska, den där Lina! :idea: Fick jättegod mat igår kväll och till lunch idag. Helt klart kommer jag att göra den rätten igen. Maken var väl måttligt imponerad, men det här var precis i min smak! Grönsakspytt (varm grön paprika och körsbärstomater) och kidneybönor med olivmarinerad feta- och kronärtskockssallad och matvete.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag har inga förslag på lunch för allt jag tänker på är skittrångt, barn är små men inte deras tillbehör ;) Pajer låter också som en bra idé och Isabella kan förhoppningsvis sitta på golvet om hon inte helt plötsligt blir jätte blyg och mammig.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

När jag kollade Gaggeska Gårdens (restaurangen på Vallby friluftsmuséum) hemsida så står det att de har utökade barnmenyer, och det är ju bra för de som inte vill ta med burk att värma. De har plats för upp till 150 personer, så vi får nog plats där. :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Oj oj oj oj oj, det är inte klokt vad man missar på ett par dagar.. Sjuka barn, träffar, secret birthday, osv osv osv osv.. Jag känner mig så ledsen/nerstämd nu när jag inte hinner med att skriva/läsa med er här inne. :cry: :cry: :cry:

Här är det så fullt upp att jag håller på att gå i väggen tror jag.. Idag missade jag den bokade tiden för 1-års kontrollen med vaccin nr 3. Shit! Vet inte när jag skall kunna planera in det heller framöver. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart med jobbet och sånt.. Är ju massor nu inför den stora mässan i tyskland, men sen, sen borde det kanske vara lite lugnare? :crazy:

Jätte jätte jättegrattis till stora T idag, svartfot!!! :bump: Kan du bjuda på någon ny blid på skruttan kanske??

Nya pållen som M köpt vill jag också se bild på!!

Igår var det ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för min S som gick själv.. Bara 1 steg dock, snacka om stolt unge :love: Idag på fm har han gått typ 6 steg åt gången själv. (lite efter AKB´s Oscar, men men) hi hi
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Nu har jag också kikat på deras hemsida :) det är säkert jätte populärt så kanske man borde ringa dem och förvarna? Vi är ändå 14 personer, 15 om Bollen har med sig Alice.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

:laugh:*kl*
Stort grattis till Svartfot's T på 1-års dagen!!! :bump:

Tiden har gått så galet snabbt, tycker inte alls att det känns som ett år sedan eran lilla (numera stora) tös kom till världen! Håller med Doris, en bild på födelsedagsbarnet kanske?! :laugh:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 001
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 077
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 441
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 490
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp