Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

På lördag ska jag åka till Helsingborg. Åka över till Helsingör, äta trerätters, Wallmans och sova på hotell med diverse kvinnliga släktingar :bump:
Sova en hel natt tills jag vaknar av mig själv och stackars den som väcker mig :devil:
Sen hotellfrukost på det :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ja just nu känns det som om jag har snor och slem ingeggat på hela mig, stackars Milton har säkert ännu mer på sig. Dock tror jag att jag är mer pigg på en lång och härlig dusch än vad han är. Ska jobba några timmar imorgon och då ska sambon VAB:a, det blir första gången någonsin som någon av oss VAB:ar :D Känns konstigt på något vis.
Är inte så pigg på att jobba, men men. Det är bara mellan 8,30-13. Dock tänkte jag stanna kvar i byn några timmar till och ta hästarna när jag ändå är i närheten. Det känner jag absolut inte för, men medryttaren ska ju träna för tränare på fredag och då behöver nog Armani gå ett pass imorgon, både för hans och lilla medryttarens skull ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

På lördag ska jag åka till Helsingborg. Åka över till Helsingör, äta trerätters, Wallmans och sova på hotell med diverse kvinnliga släktingar :bump:
Sova en hel natt tills jag vaknar av mig själv och stackars den som väcker mig :devil:
Sen hotellfrukost på det :laugh:

Åh vad mysigt och härligt!! Vad avundsjuk jag blev :D Hoppas ni får riktigt riktigt roligt och att du får sova ordentligt ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ikväll ska jag först ta kort på åringen som ska säljas och sedan åka in till stan och jobba lite. Eller jobba och jobba. Vi ska ha någon sorts modevisning där vår salong gör håren och makeupen. Jag är väldigt dåligt insatt i den så jag får väl mest stå och se representativ och trevlig ut :D

Hoppas det är lika fint väder imorgon för då tänkte jag att jag och Flisan ska börja rycka brädor där vi ska göra lösdriften. Eller det spelar ju ingen roll för det är ju inomhus :p Sen är et jobb "på riktigt" på fredag och lördag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Är det bättre med T och ätandet nu? Det var länge sen du skrev något, så det kanske har löst sig?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Kl
Har varit på MR igen. Denna gång låg jag 1,5 h i röret. Behövde tre doser lugnande. Läkaren sa till min kompis att inte släppa mig ur sikte förens jag kunde gå ordentligt.

På vägen genom sjukhusområdet så ser vi en man som ligger medvetslös på marken. Det sitter folk runt honom men de ser inte ut att vara sjukvårdskunniga. Väldigt hög på lugnande försöker Svartfot vända hundra 180 grader och runda ett hörn för att springa till vuxenakuten. Kan säga som så att kroppen hela tiden var två steg efter hjärnan så det blev bara pannkaka. Halvt sluddrande o med vilt flaxande armar lyckades jag i alla fall få min kompis att förstå vilket håll hon skulle springa åt.

Här hemma är T sjuk igen. Nu är hon jätterosslig i halsen och svårandad. Varje gång hon hostar så riktigt hör man hur det sliter i halsen och hon börjar störtgråta.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ja och nej. Det går lite i vågor. Så fort hon blir minsta lilla sjuk (alltså mest hela tiden) så äter hon bara välling och frukt. Men ibland blixtrar det till o så funkar det lite bättre i några dagar. Men även en bra dag så tror jag att hon äter långt mycket mindre fast föda än vad era gör.

Nu har ju maken gått tillbaka till jobbet och efter min tenta så ska jag försöka styra upp det där lite. Tänkte försöka med fasta mattider och vara ute och leka mycket. Är hon mer fysiskt aktiv så blir hon kanske hungrigare. Maken har även "fyllt upp" med välling vilket jag funderar på att sluta med.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

När jagkommer ihåg, våra lgh kommer inte att vara klara i sommar. :( hade det inte varit min gudfar som skulle hyra vår andra stuga så hade jag slängt ut dom. :(

Hade nästan börjat se fram emot att ha sällskap hela sommaren. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Och jag ska på kurs med jobbet imorgon :bump: har inte använt huvudet ordentligt sen jag tog examen för ett år sen ;)

Verkar vara en spännande kurs:
Kursen går igenom det centrala för vår verksamhet. Lagen om Ansvar för elektroniska Anslagstavlor, Tryckfrihetsförordningen, förtal ,hets mot folkgrupp, mm mm mm.

Kursledare:

Jeanette Gustafsdotter, jurist och journalist, Stockholm.
Författare till ”Murvlarnas lagbok”, som nu finns tillgänglig
genom Fojo i en fjärde upplaga. Arbetar med ett bokprojekt
om bildrätt tillsammans med fotografen Göran Segeholm.
Jeanette Gustafsdotter är återkommande och mycket
uppskattad kursledare och föreläsare på Fojo och i Fojos
uppdragsutbildning.

Och så ska jag jobba på fredag igen :laugh: hoppas jag känner samma glädje och längtan efter att få gå till jobbet om ett år ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jadu, det där med vad man skall ha finns ju som sagt lika många alternativ som människor att fråga.. :crazy:

Efter mycket velande hit och dit så blev det faktiskt vanligt stenmjöl 0-4 å det har funkat långt över förväntan!! Paddocken blev klar i höstas, och vi har haft många som kommit och ridit i den, sladdat den 1 g/v typ och det är superbra underlag. Så bra att ridanläggningen i trakten hyrt in sig inför vissa träningar då deras sandbana är för tung.

Men som sagt, den är ju väldigt ung min bana. Får se hur den mår efter vintern nu.

Paddex var alldeles för dyrt, och skulle ju läggas direkt på leran. Vi har grävt ur och dränerat lite, så det var inget alternativ.


Mikan, åh, det där låter riktigt underbart!! Njut :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jo jag ska njuta, enda jag är orolig för är att A är sjuk. Inte jättemycket feber men snorig och lite rosslig. Dreglar massor så det kommer kanske mera tänder med. Än så länge har han några dagar på att krya på sig. Sambon vill nog inte vara hemma själv med honom om han är dålig.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*
Fasen vad buke imponerar idag, vet inte om ni såg min tråd på senior som jag startade 17.01?
Lade in ett foto sambon tog i sverige -85. Han kom inte ihåg var. 21 minuter senare har jag fått svar. Sambon har funderat i 25 år.
Nu slutar han kanske gnälla på att jag hänger runt här :D

Heja Buke och alla hjälpsamma männsikor :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vad häftigt! Har inte kollat tråden, men ska göra det. Fanns en liknande tråd för något år sedan kanske. Någon hade under flera års tid åkt förbi en skylt där det stod "Grattis Eva, 40 år" (kommer inte ihåg namnet eller åldern). Skylten fanns där redan innan hon började åka förbi och hon undrade vem den där Eva var och hur gammal hon var nu. Hon fick också napp direkt, inom en timme var det någon som kunde svara på frågan! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Men vad skönt att det är bättre tidvis iaf. Så lnge hon växer som hon ska och är pigg och glad så är det nog ingen fara. De flesta får ju sämre aptit när man är sjuk också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jo, du nog drömmer jag konstiga drömmar allt. Inatt var jag hos bm och hos henne fick jag reda på att min bästa kompis anmält mig till polisen för att jag hade stulit i en mataffär och det var värsta utredningen om det. Jag var så bekymrad och ledsen över det eftersom jag inte hade stulit.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag är inte gravid, men drömmer konstiga drömmar ändå. Inatt var jag tex i new York och bodde på ett ställe där alla kunde se in på toan när man var där. :crazy:

Måste bara avreagera mig. Selma har ju varit jättedålig nu i tre dagar, idag verkar hon vara mycket bättre tackolov, och enda gångerna hon har sovit har varit på mig = jag har knappt haft något liv eller kunnat sova något. Det här i kombination med bantning gör att man inte har mycket energi kvar.

Inatt ville jag pröva att låta Selma sova i sin säng, hon sover mycket bättre där och var pigg och glad, men nej, det tyckte sambon verkade hemskt. 1 natt till i vår säng. Till saken hör det att Selma är som en virvelvind i vår säng och har svårt att slappna av i vår säng när hon är frisk. Bad därför min sambo att komma in och lägga sig i sängen när hockeyn var slut, men nej, då ska han sova i soffan för han sover så dåligt när Selma sover i vår säng... När Selma vaknat två gånger av hans snarkningar och jag gått ut och väckt honom två gånger så ledsnade jag och sa att han fick gå och lägga sig i vår säng för att det här gick inte.

Då kommer han och säger att han har så svårt att sova när Selma är i sängen och då säger jag att jag tycker att vi ska pröva att lägga henne i hennes säng, men nej, då är jag en hemsk mamma som ska lämna henne sjuk och ensam? Jag säger att jag inte orkar mer, efter två sömnlösa nätter och dagar så är jag verkligen helt slut och kan han inte ligga i sängen så kan jag inte sova för då far selma runt. Vid det här laget är jag redan ganska sur på honom. Då kläcker han ur sig att han minsann haft svårt att sova också och aftnar verkar ha glömt att han hjälpte mig med henne i 1h igårkväll när jag sa att jag var tvungen att ta en powernap om jag skulle klara natten, sen så säger han, på fullt allvar, att om jag inte klarar av att ha henne på nätterna så får hon sova hos hans mamma. :mad: :eek: :mad:

Då tycker jag att han är skämt som blandar in hans mamma. Hans kommentar är att det inte är någon idé att jag säger något mer, för han tänker ändå inte svara. Grrr. Efter det bemötte jag honom på samma sätt, FY vad ARG jag är på honom. Han tycker på allvar att det är lika, om inte mer, synd om honom för att han minsann också fått hjälpa till.

Jaja, nu har jag fått skriva av mig, känns lite bättre iaf. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Det är vi pga Isabella är opererad men det är snart maj och då ska väl vi kunna söka om försäkringen men just nu har jag inga förhoppningar på någon sjukförsäkring...

Drömmar: Jag är inte heller gravid men drömmer helt sjuka drömmar, väldigt livfulla och jag minns dem väldigt ofta.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Gahhh!!! :eek::mad:
Känner så väl igen mej så jag blir arg i hela kroppen när jag läser det du skrivit. Utom det där med att sova hos hans mamma, det skulle han aldrig våga...
Om antisnarkprylarna så kör sambon både tejp och spray nu och jag vaknar bara någon gång per natt nu (TJOHOOOOO!!!!) och snarkningarna är inte lika starka alls.

Sonens hamster tackade för sej och lämnade jordelivet igår ikväll :cry: Älskade lilla hamstern. Hon var så himla tam. Sprang ut ur buren och satte sej i handen så fort man öppnade buren... Sonen fick vara hemma från skolan idag för han har legat vaken och gråtit halva natten. Stackars liten....

Fick erbjudande om att köpa en häst igår. En gammal lagkamrats tävlingshäst. Det kliar i fingrarna.... Men hon är snart 18 år så och jag hade tänkt mej något lite yngre.... Ska fundera....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 880
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 910
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 898
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 208
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp