Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Stackars sonen och stackars lilla hamstern... :cry: Det är inte roligt att behöva skiljas från sin vän...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Men guuuud!!! Hur gammal är han egentligen!?! :eek: :eek: Jag förstår att du är vansinnig, det hade jag också varit. Vilket sätt! :devil: Låter nästan som den där tjejen i min föräldragrupp, hennes man hjälpte aldrig till och så hade han sagt "jag visst inte att du inte klarade av att vara mamma" :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Nej, vad trist! Jag o maken hade nämligen insett att det hade varit kanon. Jag får gräs under fötterna, slipper att lyssna på essingeleden och lite trevligt sällskap. O det finns faktisk en chans att jag trotts min mörkrädsla kan somna. T får leksällskap. Och maken kan åka in till stan i tre dagar per vecka och jobba häcken av sig för att sen vara ledig fyra.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*

Klockan ett vaknade Oscar inatt, inget konstigt med det. MEN han somnade inte om förrän strax innan sex! Han skulle bara härja omkring, riva ner saker och leka.
Tur va väl att vi fick sova till halv elva sen:bow:
Nu bär det av till storstan. Ska köpa en såkallad seniormobil till svärmor.
Nåt utan massa extragrejer och bautaknappar.
Tycker det är läskigt när hon är inne hos oss och passar Oscar när sambon är i skogen och jag är i stallet utan att kunna få tag i oss:crazy:
Så nu ska tanta få sig en egen lur:)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag har pratat med mina föräldrar nu och såhär är det. Vi har en liten stuga som är från 1810 ca som är totalrenoverat med svindyra tapeter och brant trappa osv, så det är inte småbarnsvänligt. Vad vi skulle kunna göra, för vi har en hyfsat fin renoverad flygel, tror den är
På ca 140 kvm med två sovrum på övervåningen, 2 badrum, hyfsat stort kök, vardagsrum och litet kontor och groventré på nedervåningen. Det är ett tvåbilsgarage till och stor gräsmatta med tillgång till sjö där man kan bada. Dessutom är det granne med en hästhage. ;) eller, okej, det är väl 30 m dit.

Om ni är intresserade av att hyra det huset fulltid, så kan vi säga upp hyresgästen vi har till det gamla huset och så får ni ta flygeln. Tror hyran är på 6500kr inkl el och så kan stallplats ingå. :) det är 10 min till Gnesta där det går snabbtåg till Sthlm som tar 42 min. Förskola är nog inget problem att få plats till heller, googla mölnboskogens förskola avd upptäckarna grön. :)

Jag skulle bli såå glad om ni flyttade hit. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Och Ia:

Han är 33, fyller 34... Svårt att tro ibland. :p

Han är liiiite förlåten dock, för han hade också jättehög feber inatt och mådde inte bra, men när han sa det där om sin mamma... Då låg han väldigt risigt till, om jag säger så... Han har bett om ursäkt och jag tror inte att han kommer att göra om den fadäsen faktiskt, hoppas inte det iaf... :grin:

Helt OT, men jag är lite i extas. Vi skulle ha åkt till Schweiz på mini-semester i slutet av april, men nu lutar det åt att det blir Vancouver och en slutspelsmatch i NHL istället. :D Skulle vara så häftigt om det blir av, har aldrig varit i Canada och sambon älskar hockey, som den gamla hockeyspelaren han är. Att han dessutom ska få sitta i en box med Mats Sundin och Tie Domi, gör inte hans lycka mindre. :D Nu skulle faktiskt Schweiz kännas lite puttigt om det inte blir av. :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Vilket kanonerbjudande, Svartfot! :D Jag hade flyttat direkt om jag var du! :banana:

Haha! Är du också lite "manodepressiv" som jag kan vara?! :D Går från arg och ilsken till toklycklig på nolltid. :rofl: Har man själv feber så är ju allt 100 gånger jobbigare, så då var det inte konstigt att han gnällde. Kul med resan också, men var han inte hemskt flygrädd?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

*kl*
Efter en natt med max 5 min sammanhängande sömn, har fm tillbringats på vc.
Jag hade en tid vid 8 för ett intyg, det gick väldigt snabbt och bad läkaren kolla A i öronen. Men nej, det ville han inte.
Pratade med sköterskan som hämtade en bvc sköterska som bokade en tid till en läkare halv 11. Öroninflammation i båda öronen.
Tredje pencilinkuren på två månader, läkaren sa att om det fortsätter så skulle han skicka en remiss till ÖNH.
Efter en lång väntan på apoteket och en massa strul i kassan. ( de hade glömt att skaffa högkostnadskort till A, så var hon tvungen att leta reda på de gamla kvittona från januari och lägga in dem) Så är vi nu äntligen hemma.
Har fått i honom första dosen plus alvedon så snart kan vi kanske sova lite!

Ia, förstår att din son är ledsen. Stackaren.

igår berättade jag för H att han ska bli storebror igen. Han satt och gjorde svensa läxa och skulle skriva om en Sune bok de läst. Han hade skrivit något om att både Sune och han hade en lillebror. Då sa jag att skriv att sune har två syskon, det har jag med i oktober ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Herregud, ja! Behöver jag säga att jag var ett monster under grav? :angel: mitt humör är tyvärr ganska häftigt och väldigt pendlande. Min sambo kan bli lite lätt galen. :D

Jag tycker också att svartfot ska säga ja, haha, då kan jag också skryta om att ha en granne att gå promenader med på dagarna. ;)

Och jo, J är svinrädd för att flyga. Förra gången fick han dödsångest och jag satt helt plötsligt med två bebisar i famnen... Han var både glad och ledsen, nu har han bestämt sig för att åka dock, har lovat att fixa fram sömnmedel... Nu kommer vi att flyga väldigt bra, så jag hoppas att det går utan sömnmedel och att han kan få sitta hos kaptenen och se allting ist och bli lugnad där.

Sitter ute och väntar på att en grävkille ska komma och kolla på paddocken och fy tusan vad kallt det är!!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

kl

Jag har ett problem :D

Vad har ni på fötterna på era barn inomhus?
Mikaela älskar att vara uppe och stå/gå mot möbler och golvet är ju halt.
Just nu har hon halksockor men de gör absolut ingen nytta, kanske första dagen som nya men sen totalt värdelösa :(

Så tips tack :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Här fungerar halksockorna bra men idag fick hon ett par mockasiner (eller vad de heter, tygsko med mocka på undersidan) som hon ska få ha istället för raggsockorna för de halkar hon runt i!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Det vi på min tid kallade mockasiner eller sockiplast. A har haft sådana, men de är för små nu. Han är mest barfota inomhus trots kalla golv, alla strumpor slänger han av sig om vi inte använder strumpbyxor förstås
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

...Och jag kan springa bakåt, bakååååt. Och jag kan springa framåt, framååt, i mina sockiplast, sockiplast, sockiplast... *sjunger för mig själv*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag kan springa framåt. (framåt)
Jag kan springa bakåt. (bakåt)
Jag kan hoppa höjdhopp (höjdhopp)
I mina blåa sockiplast. (sockiplast, sockiplast)
Jag kan ta mej över bockar (bockar)
I mina plastiga sockar. (sockar)
Jag kan skjuta hårt och vasst i mina blåa sockiplast


*sjunger vidare på den riktiga texten* :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Sedan för att vara lite seriös, vi har snart fyllt denna tråd (bara 4 sidor kvar) och de som vill vara med i vår kära födelsedagslista i första inlägget kan väl skriva födelsedag och BF-datum. Känns som om det är lätt att hitta nu de sista sidorna och bara föra in till nästa trådstart :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Kl

Jag är fan bitter och ledsen... :( Jag har redan gått upp nästan 2 kg, magen putar och det slog mig precis att jag måste köpa lite mammashorts och mammakjolar innan vi åker. :grin: Finns inte en chans att jag kommer att komma i mina vanliga shorts och kjolar om 4-6 veckor. :mad: Alltså det var verkligen inte tjockiskläder jag skulle köpa nu i vår, det var fina kläder i min vanliga storlek... Vill verkligen inte, ändå har jag ingen lust att göra om samma misstag som förra gången. Då köpte jag nästan inga kläder alls pga att jag var bitter och det resulterade bara i att jag såg ut som en stoppad korv pga för små kläder. Dessutom hade jag bara ett fåtal kläder jag kom i, så dom kräktes jag nästan på sen.

Förlåt mig, alla som gillar att vara gravida, men jag känner det som ett stort jävla straff. :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

På inskrivningen i v. 10 (9+) så hade jag gått upp 7 (!) kg utan att ha gjort några förändringar alls :( vet precis hur du känner dig. Att gilla vara gravid som jag gjorde har inget med viktuppgången att göra för den hatade jag men till slut blev det bara +14 kg, men när man ställer sig på vågen hos BM första gången och den visar +7 kg så var jag så nära att börja gråta. *försöker trösta*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Oj, det var faktiskt en liten tröst. ;) Men jag var inte så mycket bättre, jag hade gått upp 4-5 kg. Jag har inte heller ändrat något, men jag liksom bara känner hur kroppen suger upp varenda millikalori jag stoppar i mig. :( Jag får helt enkelt försöka äta så lite godis och glass som möjligt så det inte blir 19 kg den här gången. Blä...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 731
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 638
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp