Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 12! <3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Här funkar strumpor med halkskydd helt ok, men jag vet att det finns jättefina typ mockasiner som liknar skor. Jag själv tänker köpa från Lillegulltossan, tycker hon har riktigt fina!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Oj, det var faktiskt en liten tröst. ;) Men jag var inte så mycket bättre, jag hade gått upp 4-5 kg. Jag har inte heller ändrat något, men jag liksom bara känner hur kroppen suger upp varenda millikalori jag stoppar i mig. :( Jag får helt enkelt försöka äta så lite godis och glass som möjligt så det inte blir 19 kg den här gången. Blä...

I början (efter inskrivningen) åt jag och drack det jag ville, drack säkert en liter mjölk om dagen och fick sug efter coca cola som jag annars inte gillar. Sedan efter RUL skärpte jag till mig eftersom min mamma gick upp skrämmande 40-50 kg under grav (vatten och fett). Har sett bilder på henne, när hon hade 2 månader kvar till BF så var hon större än vad jag var fullgången. Sedan var jag rädd för att aldrig gå ner i vikt igen.

Jag är gärna med denna gång :)
Mathilda föddes 20/6

Jag memorerar dig! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Selma har ett par mockasiner, annars kör vi på strumpor med halkskydd eller barfota. Vi har golvvärme på nedervåningen, så hon brukar inte bli kall.

Idag har jag packeterat blöjpaketen och ska skicka dem imorn. :) allt tog lite längre tid nu när min busa blev sjuk, har knappt tagit mig utanför huset annat än till hästarna och brevlådan. :/
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Tycker verkligen synd om dig. :( det är hemskt att inte känna sig hemma i sin egna kropp. :(

Tänkte tipsa om samsoe och samsoe som har långa t-shirts med långa och korta armar, de kan du ha både nu och sen när bebis är ute. Jag har några sånna och de är verkligen jättesköna! När jag var gravid brukade jag glida runt i en sån och tights/mammabyxor.

Vet hur du känner dig, jag mådde och mår ganska dåligt över min kropp. Jag längtar inte efter att bli gravid igen, men jag vill jättegärna ha ett barn till.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

I början (efter inskrivningen) åt jag och drack det jag ville, drack säkert en liter mjölk om dagen och fick sug efter coca cola som jag annars inte gillar. Sedan efter RUL skärpte jag till mig eftersom min mamma gick upp skrämmande 40-50 kg under grav (vatten och fett). Har sett bilder på henne, när hon hade 2 månader kvar till BF så var hon större än vad jag var fullgången. Sedan var jag rädd för att aldrig gå ner i vikt igen.
Oj! Gick hon ner dom kilona igen?
Jag var totalt livrädd för att inte gå ner igen, ändå moffade jag choklad (inget jag äter i vanliga fall) för att jag tyckte synd om mig själv och för att vikten ändå skenat iväg. Fördelen den här gången är ju att jag vet att jag går ner igen genom att bara leva som vanligt. Nackdelen är att jag vet hur jävligt det var att vara tjock och att jag vet att jag kommer att komma dit igen.

Första gången var ju allt nytt och spännande, men jag känner absolut inget sånt den här gången. Kommer inte att ta några kort på magen och inte läsa gravidboken varje vecka. Enda jag ser fram emot är att få bebis på magen. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Tack! :love: Vill bara ha det här överstökat, sen har jag gjort mitt. :bow: Men på något sätt känns det ändå som att det kommer att gå snabbare den här gången. Som jag nyss skrev så kommer jag inte läsa böcker och fota magen och ha stenkoll på allt. Dessutom har jag Vilgot att tänka på och så är det vår och sommar snart. Även om jag inte känner mig bekväm med att gå lättklädd när jag är tjock, så älskar jag iallafall sommaren. Förra gången var det ju en enda lång jävlig vinter. Jag hatar vintern, så allt gick extra långsamt tyckte jag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jo, det kan ju ligga andra orsaker bakom till att man inte går ner igen. Stackars henne, det måste vara hemskt att vara i den situationen. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Tror inte att mamma hade så stor motivation att gå ner när jag var född. Jag fick kolik redan på BB, mamma fick ingen avlastning för min bio.pappa ansåg att sköta barn är kvinnogöra, min mormor klarar inte av barn som gråter ("mina barn har aldrig fått gråta" -nej men vad fan gör man då när barnet har kolik?!) och min bio.farmor tyckte inte om min mamma för hon var "rikemansbarn".
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag hoppas också på att nästa grav kommer att gå fortare. Det känns som att man inte kommer att hinna tänka så mycket på graviditeten när man har en liten busa att ta hand om. Då var ju allt så nytt och allting så stort. Hur skulle det bli att bli mamma? Hur skulle förlossningen kännas? Osv.

Nu vill man, som du säger, mest få det överstökat. Iaf jag, jag är inte precis gjord för att vara gravid och föda barn. Gick ju upp 28-30 kg med Selma och det var inte kul.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ja hon har inte haft det lätt men nu mår tanten bra :D tuggat i sig lite kilon och lever lyxigt fruliv med min icke-bio.pappa, det är väl bara för henne att sluta jobba så kan hon nästan leva som lyxfruarna på TV. Nu är hon riktigt bortskämd och behöver varken städa, tvätta eller laga mat eftersom pappa gör det (fast hon gör det ibland hon också) ;) :p Det är hon värd, min mamma...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Det är tur att man kan förändra sitt liv så det blir bra igen. Det är inte kul att vara i en dålig relation och har man dessutom nyligen fått barn så förstår jag att det blir tusen gånger tyngre.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Jag ska egentligen inte klaga, känner jag. :o Min kropp var ju som gjord för det ändamålet, det var hjärnan som inte var med på tåget. Så jag förstår verkligen er som hade en svår grav/förl, fy säger jag bara. Ni är ännu tapprare den dag ni gör om det! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 12! :heart

Ni är ju många kattmänniskor här inne...

*suck* Blir så trött på min slarviga lillasyster, hon har gått o skaffat sig en katt. Hon skickade en bild på den och jag tyckte den såg väldigt liten ut så jag frågade hur gammal den var. 7(!) veckor säger hon då. De måste väl vara minst 12 veckor innan de lämnar mamman?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 654
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 397
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 736
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp