Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Även jag fick före BF som var den 22a, så 2 dagar tidigt, ganska perfekt enligt mig, hann förbereda mig hyfsat, men var inte urväntad.

Bollen, haha, det måste ju vara det bästa april-tricket någonsin :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Grattis!!!
Börjar undrar om jag smittar :angel:
Ni som vill vänta med syskon ska nog hålla er borta från tråden för tillfället!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Sitter och väntar på att syrran och mamma ska komma och hämta mig, sen bär det söderut :bump:
Sambon kom hem från en kompis kl halv fem inatt, han har en härlig dag framför sig med en snorig A :D
Jag ska njuuuuta iaf!

Väntar bara på att solen ska titta fram, här småduggar det just nu :mad:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Här är det också dötrist väder... :( Jag ska snart försöka ta mig till den andra maxibutiken i stan för att kolla om det finns mer tårtgrejer där och också smita in på HM och titta vad det finns för tjockkläder. Skulle också vilja köpa lite påskliljor och penséer och göra lite vårfint ute. Fast det känns ju roligare att plantera när det är fint väder, måste jag ju säga...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Grattis :banana:

Isabella har ett par röda Kavat skor i strl 18 som en av M's stammisar har gett oss :) vi har använt de några gånger men mest för att hon ska ha något på fötterna.

Mikan: Jäklar dig om du smittar mig :p men just nu kan jag lugna alla med att jag har mens med molvärk :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag har pratat med mina föräldrar nu och såhär är det. ´[...] Jag skulle bli såå glad om ni flyttade hit.

Ledsen att jag dröjt med att svara. Vi har diskuterat fram och tillbaka i ett par dagar och 30 m till hästhagen låter lite för bra för att vara sant. Tyvärr kommer vi inte kunna bo så ”långt” ut till hösten när jag börjar plugga heltid igen. Däremot så vill vi gärna återkomma den dagen det är dags för mig att skriva ex-jobb eller vi skaffar syskon. Vilket som nu kommer först… För ja det vore fantastiskt roligt.

På den tiden så kanske maken orkar ta tag i sitt körkort :angel:.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag skumläste tråden och missade först varför alla grattade. Så jag fick gå tillbaka för att stilla min nyfikenhet...

:bump: Men jättegrattis det är ju hur kul som helst. :bump:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ja, så kan jag ju göra! :D

Du som gillar tårtor och grejer. ;) Var finns störst utbud på marsipan och sånt att dekorera med? Har tittat lite på Maxi (Erikslund), men där fanns inte så mycket, och dom flesta dekorationerna var trasiga.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Marsipanen samt strössel, silverkulor, pärlor m.m. är nog Maxi, jag har dålig koll om jag ska vara ärlig. Sedan figurer skulle jag nog tippa på Brynolf om du nu skulle till Hälla.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag är ingen hejare på att göra marsipanfigurer, men upptäckte hur ruskigt lätt det var att skära ut mönster i kavlad marsipan. Behövde blanda in lite florsocker för att få marsipanen lite torrare. Nu hade jag lite tidspress och gjorde det kl 01 på natten. Men nästa gång blir det lite mer avancerat mönster.

På den andra tårtan skar jag ut ett T.

s_1454.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Fin tårta! Klistrade du fast bladen, eller ligger de lösa? Vad klistrade du med isåfall? Jag tänker att man annars kan använda en liten dutt sirap som jag ändå har hemma, istället för att köpa klister. Undra om det funkar lika bra... Har aldrig gjort någon marsipantårta förut. :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 152
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 806
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp