Vårmammor 2010 del 13 <3

Michellan95

Trådstartare
Välkomna till del 13 :)

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli

9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)

28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Aug
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Sitter och studerar listan och konstaterar att de flesta har fått sina barn före bf. Jag har alltid trott att det är vanligast att förstagångsammor går över tiden, men så sa min grannes man (också min granne! :p) att deras bm sagt att det inte var så utan att medel är bf. Så logiskt va?! ;) Det verkar stämma bra.

Kl
Nu är V helt pisst. :crazy: Han saknar sin lekpappa och jag har flugit runt honom i huset, men jag orkar inte göra så mycket roliga saker som pappa orkar. Han är ju så himla tung! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag känner bara en person i IRL som har gått förbi BF men det var nog bara med några dagar, alla andra förstföderskor har fått innan BF.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Det är kanske de som går över som man hör mest om? Eller varför har det här "ryktet" uppkommit?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Så är det nog ;)
Jag gnällde ju lite varje dag här för varje övertidsdag (16) :D
De som får innan BF hinner ju inte börja göra sig hörda.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Sitter och studerar listan och konstaterar att de flesta har fått sina barn före bf. Jag har alltid trott att det är vanligast att förstagångsammor går över tiden, men så sa min grannes man (också min granne! :p) att deras bm sagt att det inte var så utan att medel är bf. Så logiskt va?! ;) Det verkar stämma bra.

I vårt lilla "föräldragäng" så var vi två som gick över och två som fick innan, så 50/50 :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Vad roligt att del 13 (utursnumret) startar första april :D. Någon som blivit lurad idag? :)

Jag tog med mig E på äventyr idag, till nationalparken som finns här i krokarna. Först gick jag en slinga medan han sov sin förmiddagslur, sedan åt vi vår matsäck (och E kletade in mig så med tomatsås att det såg ut som att det borde ha varit jag som skulle haft haklapp :grin:), och slutligen besökte vi det lilla museet där de hade en massa luckor som E kunde få knata runt och öppna - vilken lyckodag :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag satt och funderade på om man skulle hoppa över nr13 och gå direkt till 14 om någon i tråden är väldigt vidskeplig men jag drog mina slutsatser att ingen nog är det för då borde man väl sagt ngt :idea:

Jag har inte blivit lurad idag, har iofs bara suttit hemma :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Nu är V helt pisst. :crazy: Han saknar sin lekpappa och jag har flugit runt honom i huset, men jag orkar inte göra så mycket roliga saker som pappa orkar. Han är ju så himla tung! :eek:

Precis så är det här hemma å. Lilla (tunga) S vill busa så mycket, springa runt och jaga brorsan från rum till rum. Och visst, det är väl ok. Men pappan orkar ju 10 gånger så länge som jag, så det blir mycket ledsna miner när jag inte orkar mer. Jag har ju 2 som gnäller/gråter då :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Haha nej tydligen det! Fast jag tror inte jag har blivit lurad via internet heller... jag kanske inte är värd att luras med ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Hugger sista knappen!

Heeeeej alla underbara mammor!! :)

Nu så äntligen har jag fått tid till att slå ner rumpan framför datorn. Har varit svårt att få dator tid på sistone nu när min dator är på lagning men den ska vara klar nu och borde kunna hämtas ut om någon dag. Får surfa på sambons dator nu men det går ju inte när han är hemma. Fast hinner inte surfa så mkt om dagarna iaf nu då det jagas konstant här hemma nu om dagarn och så gnälls det massor. Misstänker att han är inne i separationsfasen eller något sånt.

Tänkte iaf passa på att svara er alla nu lite snabbt av det jag minns:

Armani__: Grattis till bilen den va verkligen jätte fint! :) Välkommen till vvv gänget! :D

Michellan95: Tack för att du snyggade till listan så den vart ordentlig igen! :) Här är en till som avskyr räkningar spec nu när inkomsten är så kass. Så dryg när man ska hålla på och gå +-0 flera månader i rad och kommer det något oväntat blir det hål i plånboken nästan.

Oregano(va det va): Kommer ihåg när alla ni fött så satt jag och kollade på eran lista och konstaterad precis som du att dom flesta fött innan och då antog jag att jag skulle gå över eftersom det va så få som gjort det, och det gjorde jag ju också.
Tror det talas så mkt om att gå över för att det inte ska bli så drygt för mamman om hon nu gör det. Då har man ställt in sig på det liksom och väntan blir inte lika dryg.

Hum nu när jag äntligen svarar så har jag glömt hälften. Men men!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ja, guud, hur ska jag orka med två?! Får nästan panik när jag tänker på det. Hur bär du dig åt? :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Kn:

Rapport :laugh:

A har slitit hål i sina första jeans, genom att krypa fram och tillbaka över en bro på biblioteket.

A har tagit sina första steg, tre, för några dagar sedan. Men det tyckte han räckte och han har knappt ens försökt sedan dess. Jag som trodde de tog ngt steg och sedan kom på det :p nope, krypa är bättre och just nu övar han på att bygga med klossar istället. Tre små vita fyrkantiga på varandra är rekordet :D

I övrigt har han varit lite förkyld och smittat både pappa och mormor som fått hänga i sängen varsin dag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Vad roligt att del 13 (utursnumret) startar första april :D. Någon som blivit lurad idag? :)

Jag trodde att min man lurades när han kom hem och frågade var hästarna var, eftersom han tyckte att hagen var tom.
Han trodde att jag hade lurat honom genom att ta in hästarna och stängt hagen efter mig.....
Vi blev båda skräckslagna tills det brakade till i dungen som finns i hagen och rackarna kom traskande. April-lurad av hästarna liksom :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ghha hade skrivit ett till långt inlägg men så försvann det. Irriterande.

Oregano: Ja, dumma er! :D

Får sammafatta allt igen då. Vi har ju flyttat nu och kan bjuda på bilder från det enda rummet vi hunnit fixa för sen har M jobbat och jag varit trött.

Sovrummet före, fula gammla tapeter där det syntes vart varje liten tavla setat:
19063920-3983-4cf4-84a3-92034f7738161.jpg


Efter:
0b8d8c0b-13ad-48ba-a628-4e83c527168a3.jpg

ca8c33e2-2c04-4845-9cec-b7afba2154bb2.jpg

Det ska till sängram och lite sånt men jag är tydligen kräsen för hittar ingen jag tycker är fin och som passar in.

Sen så mitt i flytten så kom det ett paket från Miltons moster(mysboll här på buke) I paketet va det världens finaste virkning som hon gjort själv! :love:
Milton föll för den direkt och ska bara kramas med den när han får den.
dsc_8696.jpg

dsc_8706.jpg

360dc8d5-c495-48e7-a765-70b5df77c9133.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ang att bli lura så försökte M lura mig men gick inte så bra. Fast jag berättade en sak för min syster idag som hon trodde va april skämt fast det inte är det. Jag glömde av vad det va för dag en kort sekund. Berättade nämligen att Milton förhoppningsvis blir storebror i december om allt går som det ska! :D :love:

Milton har iaf hunnit bli 8mån 8035g och 69,3cm lång. Lärde sig att verkligen säga Mamma här i förrgår så nu går det ordet varmt när han är extra gnällig. Stod själv i 3sek igår utan att han tänkte på det själv. Tänker han på det så går det inte. Vi använder bara vanliga strumpor på honom jämt. Märker aldrig av att fötterna glider iväg. Måste köpa hans första par skor någon dag så han kan få testa på att stå ute också!
d92e73b8-5a83-43af-8d6b-151e96d804091.jpg


Det va nog allt från mig för stunden nu har jag iaf visat att vi lever och att vi finns här i bakgrunden!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

jadu, om jag det visste ;)
Hihi, för egen del är det guld värt att den stora är så pass stor. Inga blöjor, förstår vad man säger, kan hjälpa till, gå själv när man bär den lilla etc. Men å andra sidan så tror jag att era kommer ha större utbyte av varandra. Allt går bara man vill :)

Man är ju 2 om det också, som tur är. Det finns ju en pappa också. Iofs inte hela dagarna kanske, men du har ju fördelen att du redan är inne i det här med att vara hemma om dagarna och sysselsätta barnet. 2:an hänger ju (på gott och ont) "bara med" också.

Det kommer att gå så bra, lugn bara lugn. :bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 713
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 266
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp