Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Du kan blanda florsocker med lite äggvita så går det kanon att klistra med :)
Ta vatten i värsta fall om du inte vill slösa ett ägg för du behöver bara jättelite.
Jag köpte ett lekleraset på rea så jag kan trycka ut figurer med det ;)


Grattis Aneka... Ni är galna halva högen ;) hihi
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

De är bara ditsatta. Fäste bra av sig själva. Jag tror annars att lite vatten funkar som lim. Vill man vara riktigt noggrann så kanske man kan rugga undersidan med en tandborste och sen pensla på lite vatten. Det är ju så man gör med lera.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Meeen Aneka, grattis! :laugh:

Hihi Tack!!

Taack alla ni andra också! :love:
Är förvånad över att det gick så fort! Tog sig på första äl efter att jag tagit ur spiralen. Så nu är det bara att hoppas på att lillen är frisk och vill stanna där inne! Lite kul att det kunde gå så fort planerat nu när jag höll på i ett år med mitt X där det som tur va inte vart något.
Jag tror inte jag kommer hänga med vintermammorna så jag kommer inte hoppa av här ifrån iaf. Möjligen att jag läser vad dom håller på med.

Lottch: Milton hälsar och tackar så mkt! :) hur mår Selma nu? Börjar ni bli friska alla 3?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Kl

Nu är jag så upprörd så jag nästan går upp i atomer..... :devil: Vår nya bil är förstörd. :cry: Maken skulle byta däck och som vanligt envisas han med att använda den pyttelilla domkraften som tillhör bilen istället för att skaffa en bättre. Domkraften viker sig eller tippar, vet inte vad, men den lämnar ett fett jävla intryck efter sig. :cry::cry:

Dessutom skällde jag ut honom efter noter när han försökte hissa upp bilen igen fast domkraften var omkullvält och hänger på själva bilplåten och han dessutom var där och pillade med fingrarna! :eek: "Jag har ju ingen annan domkraft!" Eeehhh.... Vi har liksom 9 grannar på gatan att fråga...


Ungefär samtidigt som det här hände höll jag på att plocka fram högtryckstvätten som vi köpte förra året, för jag skulle tvätta bilen när han var klar. Då har den frusit sönder och läcker som ett såll. :grin:


Och för en minut sen hade kattjäveln ner en blomkruka. :devil: då blev jag riktigt förbannad och slängde ut henne i uterummet. :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Nej dessa semlor kommer jag hålla hårt i tills de har hamnat i min mage :D Har inte ätit några semlor i år!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Åh vilken dryg eftermiddag ni har haft. Vi glömde tömma pappas högtryckstvätt så den frös men det var bara kopplingen som gick att byta ut, kan det vara så enkelt för er också?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Hoppas att det är så, tack för tipset iaf. Det var precis vid kopplingen det läckte, så det är värt att kolla upp.

Ja, en riktig skiteftermiddag... Undar just om han självmant tänker kontakta nån plåtverkstad för att få det fixat, eller om jag som vanligt får tjata i flera månader... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Kl

Grattis Aneka!!!
Huset ser dessutom ut att bli jättefint!!


Här är vi trötta, välbadade, blåslagna och nöjda efter en dag i Örebro på Gustavsviksbadet. Det är så kul där, virvlande vattenrutchkanor och lagom varmt i bassängerna. Dessutom riktigt skönt att simma ut utomhus!!
Nu ska jag massera mina stackars blåslagna ben efter Vildforsen :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

kl

Jag håller på att baka semlor :D :rofl:

:d

dsc00119_140842220.jpg


mumsigt värre
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Kl

Hej på er! Här har vi haft en jobbig vecka med läkarbesök hit och dit, hög feber sedan tisdag (mellan 39 och 40 grader) som igår vände och nu ligger på knappt 38.. Och en enorm hosta som vi i torsdags fick inhalator för.
I förrgår kväll fick vi i honom 100 ml välling. Sedan matvägrade han nästar precis ett dygn :( inte konstigt för igår blev det en vända till vårdcentralen och remiss direkt vidare till barnakuten. Dubbelsidig öroninflammation.. Det gör klart ont att både äta, dricka och ligga ner när det är dags för sovning.
Han har suttit på oss fyra nätter nu och sovit, behöver jag säga att sambon och jag är bra trötta nu? ;)
Iaf sedan igår kväll när han äntligen så smått började dricka vätska (välling eller ersättning eller vatten är det enda vi får i honom..) så har han druckit 100 ml igår kväll, 80 ml inatt, 60 ml i förmiddags och ca 100 ml nu i sena eftermiddagen. Är så rädd för uttorkning :( Igårr kväll skulle vi precis fara till akuten igen när han drack lite välling igen. Men det är ju heller inga mängder han har fått i sig under senaste två dygnen och detta är ju en stor kille som brukar äta mycket mer än detta och dricka med för den delen...
Har pratat med sjukvårdsrådgivningen flera gånger senaste dagarna och har blivit så nonchalant bemött vid ett par tillfälle att jag drar mig för att ringa dit. Kram på er!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Usch! Stackars goaste Milton! Vad hemskt :cry:

Tråkigt att ni fått så dåligt bemötande!

Oscar har haft lite feber med, hosta och allmänt rosslig.
varit några tuffa nätter nu med många vakna timmar.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Om ni tycker att ni fått dåligt bemötande så skulle jag ta kontakt med någon överordnad. Blir så jävla förbannad när jag hör sånt. Det finns inga dåliga frågor, bara dåliga svar...

Skönt att höra att ni fått en diagnos. Jag hade åkt till akuten om jag varit orolig för uttorkning, men så är jag ganska nojjig också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Usch !! va jobbigt för er...
Hoppas att han kryar på sig snart...

När Ebba åt dåligt sa de till oss att kolla kisset. Så länge det kommer och ser bra ut var det ingen fara. Har du provat ge vätskeersättning? Piggelin?

Ebbas kusin har varit småkrasslig ganska länge och gick upp 100g på 2 mån... Och det är ingen fara med honom- de tål nog mer än man tror...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Usch vad det är jobbigt med sjuka barn :(

Jag kan inte rå för det men så fort ni andra skriver om era barn när de är sjuka så får jag hemska, äckliga flashbacks från när Isabella var sjuk i somras. Så hemskt och så obehagligt det är att ha sjukt barn....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 638
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 731
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp