Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Usch, jag kan faktiskt förstå dig. Jag hade nog känt likadant om det varit min systerdotter. Jag hade också velat vara med på begravningen..


Kl
På tal om något helt annat. Känns så futtigt att sitta här och ta upp små värdsliga saker när det händer så oerhörda tragedier just nu i tråden. Emmah: jag beklagar så innerligt även din hästs bortgång. Kan knappt förstå vad ni går igenom :(

I alla fall, satt och dukade med Milton, hans farmor, två fastrar och hans kusin som är tre månader äldre än Milton. Milton åt smörgås, gröt och drack vatten. Kusinen åt ballerina-kex, mariekex och ostbågar. Till det drack hon saft. Menar inte att jag på något sätt är duktigare och en bättre förälder, men har det inte gått lite väl långt när en unge på ett år och tre månader äter detta på en tisdag till eftermiddags-mellanmål?! Och visst, lite macka åt hon nog också..
Jaja, alla är vi olika ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Helt säkert vad han dog utav får vi aldrig veta. Försäkringsbolaget behövde ej obducera honom eftersom både transporten till till Uppsala och självs obduktionen blir väldigt kostsam. Veterinären kunde göra en fältobduktion men jag vill inte. Han hade mest troligt drabbats av ett virus, men i slutändan tror veterinären på att det kunde vara hjärtat som inte orkade längre.

Jag kommer säkert ångra att jag inte lät obducera honom men i dagsläget är allt så jobbig ändå så dödsorsaken känns relativt ointressant.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

som på kyrkans öppna förskola här, där serverar de saft till barnen vid fikat... De flesta är där med barn under 3 år och de ger sina barn en pipmugg med saft....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Vad jobbigt när du inte vet vad det är, men samtidigt så kommer inte vetskapen av vad det var göra sorgen lättare. Var han gammal?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Förstår att det känns tungt. Jag hade blivit ledsen om mina bröder inte bjudit mig på deras begravning, tyvärr. :(

En helt annan fråga, såg er jättefina sanslösa på fb, har ni gjort den själva? Blev jättesugen på att göra en sån redig till Selma också. Har du några mått på er? :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Förstår din tankegång :D
Här är det macka och vatten som gäller till mellis, ev. russin och majskrokar, men altid vatten. Och nu senaste dagarna har det visserligen varit muffins men de är gjorda med minimal mängd socker(nästa gång skippar jag nog sockret helt) och istället russin och hackade aprikoser... gjorde det istället för tårta till henne.

*kl*

Mikaela 1år
75cm
8,8kg
följer viktkurvan och har tagit ett hopp på längden (5cm på 2.5 månader) :D

Sprutorna gick bra hon var ledsen en kort stund och ån har vi inte märkt något på henne.
Dessutom bestämde vi nu att hon bara får sova en gång på dagen då hon inte velat sova i tid de senaste dagarna.
Men det har gått bra idag och hon sover gott.




Usch vilka tråkigheter som drabbar några i tråden nu, lider verkligen med er :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

+ Macken. Jag kör som ni verkar göra - vatten och macka/gröt. Frukt och eventuellt russin går också hem. Men jag menar, saft, varför liksom? Och ostbågar :confused:
Sen har väl Milton fått smaka både grädde och glass vid ett tillfälle (hade ingen fika med till honom, alls och vi andra köpte vars en kulglass. han fick smaka ett par små skedar och så bröt jag av bitar från rånet till honom..), men chips, ostbågar, kakor och godis går fet-bort, så länge han inte frågar efter det..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Neej, fy vad hemskt!! Usch vad jobbigt. Så sorgligt att han blev så dålig innan han fick somna också. usch usch, usch vad jobbigt. Jag vet hur det känns och fy fan vad jag önskar att INGEN behövde gå igenom något liknande, någonsin. :cry: :cry: :cry:

*Styrkekram* till dig. Du gjorde iaf allt som du kunnat. Har du någon häst kvar nu eller var han den enda pållen du hade? Usch, jag blir så ledsen när jag tänker på din pålle.

*kl*
Tack alla goa människor här inne, ni är bara SÅÅ underbara :love:. Ni peppar och stöttar trots att jag inte träffat en enda en av er.

När jag har hittat ut från det gråa kaos som finns i mitt huvud nu så kommer jag med lite mer positiva inlägg.

Kram på er
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Det fina med den här tråden är ju att många av oss aldrig har träffats men ändå så kan man få känslan av att man "känner" er alla! Man behöver inte komma med positiva inlägg jämt för så ser det inte ut i verkliga livet heller
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nä usch, inget man vill vara med om egentligen men samtidigt är det något man tar på sig när man skaffar djur. Har visserligen alltid velat att han ska få sluta sina dagar själv, men kanske inte så här?! Jag hade bara honom. Mina systar har visserligen varsina hästar, men jag tror det kommer ta några veckor innan jag smält detta och orkar börja bry mig om dom.

Vi har iaf begravt honom ni ikvälll. Min bror lånade en grävare och grävde en fin grav på finaste stället på gården. Fy f*n va tungt allt känns alltså. Går verkligen fram och tillbaka hela tiden :cry: Har beslutat att försöka sälja bort så mkt av hans utrustning som möjligt när det fortfarande finns något värde i den.

Tack för dina och alla andras fina ord här inne :love:. Det värmer verkligen mitt förkrossade hjärta *gråter floder*

Nu ska jag gå och sova. Kommer kanske kännas bättre i morgon, ska åka och köpa blommor till graven och göra fint där. Bror la dit några fina stenar också.

(Ni får ursäkta om jag gör lite "big deal" av det hela kanske men det här var verkligen inte väntat för fem öre. )
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

En helt annan fråga, såg er jättefina sanslösa på fb, har ni gjort den själva? Blev jättesugen på att göra en sån redig till Selma också. Har du några mått på er? :)

Misstänker att det är sandlåda du menar ;)
Den är hemmabyggd, men inte av oss. Sambon har tummen mitt i handen när det gäller sånt:D
Den är 8-kantig, och varje kant är 1 meter. Höjden är ca 40-45 cm.
Mer ritning är så gjorde vi inte, han gjorde efter eget huvud. Det skulle egentligen varit sittbräder runt hela, men materialet tog slut och jag hade inte tid att vänta på att det skulle komma hem mer ;)
2 ton sand gick det åt iaf.

32383419.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*
När vi är hemma hos folk (är ofta hos såna som tycker jag är elak/gör en stor sak av det, om jag inte vill att Oscar ska äta kakor och sånt) Så brukar han få några mariekex iaf. Fast i söndags så matades han friskt med rulltårta, mjuk pepparkaka och bullar :grin: Orkar helt enkelt inte tjaffsa emot ibland. Han fick även då lite saft, men det gillade han inte, han älskar vatten.

En av dessa "matare" är snoddens farmor, som passar honom när jag är i stallet. Har börjat gömma kexen och annat gott som hon pillar i honom:angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Här hemma är det Selmas pappa som ska lura i henne gottisar, suck! Selma har börjat få lite russin, det är det enda söta snacks som jag tillåter, förutom att hon kan få ett och annat digestivekex vid sidan av majskrokarna (haha, majskrokar blev manslemmar med snabbstavningen, haha), mackor och russin.

Selma får oftast färdiga mellismål från semper med persika, havre och yoghurt. Eller så får hon gröt eller välling. Bara vatten att dricka. :) däremot har hon fått smaka på gottesaker, av misstag och med mening.

Det var sandlådan jag menade, suck, typiskt när man slarvar med att läsa igenom inlägget innan man trycker på skicka. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag tycker inte du gör en stor grej av det. Det är viktigt att få gråta och prata/skriva om det. Jag tyckte det var skönt att få ventelera med er när jag fick ta bort Zadac. Fast jag fick tid att säga adjö på.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

S har varit småsjuk nu ett par dagar. (öppna förskolan som vanligt :() så hon vill inte äta, är grinig och vill bara ligga och snutta på vällingflaskan. Så nu har hon mer eller mindre levt på välling i två dagar. Plus lite annat som hon lyckats peta i sig. När hon blir sjuk verkar välling vara grejjen, man fåre ligga och snutta som om man var liten igen... Jag är glad att hon får i sig lite. Det blir i alla fall vätska.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 411
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 155
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp