Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 14 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Så var det när Milton var sjuk senast också, bara välling. Vi varvade välling med ersättning i fem dagar, som du säger så är man ju glad att de vill dricka det i alla fall =) Hoppas hon kryar på sig snart igen!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Tittar in som snabbast - ellersnabbt går det knappast att läsa ikapp en dag i denna tråd!

Grattis Mikaela!

Och Emmah, beklagar verkligen sorgen :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Vi grattar såhär en dag försent! Jag var så säker på att jag skrivit grattis, men tydligen inte. Senilvarning...

Grattis Mikaela!! Stora tjejen!

Var inne och kikade på er blogg och oj vad hon har blivit stor och söt! Ser ut som ett riktigt yrväder på vissa bilder :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag tycker inte att du gör en big deal utav det, tvärtom. Jag tycker att du verkar vara otroligt stark. Din bästa vän går och dör helt plötsligt, på tok för ung, det är klart du får sörja och vara ledsen. Det är klart du ska prata om det och få det ur dig. Det är en big deal!

Har tänkt på dig och Doris så mycket de senaste dagarna och gått och kramat mina bebisar i hagen, kan inte föreställa mig vad ni går igenom. Den enda jag tvingats ta farväl av var min gamla häst på 25 år, så det var mer eller mindre väntat. Inte för att det gör sorgen mindre, men man är lite mer förberedd och får säga hejdå. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jag skrev det tidigare i tråden och jag skriver det igen : Ni är underbara allesammans!!! :love:


*kl*

Ang socker till barnen

Jag blir rakt vansinnig på alla som verkar tycka det är roligt eller okej att pula i Theo socker. Han lär ng få i sig ändå så det räcker å blir över. Han har ätt digistivekex några gånger och nåt mariekex. Svärmor är nog värst. Varför liksom?! Pappa sa faktiskt här om dagen just det att "nä han behöver nog inte smaka, lär nog få smaka iaf" kändes väldigt skönt att han sa det!

Hmmm måste nog uppsöka hjälp idag, när jag sitter i köker så hör jag hr det bonkar utomhus men inte när jag går ut. Låter precis som när Frans stod i stallet och ville ut i hagen....*scarry* :eek: Eller är den svärmor som städar på ladugårdsvinden??!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Jo, hon är en riktig buse även om hon är otroligt snäll. :D Mest hela tiden så är hon full i :devil: kan titta på en och göra saker och man ser hur hon väntar på reaktion... på både gott och ont :p

kl

Grattis Alicia på 1årsdagen
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Grattis Alicia!

Jösses vad alla fyller år nu :)

AKB, på ett sätt kan jag förstå din syster, samtidigt så känner jag som du gör. Jag skulle också velat vara med och säga farväl.

Usch vad mycket tråkigheter som hänt senaste tiden, nu bestämmer jag att det ska bli bättre! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*

Isabella har upptäckt fruktskålen och hur gott det är med päron, hon sitter ganska ofta och äter päron men idag fick hon tag på en kiwi och det var tydligen inte så gott att tugga på en hårig kiwi :D
Tänkte bara berätta för det är ganska sällan jag skriver vad Isabella gör men jag blir mer och mer fascinerad över vilket stort barn man har. Hon äter sin mat själv, hon äter päron, mackor m.m. precis som om hon aldrig har gjort något annat i hela sitt liv. Köpte en korv (brödet hamnade i skötväskan) på Ikea som hon fick äta när vi hade gått runt det enorma nya varuhuset, tycker det är häftigt :laugh:

Nu väntar vi ivrigt på att hon ska släppa bordskanten och stå/gå själv, hon fick en lära-gå-vagn i födelsedagspresent av min farmor men den verkar läskig för hon kan resa sig mot den men sätter sig om den kommer i rullning. Hon kan även resa sig mot väggar så hon behöver inget att hålla sig i för att dra sig upp.
M gick när han var 10 månader och jag hade tydligen krypit ut i hallen och rest mig upp och gått när jag var 1 år och 4 dagar. Isabella är segare än både mig och M, hon måste brås på min bror :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Ja när man tänker efter så är det rätt otroligt vad dom kan trots att dom är så små. Kan sitta och titta på Theo en hel middag när han äter själv :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

AKB, på ett sätt kan jag förstå din syster, samtidigt så känner jag som du gör. Jag skulle också velat vara med och säga farväl.

Usch vad mycket tråkigheter som hänt senaste tiden, nu bestämmer jag att det ska bli bättre! :laugh:

Jo, jag förstår henne med, egentligen. Men ändå..

Men som du skriver, nu bestämmer vi att det inte ska hända mer tråkigheter!
Nu jäklar tjejer ser vi fram emot en trevlig sommar!
:banana::bump::banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Nu väntar vi ivrigt på att hon ska släppa bordskanten och stå/gå själv, hon fick en lära-gå-vagn i födelsedagspresent av min farmor men den verkar läskig för hon kan resa sig mot den men sätter sig om den kommer i rullning. Hon kan även resa sig mot väggar så hon behöver inget att hålla sig i för att dra sig upp.

Har ni ställt den på full broms och lagt i telefonkataloger :laugh: det gjorde stor skillnad för A. Då rullar den inte iväg om man inte puttar allt man har.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

alla fall, satt och dukade med Milton, hans farmor, två fastrar och hans kusin som är tre månader äldre än Milton. Milton åt smörgås, gröt och drack vatten. Kusinen åt ballerina-kex, mariekex och ostbågar. Till det drack hon saft. Menar inte att jag på något sätt är duktigare och en bättre förälder, men har det inte gått lite väl långt när en unge på ett år och tre månader äter detta på en tisdag till eftermiddags-mellanmål?! Och visst, lite macka åt hon nog också..
Jaja, alla är vi olika

Ick, det låter jättekonstigt tycker jag sådär rakt av. Fast man gör väl kanske själv konstigheter också iofs. (A får faktiskt tårta om jag äter på kalas, en tesked eller så, och så har han ätit litelite kallrökt lax vilket kanske inte är så bra, oliver, parmesanost, bit av pappas kanelbulle och har slickat på min glass han får nog lite av nästan allt som inte verkar direkt farligt. Hmm jo en jordgubbe med grädde. Och en tesked the :o (det är ju dessutom knappt ok men jag gillar the) Men han får ju inte egna sötsaker och absolut inte till mellanmål, inte ens tänkt tanken.).
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

alla fall, satt och dukade med Milton, hans farmor, två fastrar och hans kusin som är tre månader äldre än Milton. Milton åt smörgås, gröt och drack vatten. Kusinen åt ballerina-kex, mariekex och ostbågar. Till det drack hon saft. Menar inte att jag på något sätt är duktigare och en bättre förälder, men har det inte gått lite väl långt när en unge på ett år och tre månader äter detta på en tisdag till eftermiddags-mellanmål?! Och visst, lite macka åt hon nog också..
Jaja, alla är vi olika

Ick, det låter jättekonstigt tycker jag sådär rakt av. Fast man gör väl kanske själv konstigheter också iofs. (A får faktiskt tårta om jag äter på kalas, en tesked eller så, och så har han ätit litelite kallrökt lax vilket kanske inte är så bra, oliver, parmesanost, bit av pappas kanelbulle och har slickat på min glass han får nog lite av nästan allt som inte verkar direkt farligt. Hmm jo en jordgubbe med grädde. Och en tesked the :o (det är ju dessutom knappt ok men jag gillar the) Men han får ju inte egna sötsaker och absolut inte till mellanmål, inte ens tänkt tanken. Eller jo förresten, han har ätit en hel del russin på sistone.).
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

S fick en lära gå vagn. I går tog hon den gick (kan inte gå själv) ut ur huset och runt knuten för att krypa sista biten till stället hon dagen innan fick sitta och leka med vatten!!!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Haha vad gulligt!

A älskar att "vattna" blommorna på balkongen. Jag blir vansinnig, nästan :p Han verkar ha sett mig vattna för mycket... Han tar den tomma vattenkannan som är gigantisk och håller den nästan över kryddodlingen, men de stackars kryddorna blir mos och jag har lyckats få honom att "vattna" ett tomatskelett från förra året istället.

Han gillar också att sopa golvet, stackars barn, tyvärr har han upptäckt att man kan sopa ned inredningen från hyllor också ;)

Dessutom verkar han ha ögon som en hök, ibland vissa dagar får han se teletubbies i 20 minuter. Häromdagen hittade han en DVD skiva som han försökte mosa in i det stängda DVD facket på datorn. Hur går det till liksom :eek: man skulle kunna tro att vi är onda omoraliska varelser som bara låter honom se DVD hela dagarna varje dag. :o

Mellanmål: Han får fruktkopp eller frukt helt enkelt och sedan ett torrt rån eller två. Fruktkopp kan verka lite extravagant kanske, men han får oftast inte efterrätt efter maten och någon gång måste han äta frukt. Gröt får han till kvällsmat.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Idag va det begravning av lilla Elvira. Men min syster orkade inte att det kom så många, så bara mina föräldrar och hennes mans föräldrar kom.
Syster min hade sagt till mamma att hon hoppades ingen tog illa vid.
Och hemsk som jag är i denna jobbiga tid är att jag faktiskt gjorde det.
Hon va ju ändå min lilla systerdotter. Hade velat närvara och visa mitt stöd och också få ett "avslut" som en begravning är litegrann.

Förstår absolut att du velat vara med. Gå och lägg blommor på hennes grav sedan, det känns bättre än man skulle kunna tro. Har en liten släkting som blev 2 dagar och familjen o ibland jag, går varje vår.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

kl
Jag har blivit mormor:love:
223578_10150254748561289_529061288_8819549_899584_n.jpg
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 660
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 416
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 157
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp