Vårmammor 2010 del 14 <3

Michellan95

Trådstartare
Välkomna till del 14 :) 1 månad och 9 dagar tog det att fylla del. 13

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli

9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)

28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Aug
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Sitter ute på altanen nu och kom på en sak jag skulle ha frågat igår!
Vi har köpt en matstol från IKEA antilop (?) som många har och jag undrar om de är stabila? Isabella tror ibland att hon sitter i gungan och hela ungen hoppar, ska man behöva binda fast stolen i bordet så att den inte ramlar omkull eller klarar den det? Konstigt nog så känns stokke stolen stabilare.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Vet inte alls. Milton sitter faktiskt still i sin stol! Fast ja jag tycker också att stokke stolen är stabilare!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Selma har hoppat och betett sig ganska vilt i sin stol, men jag tycker den känns väldigt stabil. Enda gången den varit i närheten av att ramla är när hon tar spjärn med fötterna och skjuter ifrån bordet och stolen fastnar i en klinkerfog. Tycker antilopen är kanon, suveränt med det lilla bordet till, lätt att torka av, lätt att flytta och sen så behöver man inte vara jätterädd om den heller... :angel: kan avslöja att Daniel och Henrik Sedin har antilop till sina barn också. :p

*kl*

Vi är inne en stund och tar en paus. Har varit ute sen 8 och lekt med sandlådegrejer bland mina planteringslådor, men nu blev det så soligt och varmt där att vi gick in. Är lite sur över att jag glömt vårt parasoll i sambons familjs båt...

Sen så händer det grejer här hemma på gården också. Nu äntligen har vi fått bygglov för två lägenheter, så nu ska de sättas igång med på allvar. Min ridbana håller på att ta form. Nu är all dränering och grus på plats, idag kom 8 pallar Ottomatta, imorgon kommer 22 pallar till, på torsdag kommer stolpar och sarg, nästa vecka kommer terratex-sanden och om allt går som det ska är den klar på torsdag nästa vecka!! :D Är så sjukt glad, har väntat på det här i tre år nu. Nu väntar vi bara på bygglov för vår pool, sen känns det som om sommaren kommer att bli helt ok. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Kan man inte få komma på lite sommarläger hos dig? Tuva och Selma kan leka och du å jag kan rida (ja, när hästis är frisk då) ;) Det låter verkligen som du bor i paradiset :heart Är bara liiiiiite avundsjuk ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*

DORIS- Nej, nej, nej!!!F*n, f*n, f*n!!! Kände på mej att något var fel när du inte skrev något :cry: *Kramar om massor och lääääänge*
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Kan man inte få komma på lite sommarläger hos dig? Tuva och Selma kan leka och du å jag kan rida (ja, när hästis är frisk då) ;) Det låter verkligen som du bor i paradiset :heart Är bara liiiiiite avundsjuk ;)

+1 på den ;)

Man blir ju inte bara lite avis när man läser allt ni har för er :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*

Här njuter vi av det vackra vädret genom att städa garderoben :grin:.
Nä vi har faktiskt varit ute på morgonen och A har upptäckt sandlådan och tycker att den är jättespännande. Medan han satt där så gick jag runt och drog brännässlor.
När han blev trött så passade jag på att gå igonom alla ytterkläder och skor som legat fint travade i högar på golvet i pytte garedroben (läs nerslängda och intryckta)
Har rensat ut massor förra året men det finns fortfarande massa kvar :grin:

Nu väntar jag på att A ska vakna och svärmor ska komma hit, vi ska åka till sambon och äta fläsk med löksås. I eftermiddag väntar mera trädgårdsarbete.

A älskar att vara ute och lulla runt, snart är staketet och grinden klar så att man kan slappna av lite mera. Grannen har tre hundar varav två bjäbbande marsvin vilka A givetsvis vill springa till hela tiden. Grannen bor på andra sidan vägen och har dessutom två dammar så vi spärrar in A ordentligt på vår tomt!

Nu vaknar han visst, ha en underbar dag allihopa!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Här har vi också passat på att vara ute lite nu i skuggan av ett träd, hur skönt som helst. Men tillslut började Milton sätta i halsen och spy upp allt lite väl mkt så nu har jag sövt honom i vagnen och jag ska passa på att pressa lite! :) ska nog sätta på lite kaffe också kanske och äta min lunch här ute i solstolen! :) är så nöjd av vi valde att flytta till hus ist för en annan lägenhet!

I em är det igt babysim Men som vanligt har dom lagt föräldraträffen exakt samma tid. Men den här gången har dom slagit ihop alla grupper så jag tror det blir föräldraträffen som vinner den här gången. Fast jag kan ju hinna ändra mig ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

kl

På vårat BVC kan man komma och bara väga och mäta på droppin-tider.

Jag har operation trädgård. I går klippte jag gräset och tog an en stor rabatt vi har som aldrig blev rensad förra året = gräs i hela. I dag är det lite andra rabatter som får en uppiffning. S är lite småförkyld och gnällig, men med en hink vatten och en spade har hon suttit förvånansvärt snällt i skuggan....
Vi håller även på att måla i hallen, lister och tak. När S sover sin eftermiddagslur ska jag måla sista strykningen så vi kan ta bort skyddspappen som hon sitter och river sönder varje dag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Haha, låter perfekt! W_I, finns en extra häst till dig också! ;)

Just nu känns livet ganska gött faktiskt, inte mycket att klaga på. Känns till och med ganska skönt att det ska regna på torsdag, så att jag får bra inne och se på tv utan att ha dåligt samvete för trädgården. :o
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Vi valde stolen just för att den är billig och ska kunna bo ute på altan, det gör liksom inget om en stol för 129 kr går sönder av väder och vind :) Jag valde däremot bort det där bordet på stolen för att Isabella är ju så pass stor nu att hon kan sitta vid bordet men för liten för att sitta på riktig stol men det låter bra att den är stabil :laugh:

Vi har precis fått i oss lite lunch och bara njuter av det underbara vädret :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Stort Grattis Mikaela!

Jag är seg idag, fast ändå inte... Var uppe före tuppen och åkte iväg på en andra jobbintervju på ett ställe och jag blir lite slut och tom efter en intervju. Dessutom är Mathilda förkyld - igen! Vi ska till läkaren idag, återbesök för förkylningsastman, så det passade ju bra. Jag tror att hon hann vara snorfri i nästan en vecka... Hursom så känns det kanske inte som att man bör vara ute för mycket när de inte är krya. Hur gör ni?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Hej vänner! Ännu en tråd, kan ni fatta det?!
Om jag fick massor gjort igår så har jag inte gjort ett dugg idag, hahaha! Och inte ett dugg dåligt samvete heller utan är hos en kompis och fikar och njuter av vädret och planerar vår Stockholmsresa! Kram på er
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

*kl*

Huga, tung dag i dag....som några kanske läst på FB så dog min häst i morse :cry: gick så fort allt sammans. Blev sjuk i fredags med feber och ingen matlust bättre på lördan, men sämre igen på söndan. I går fick han dropp pga att han ej druckit på ett dygn. Ngt piggare i går kväll men i morse la han sig ner i boxen och nu finns han inte längre.

Blir begravning ikväll. Mamma har som tur var sedan tidigare tillstånd från Länsstyrelsen om att gräva ned döda hästar. Så min bror har vart å lånat en grävare.

Doris
Jag beklagar din förlust djup, kan säga att jag vet hur det känns :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Åh vad sorgligt, jag beklagar din förlust :( Kanske är skönt för din häst att det gick fort ändå fast det gör ont för en själv :cry:
Araben vi hade var borta efter 12h och man förstod ingenting...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Kram på dig Emmah! Usch vad tråkigt! :cry:

*kl*
Idag va det begravning av lilla Elvira. Men min syster orkade inte att det kom så många, så bara mina föräldrar och hennes mans föräldrar kom.
Syster min hade sagt till mamma att hon hoppades ingen tog illa vid.
Och hemsk som jag är i denna jobbiga tid är att jag faktiskt gjorde det.
Hon va ju ändå min lilla systerdotter. Hade velat närvara och visa mitt stöd och också få ett "avslut" som en begravning är litegrann.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Min syrra hade också begravning för de närmaste. Så jag förstår att du ville vara med och få ett avslut...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 14 :heart

Vilken otur det är med allas hästar nu. Vad hemskt att det gick så fort, vad var det för fel?

*Kram*
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp