Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 5

Michellan95

Trådstartare
Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke


April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke

14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka

17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka

25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka

12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5 - Emmah.S - första barnet, födde 23/5 en pojke,

16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
27/5 - Armani__ - första barnet - födde 28/5 en pojke24/5 - Magzzan, första barnet, pojke

12 st pojkar
7 st flickor
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Vi är ena riktiga pladderkvarnar ;) fast det är roligt att man kan samlas på detta vis på internet.

Nu har jag dessutom tid att sitta här en stund då Isabella sover hos sin pappa :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Det är samma här, han halvsover iallafall. Fast nu är det snart dags att försöka ge honom lite mer mat och sen natta honom. Ska natta mig själv också, är jättetrött... :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Här försöks det nattas här med. T har flyttat ner i sängen med mig. Min make sover på en extrasäng på andra sidan om henne.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

KL

Ni som har fått barn: Har era barn varit mer eller mindre aktiva inne i magen precis innan värkarbetet satt igång hemma?

Och hur har de varit med rörelser under själva förlossningen?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Idag har vi firat Iggys 1-månads dag med att sitta på amningsmottagningen uppe på BB hela dagen :(
Började med att jag fick ont, framörallt i vänster bröst, i måndags. Det kändes som knivhugg när Iggy skulle äta men även efter amningen gjorde det jätteont. Igår fick jag hög feber och blev jättedålig, sambon fick komma hem från jobbet. Jag trodde jag skulle svimma, vågade inte hålla i Iggy ens. Fick komma upp på BB och där kunde de konstatera svamp och en rejäl infektion i brösten :( Nu har vi fått massa mediciner och Iggy ska penslas med en medicin i munnen fyra gånger om dagen i en månad :eek:

Har vart helt kass hela dagen igår och idag, sambon har fått komma med Iggy när han ska äta. Jag har bara legat i soffan och inte orkat röra mig. Nu hoppas jag att medicinen verkar snabbt annars vill de lägga in mig för att ge intravenös behandling :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

kl

Hur har det förresten gått med allas far- och morföräldrar trubbel?

Med mina föräldrar går det bra, men mina svärföräldrar... :devil: Arrrhhhhggg! Jag blir galen på dem alltså. Min svärmor är helt hysterisk. Vi skulle vart hos dem idag, men eftersom jag är sjuk och vi vart på sjukhuset hela dagen orkade vi inte åka till dem. När sambon ringde blev hon helt rabiat och kunde inte förstå varför vi inte kunde komma förbi. Jag hörde hur hon malde på i telefonen om att jag minsann inte skulle amma när jag åt medicin och att jag borde vara mer försiktig så jag inte får fler sjukdomar. Precis som att jag dragit på mig den här skiten med vilje :mad:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

I natt har min groda sovit i sin egen säng hela natten. Jätteduktig!

Jag är så stolt!:love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

kl

Hur har det förresten gått med allas far- och morföräldrar trubbel?

Ska bli spännande att se hur allt kommer funka när vi väl kommer hem från BB ;) Här uppe är ju allt med föräldrar och svärisar lugnt!
Min svärmor har dock varit uppe med vagn, vagga och storstädat vår lägenhet, vilket verkligen är jättesnällt. Ville egentligen inte alls att hon skulle upp där oxch städa bland mina saker. Men sen kom jag på att jag nog var lite löjlig och dessutom är det nog skönt att komma hem till ett helt nystädat hem och lite mat som är inhandlat :)
Det kommer nog gå bra med svärisarna. Mina föräldrar är jag inte ett dugg orolig över, de är ju bäst :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke


April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke

14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka

17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka

25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka

12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5 - Emmah.S - första barnet, födde 23/5 en pojke,

16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
24/5 - Magzzan, första barnet - födde 28/5 en pojke
27/5 - Armani__ - första barnet - födde 28/5 en pojke


13 st pojkar
7 st flickor
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

KL

Ni som har fått barn: Har era barn varit mer eller mindre aktiva inne i magen precis innan värkarbetet satt igång hemma?

Och hur har de varit med rörelser under själva förlossningen?

Faktist så tror inte jag att jag kände en enda rörelse när väl värkarna startade. Jag var så fokuserad på värkarna att jag har inte ens reflekterat över det förrän du fråga!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Magzzan: Grattis till pojken!!! :love:

zazzarazz: Jag har inget minne av att jag kände några rörelser efter att värkarna kommit igång. Tror att det var helt stilla, men det var nog typ det allra sista jag tänkte på då faktiskt. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

KL

Ni som har fått barn: Har era barn varit mer eller mindre aktiva inne i magen precis innan värkarbetet satt igång hemma?

Och hur har de varit med rörelser under själva förlossningen?

För mig började det med lätta värkar vid 10 på morgonen och då kände jag av honom emellan värkarna. Men från att vi satte oss i bilen strax innan 12 och tills han är född kl 12:50 kände jag inte av honom, jo klart i krystvärkarna ;)

Jag vaknade först kl 10 när värkarna började så hur det var under natten i magen vet jag inte för då sov jag så gott :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Idag har jag varit på Ikea :D. E var med men fick vänta i bilen med sin mormor, och han skötte sig med bravur. I ett rasande tempo fick jag tag på ett babygym, en lekfilt, två mobiler, ett klädskåp till E och lite köksgeråd. Jag är normalt sett allergisk mot Ikea, men jag klarade mig över förväntan! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

*kl*

Jag är så fruktansvärt trött på att sitta och amma en unge som bits och sliter och drar timme ut och timme in! Är trött på att knappt kunna torka mig med handduken efter att jag duschat eller sätta på bh:n och att jag knappt kan ligga på mage eller krama sambon för att bröstvårtona är så ömma...

Hur länge "måste" man amma...? Jag känner mig som en livegen matmasin som tvingas till detta från två håll. Dels från "allmänheten" och BVC och dels från Vilgot. Klart det är bäst för honom och han tycker det är gott och mysigt. Men bara han kunde sluta bitas och dra och slita så kanske det skulle kännas bättre, men nu gör det ju bara ont... Det var ganska bra ett tag, men varför drar och sliter han så? Får han inte mat tillräcklig fort eller? Gör alla så, eller ligger era små gullegrisar och snuttar lugnt och stilla? När kommer de första tänderna? Då är det definitivt slutammat, för jag skriker redan nu rakt ut när han släpper taget och biter till längst ut... :mad: Det är inge roligt längre....
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Jag känner likadant- efter en vecka... Men amningsnappen gör det iaf uthärdligt...
och som syster min sa- det är praktiskt att ha vältempererad mat med sig överallt....

Fast den dag det sinar och jag behöver börja med ersättning kommer jag att sluta- för det är iaf inte värt att joxa om man ändå behöver det andra...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Amningsnappen funkar tyvärr inte alls för mig. Han blir vrålflrbannad och vägrar äta med den...

Jag startar nog en egen tråd om detta. Vill veta av flera hur det ska kännas när amningen fungerar...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 5

Usch då... om inte nappen fungerar- tror du det fungerar med flaska då?

Förresten! GRATTIS Magzzan!!! Jag har helt missat att du åkt in...
Var det den sista aktiva i vårtråden då???

Zazzarazz- du e nästa nu va???
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 015
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 377
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 775
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp