Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jo :D:D Vi får väl hoppas på att de inte håller samma växtakt hur länge som hellst!

Oregano
NTF tanten sa även att 60% av alla stolar är felmonterade. Fast är de med i ett test så är de nog monterade av proffs iofs.

Jag får se vad det blir. BeSafen kanske han sitter jättebra i. Ska ta någondag snart och åka runt lite och provsitta.

Jo tack, det får man hoppas :D

Vet inte hur det är på NTF i ditt distrikt men här så kan man åka till dom när det är dax för stol nr 2 och prova olika modeller. Som jag förstod det så får man även hjälp att provmontera dom i sin bil och se hur dom passar & så man monterar rätt :idea: !! Vi lär nog åka dit och prova ut nästa stol till Theo, kommer dock bli besviken ifall BeSafen inte funkar :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Nja, det nämnde hon faktiskt inget om. Det hade ju varit toppen om det funnits här :banana:.

*kl*
Snart dags för del 7 ju! Jisses vad vi babblar :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Här går gosedjuren fortfarande hem, roligast av allt är dock att brottas med plastpåsar :p eller att vara med i allmänhet :).

Vi har börjat fundera på att införskaffa någon typ av aktivitetstavla, typ denna:

73456_b_1.jpg


Ryktet säger att det ska börja bli skoj kring den här åldern :)

Då var mitt inköp på loppis härom veckan bra tajmat då;)
Hittade en sån och kände att det var nog dax för en sån till lillan,hon kräver också mer nu,och hon gillar den:)

Eftersom den är i plast så kunde man ju tvätta den, och 20 kr var inte så farligt:D Inte en Fisher Price dock, men samma ide!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Här är man som en zombi..lillan håller fortfarande låda på nätterna..så man är små trött..inatt var doc lite bättre, nu somnade hon iaf efter amningen!

Idag ska vi med en kompis och hennes häst till ATG och hoppas att lillan är på gott humör;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

åh jag har tänkt på dig eftersom det var ett tag sen du skrev i tråden :)

Igår beställde vi Iphone 4, hoppas den kommer fooooort! Imorgon är det dags för andra vaccinationen, men jag funderar på att avboka tiden och ta sprutan nästa vecka eftersom hon fortfarande är lite hostig..
Idag ska vi träffa en kompis till mig, sen tar vi nog en promenad och letar svamp och blåbär =) Vad gör ni andra idag?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Då var mitt inköp på loppis härom veckan bra tajmat då;)
Hittade en sån och kände att det var nog dax för en sån till lillan,hon kräver också mer nu,och hon gillar den:)

Eftersom den är i plast så kunde man ju tvätta den, och 20 kr var inte så farligt:D Inte en Fisher Price dock, men samma ide!

Låter som ett fynd! :) Hittar du fler på loppis innan jag fått tag på någon bra så kan du väl PM:a? ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Idag ska vi träffa en kompis till mig, sen tar vi nog en promenad och letar svamp och blåbär =) Vad gör ni andra idag?

Vad mysigt det låter! :) Jag och E har varit ute och promenerat nu på förmiddagen (jag är sååå glad att han gillar Manducan nu igen när det här härliga höstvädret är här!) och nu sover han i min famn. När han vaknar ska han och sambon ge sig på en nystart på smakportionerna (det blir nog blåbär, pratade sambon om :D) och sedan vet jag inte riktigt... Almanackan är tom ända till på fredag när jag ska till tandläkaren :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

kl
Sista tiden har varit lite stressande. Då jag fått ta T och plugga samtidigt. Men nu har maken börjat bli bättre så jag jobbar febrilt för att ta igen det jag ligger efter. Har fått resultatet från tentan. Som jag trodde skrev jag ingen bra tenta. Men det har inte resten av gruppen heller gjort så de sänkte betygsgränserna! Så slutresultatet blev ändå jättebra.:banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Oj, vad är det för högskola som sänker betygsgränserna när resultatet blir för dåligt? Bra för dig såklart, men jag undrar lite över högskolan...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

*kl*
Här har vi precis kommit hem från BVC, gosgrodan växer precis som hon ska. :love: 6850 gram och 64 cm lång, 4,5 månader gammal!

Tog tag i overallproblemet igår kväll också, vann en vindfleeceoverall från PoP på Tradera. :bump: Mer än halva priset, och i nyskick. Får hoppas att den är lika fin på riktigt nu bara, men det tror jag. Små barn sliter ju inte direkt på kläderna. :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag har senaste veckan upplevt att T kräver mer uppmärksamhet och framför allt stimulans! hennes förr så roliga babygym och andra mjuka leksaker lockar inte alls som förr.
Hoppgungan är rolig... i max 3 minuter.
Kanske dags att köpa på oss lite mer saker att leka med, men vad ska man köpa till nån som är fem månader?? Gosedjur har hon ju redan i överflöd, och något komplicerat som tex "rätt form i rätt hål" är det väl lite tidigt för? Den där meningen lät ju lite rolig, men hoppas ni förstod vad jag menar ;)

Hmm, missat ngt här, A har inte fått leka med gosedjur knappt alls, trodde det var för äldre barn. Han har pysslat lite med en mjukgrävling och en speldosegiraff, men alla nallar ligger i en kasse ngnstans. Har kört med mycket trägrejor och nu har han jättekul med kedjor i plast (kedjor av barnvagssuflettleksakshållare) (han är 4,5 mån, lite yngre och gillar fortfarande sina babygym också, nu med fötterna :)).

Den här älskar han och alla barn som är på besök, speciellt äldre, så jag måste tipsa om den
http://www.manhattantoy.com/product/206914/203540/_/Skwish_Colour_Burst
Hans är i klara färger inte pastell dock.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

ush, A är gigantisk :o vägde 8,8 sist ligger nog snart på 9 kg vid 4,5 månad. Skäms lite. Men BVC tycker inte han är för stor. Han har riktigt tjocka lår men är inte rund som ett klot egentligen, han är mest bred o massiv. 67 lång.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Det är väl inget att skämmas för heller? ;) Verkar nästan mer som att vi med "små" barn ska skämmas, för att vi "svälter" våra barn eller "inte ger dom tillräckligt med mat"... Skönt med selektiv hörsel ibland säger jag bara. :angel: Stella mår dessutom hur bra som helst, pigg och glad och utvecklas enligt skolboken (i vissa fall är hon även tidig med saker och ting).
Sen så kan jag inte förstå hur man kan se 64 cm och nästan 7 kilo som litet på en 4,5 månaders.. Enligt de där kurvorna är det liksom ett normaltstort flickbarn...

A verkar vara lika stor som en kompis son, han är rejäl - men inte på något vis klotrunt. Bara kraftig liksom. :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Antar att massiva föräldrar straffar sig helt enkelt :laugh:

BVC verkar lite konstiga i så fall. Har sett kurvor från 40-talet o 70-talet och då skulle din tjej nog varit nästan rejäl. De är ju väldigt nöjda med As gigantism så de kanske helt enkelt är som folk som odlar rovor för utställning eller ngt. Snarare än reflekterande :D

Nåja A är glad o nöjd och pysslig (babygym) men lite lättutråkad, inte för många dagar hemma tål han. Öppna förskolan börjar locka. Tror han är lagom utvecklad :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag var också till BVC idag och våra bebisar är lika stora fast min en cm kortare :bump: Tror det skiljer 9 dagar eller nåt på våra jäntor! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Jag och min man har varit ute och plockat svamp i fyra timmar. Vi hade även med oss våra tre hundar som sprang fritt i skogen. S satt i sjal undertiden, mycket smidigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Vad mysigt :laugh:¨

Själv sitter jag å tjurar. Gubben lovade att vi skulle åka till Skövde å pröva bilbarnstol. Men han är ute på fälten och pressar halm istället:devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 6

Tänkte fråga dej, som potatisodlarexpert om råd... De har haft ett potatisland vid huset som nu fått bli gräsmatta. Men jag skulle vilja ta upp det igen... Så hur gör jag då? Och vilka sorter ska jag odla?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 539
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 344
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 409
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 379
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp