Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010

viv

Trådstartare
Tycker att vi som ska ha barn till våren också ska ha en egen tråd.

Många av oss har ju hållit till i nygravidtråden innan. Men nu är ju många av oss inte särskilt nygravida längre :D
 
Sv: Vårmammor 2010

En snabb presentation av oss själva (för dem som vill) kanske hade vart en bra idé.
Jag börjar:

Viv: Jag är en 24 årig tjej från västkusten som väntar mitt och sambons första barn nu till våren. BF är 1/5.
 
Sv: Vårmammor 2010

Va roligt med en vår tråd. :)

Jag är 22 år och bor i östjämtland med min sambo. Vi har bf 31/5 så vi kanske ligger på gränsen till en sommarbebis. Men jag hoppas att det blir en majbarn iaf. :)

Ska på inskrivning och undersökning nästa vecka, ev ska dom göra ultraljud på min lever och titta på knodden med då.:D
 
Sv: Vårmammor 2010

Vilket bra initativ!

MayDay: 29år gammal skåning som flyttat norrut. Bor numera vid Vänerns kant och väntar mitt första barn och makens andra. BF 10/5 :)
 
Sv: Vårmammor 2010

Haha, du måste vara tankeläsare - funderade på att starta en sån här tråd ju! :D

Zody: 24 år gammal Västmanlänning, sambo sedan snart 5 år och väntar första barnet. BF 14/4. :)
 
Sv: Vårmammor 2010

En annan är ju beräknad till den 3/6 - är man sommarmamma då? ;)

Egentligen borde man väl juni räknas som sommar.

Jag ska ha enligt familjelivs graviditetskalender den 4/6 men barnmorskan räknade till den siste maj. Så det blir spännande att se när det blir.

Men vad är är några dar hit och dit, Vem vet du kanske föder tidigare så det blir ett maj barn :)
 
Sv: Vårmammor 2010

Hej:)

Här hänger jag på då!

Är en 24 åring från Västra götaland. Bor med sambon på en bondgård.
Är för nuvarande i vecka 17 med vårt första barn.
BF är den 15 April. Ska på RUL den 23 nov, får se om datumet blir ändrat då.
 
Sv: Vårmammor 2010

hänger på här jag med :)

är 29 år bor i skåne, väntar mitt och sambons tredje barn.
var på ul i går, bf blev planerat till 10/4 men jag kommer att få planerat snitt i slutet av mars då mina två äldre barn är förlösta med snitt då dom har legat i säte. allt såg bra ut och bm tror att det är en till liten flicka som ligger där inne.
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag är östgöte och ska enligt UL och om allt går väl få första barnet 12/5!
 
Sv: Vårmammor 2010

Vad roligt att vi också får en tråd nu!!
Jag och sambon är bägge 22 år och väntar vårt första barn.
Vi ska på inskrivning nästa vecka, vilket ska bli mycket spännande =)

Vet inte alls i vilken vecka jag är i nu :o, men om våra beräkningar stämmer någorlunda så kommer bebis att titta ut i maj någon gång.
 
Sv: Vårmammor 2010

Va kul =)
Jag och sambon är båda 24 år och väntar vårt första barn.
BF den 19/4 och ultraljud den 19/11 (Dvs, rätt snart, spääännande)
 
Sv: Vårmammor 2010

Vad kul att så många ansluter :)

Förresten en liten fråga... Antar att de flesta här har träffat en BM kanske flera gånger redan till och med, men hur trivs ni med henne/honom?
 
Sv: Vårmammor 2010

Vi älskar vår BM, vi klickade direkt! :love: Hon är verkligen superhärlig, lätt att prata med och rolig. :D Jag längtar till vårt nästa besök 9 december, dels för att få mäta magen, lyssna på hjärtljud osv men också för att träffa henne haha! :D
 
Sv: Vårmammor 2010

är 21 år (snart, fyller om några veckor) och sambon är 26! bor i härliga boden, beräknad BF 16/3! skickar med en bild på det lilla livet!

8a77f33568c2d9c3910ef0740162466e_640_484.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010

Trivs bra med min BM. Hon är också utflyttade skåning ;) Skämt åsido hon är lugn och saklig med humor. Ingen sådan där hyper gullig gull, det hade jag aldrig klarat!
 
Sv: Vårmammor 2010

Jag trivs jättebra med BM! Hade bestämt att jag skulle byta till privatvård om jag inte gjort det...
 
Sv: Vårmammor 2010

Vad kul att så många ansluter :)

Förresten en liten fråga... Antar att de flesta här har träffat en BM kanske flera gånger redan till och med, men hur trivs ni med henne/honom?

Jag vet inte riktigt än med min BM..
Jag trivs bra med henne, har bara träffat henne en gång.

Dock fick sambons syster sent missfall i åttonde månaden. En bidragande faktor var att BM inte var tillräckligt observant, vill inte gå in på detaljer. Denna BM är samma BM som vi nu har, men jag tänker ge henne en chans. Det kan man väl göra?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
14 632
Senast: BernT
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 480
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
481
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 648
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp