Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

kl

37+1 BMbesök. SF 35 cm, Hjärtfrekvens 138, blodtryck och urinprov var toppen.
Hade en BMstudent som klämde och tryckte på magen. Jösses så arg bebisen blev!
Min BM gissar på att en pojke föds den 25 mars. Så länge har jag dock inte lust att vänta. Jag har tid för pedikyr tis nästa vecka men efter det är det fritt fram!
 
Sv: Vårmammor 2011

Ninnurur: Vad skönt att du slapp belastningen! :laugh:

Rizto: Får hoppas BM har fel. Min sa ju glad i hågen: "Vi hinner ses många gånger till!" Jag ville gärna svara att det hoppas jag inte... :angel: :D
 
Sv: Vårmammor 2011

*sitter och undrar vad meningen med två timmars värkar på 3-minutersintervaller var när de ändå börjat ge sig. IGEN*
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag köpte mina plastade lakan på Jysk, fanns olika storlekar... men SJUKT obekvämt att sova på. Så bebisen får då sova utan sådana, köpte två bäddmadrasser så kan man tvätta om ena blir smutsig.
 
Sv: Vårmammor 2011

när jag bäddade vagnen med plastad frotte så la jag den närmast madrassen och sen lakanet över just för det inte ska bli så obekvämt, har gjort så i sängen med! hellre att de går åt ett lakan än en hel madrass om de händer nåt! eller att vattnet går å madrassen surnar sen:eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag köpte mina plastade lakan på Jysk, fanns olika storlekar... men SJUKT obekvämt att sova på. Så bebisen får då sova utan sådana, köpte två bäddmadrasser så kan man tvätta om ena blir smutsig.

Men det är väl ingen som sover DIREKT på plastade lakan?
Minst ett vanligt lakan ovanpå, Och gärna en filt...:crazy:

* Jenny *
 
Sv: Vårmammor 2011

Självklart har jag ju vanliga lakanet över, men fortfarande sjukt obekvämt och varmt blir det. Lär ju bli väldigt varmt för bebis om den ska ligga på plastat lakan, vanligt lakan OCH en filt över det? Jag höll då på att koka upp...
 
Sv: Vårmammor 2011

tänkte väl nästan att de va självklart å knappt jag vågade skriva de egentligen:p

men på ålderdomshem å sjuhus mm finns juh sånna inkontinensskydd för madrassen i tyg/blöjliknande material som man bara har i halva sängen, sånna har jag funderat på att de borde man kunna köpa nånstans för tanken känns faktiskt bekvämare än plastade lakan..
 
Sv: Vårmammor 2011

Ändå har jag en rätt liten storlek på lakanet, alltså det är inte under hela mig under bara där det finns risk för läckage ;) Ändå obekvämt.

Ja sånt där inkontinensskydd hade jag i hundburen i bilen när hunden var valp, morsan "snodde" från jobbet (vårdhem) men vet inte vars man hittar sådana annars. De verkar lite bekvämare iaf.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag gav upp att ha plastad frotté i sängen och har en dubbelvikt handduk istället. Mycket skönare! :) Blev ju plaskblött när man svettades på frottén... Däremot funkar den längre upp (läcker som ett såll från mjölkbaren), svettas tydligen mindre på ovankroppen :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Då är det inte bara jag som tycker att det är obehagligt alltså ;) Tänkte bespara min bejbis den plågan, det måste ju vara lika obekvämt för dem tänker jag. Har du plast i bejbisens säng/vagn?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har i sängen, under lakanet, men det är en annan sort än den jag har i min säng. Sen svettas bebis förhoppningsvis inte som en höggravid kossa :D
I vagnen har jag ett fårskinn (än så länge, det kommer ju hinna bli sommar innan pyret är ute... Bitter, jag?) så där behövs inget.
 
Sv: Vårmammor 2011

hahaha Dina inlägg är så roliga att läsa... förlåt.... Jag hade plastad frotte mellan bäddmadrass o madrasskyddet... det var helt ok. Har det i E:s säng med....
Handduk i sängen var ett måste efteråt... av flera orsaker.....

Tycker allt att det är dags för dig att sova på en ärta i natt så det blir lite obekvämt där inne ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Har inte hundra koll på hur det ser ut, men apoteket har något som heter Finess lakansskydd. En del stomipatienter använder det. Undrar om det kunde vara nått kanske. Det kan man ju bara slänga sen. Har för mig att det inte är spec dyrt heller
 
Sv: Vårmammor 2011

alla mammor snor sånna från vårdhem:D men borde man inte kunna beställa sånna från typ papyrus eller nåt själv?! hmm..nästan så de tåls att kollas upp de där!
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu är näst sista jobbdagen avklarad. Bara 5 timmar imorgon med... Så nu håller jag på att fixa tårta till alla jobbarkompisarna.
Ska bli riktigt skönt att gå hemma och strosa, eller våldgästa vänner och bekanta nu. Hoppas det ska finnas lite ork över till det. Samt att snön och isen försvinner då så jag kan göra nått med min lilla pålle;)

Jag vet precis hur ni känner det ni som börjar tröttna på att folk pratar om graviditeten.... Men men.. Som sagt bara en dag kvar på jobbet. Man vet ju att alla bara vill väl, men att dividera magen med var å varannan människa dagarna i ändra är fruktansvärt tradigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 768
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 260
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 136
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 199
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp