Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag måste fråga... Är det fler än jag som börjat få mail, meddelanden på FB, SMS och telefonsamtal som undrar om det inte är dags snart?

I början var jag trevlig och förklarade att det inte va dags än, men nu har jag tröttnat och låter bli att svara. Känner mig som en häxa, jag fattar ju att folk är nyfikna.

Jag hann vara inloggad på chatten på FB i fem minuter idag innan jag hade så fullt med rutor från folk som frågade om bebis inte skulle komma ut snart. Jag loggade ur chatten rätt snabbt igen...

Ska jag behöva undvika all social kontakt nu för att slippa frågorna..? :crazy:


Tillägg: Det är inte heller de närmaste som frågar, utan de som är mer bekanta eller avlägsna vänner.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Jag har kommit på å blivit rädd för att jag kommer att gå över tiden å få stackars bäbis 1 april...de vill jag inte...

Jag är misstänksam att min pålla har haft kolik inatt...vet inte varför hon skulle ha de egentligen men hon va mäkta hängig idag å varit hela dagen, va ute å gick/sprang med henne på morgonen men nu i eftermiddag så stod hon å hängde igen..men efter borst å omvårdnad så började de bullra riktigt i magen å sen kom de gaser ut så nu känns de lite lugnare, å äter å dricker gör hon...har inte tid med sånt nu känner jag..eller så är de den totalitära pälsfällningen som tar kål på henne som kommit bara på några dagar...donade med unghästen med å halkade givetvis omkull, framåt men lyckade ta emot mig med händerna å knäna...man är juh så smidig å sträckte mig som f*n gjorde jag iaf...usch man oroar sig för dessa stackars djur när dom känns lite hängiga vilket dom brukar bli vid pälsfällning å brunst å allt, HUR ska de då bli när man får en liten?! hästarna är juh mina "barn" nu, tänk då när man väl får en äkta liten..hönsmamma antar jag:p
 
Sv: Vårmammor 2011

Näpp. Gissa, med alla mina turer, hur många som frågar, hur länge de hållt på att fråga varje dag och hur trött jag är på det :grin:
Vi talar väl för fasen om när det är klart?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag måste fråga... Är det fler än jag som börjat få mail, meddelanden på FB, SMS och telefonsamtal som undrar om det inte är dags snart?


Jag får alltid frågan när jag träffar folk, om hur långt det är kvar. Även kassörskor som jag inte alls känner har frågat när jag varit och handlat. :D

Och så fort jag ringer min lillasyster så tror hon att det är bebisdax...

Min bäbis har blivit avsevärt mindre aktiv de senaste dagarna, nu sprattlar de inte så mycket längre utan trycker mests

Min unge är våldsammare än någonsin, men på ett annat sätt. Den liksom knölar tunt mest hela tiden, men sprattlar, nej det har den inte plats till längre!;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Min mage syns inte under vinterjackor, så senast förra veckan blev en av grannarna förvånad över att jag var gravid öht! Får inga frågor i kassakön mao :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fortsatt virka till bebis... Det har blivit en mössa som matchar tossorna. :D

mars%2B2011%2B005.jpg


0mars%2B2011%2B001.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Min mage syns inte under vinterjackor, så senast förra veckan blev en av grannarna förvånad över att jag var gravid öht! Får inga frågor i kassakön mao :p

:laugh: Jag var och handlade häromdagen och när jag skulle betala utbrister kassörskan: "Men herregud, man ser ju hur den rör sig GENOM jackan!!!" :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fått dåligt samvete för att jag frågar dig här så ofta. :angel:

Förlåt, nu vet jag hur det känns. Jag ska sluta. Omgående. :p


Min mage syns inte heller under vinterjackan. Jag undviker att knäppa upp den och går hellre och ser allmänt fet ut. Allt för att slippa folk som skulle kunna tänkas säga något.

Usch, jag tycker inte om folk. Är det normalt att bli folkskygg när man är gravid?



Nordsvensken: Så himla söt mössa också! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vilken tur! :D Fast jag ska sluta tjata ändå. Det är inte förrän idag som jag fått insikten i hur jobbigt det faktiskt är med tjatet! :o

Om du skriver här när du åker in så behöver jag ju inte fråga heller... :angel: :D
 
Sv: Vårmammor 2011

här är de inte direkt nån som ringer än..men sen om man går över tiden då lär de gå varmt i telefonen...vet att de gjorde de hos min svägerska, hon satt i extrema förvärkar i tre dagar å folk ringde å ringde å orkade hon inte svara så ringde det i mobilen, kan tro att jag skulle bli vansinne då!!

Idag har jag tippat framlänges två ggr...ena gången när jag donade med hästen, hon flyttade sig samtidigt som jag halkade framlänges men de gick bra..sen skulle jag tända i panna, hela famnen full med ved å snubblade på massa annan ved så for runt framlänges å åt alla håll, de enda jag tänkte va inte magen, inte magen! vet iaf att jag fick antingen ett vedträd eller klämde armen mot magen (mellangärdet), hade jag inte tänk på magen hela tiden så hade jag nog inte känt de heller för de gjorde inte ont å har inte gjort efteråt heller men visst blir man orolig å rädd ändå...skrapade upp benet å armen istället men de enda jag tänker på nu är magen..men nu är de iaf 2,5 tim sen de hände å bäbis rör sig så jag ska nog sluta nojja mig nu men ändå....:crazy:

Skitdag idag helt enkelt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Har varit till BM idag, 5 dagar kvar till BF... känns som att den aldrig tänker komma ut? SF mått 33cm, så har liten mage. Jobbar sista veckan nu, iofs bara 2 timmar om dagen men nu börjar det faktiskt vara tungt.

Min häst har då tagit gravidledigt helt, haha han är tjock och slö. Släppte honom på banan idag så han skulle så springa av sig... fick jaga honom för att han ens skulle orka hasa sig fram i galopp.

Har satt plastat lakan under mig i sängen nu, har fått skräck att vattnet ska gå när jag sover och våran fina säng ska bli förstörd.

Har ni packat bb-väska och så?
 
Sv: Vårmammor 2011

Har satt plastat lakan under mig i sängen nu, har fått skräck att vattnet ska gå när jag sover och våran fina säng ska bli förstörd.
Har ni packat bb-väska och så?

Var har du hittat plastade lakan? Jag har kollat runt lite men hittar inte det någonsans. (Kan tas via PM om man inte får skriva det här/länka till internetsidor :confused: )

Jag har packat bebisprylarna, så det är helt klart. Sen har jag packat hälften av mina saker dvs alla prylar som jag inte behöver använda fram till bebis kommer. Sambons prylar har vi inte ens börjat med, han är lite sista minuten kille och slänger ner allt när det är dags att åka ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har packat bebisprylarna, så det är helt klart. Sen har jag packat hälften av mina saker dvs alla prylar som jag inte behöver använda fram till bebis kommer. Sambons prylar har vi inte ens börjat med, han är lite sista minuten kille och slänger ner allt när det är dags att åka ;)

Samma här :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också packat. Jag hade faktiskt grejer så den är helt färdigpackad. Sambon är snabbpackare och kommer antagligen packa när vi ska åka. ;)

Plastad frotte hittade jag på det stora möbelvaruhuset som man har höpåsar från. :angel: Heter samma sak som underlakanen till spjälsängen. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
37 fulla veckor idag och bm-besök avklarat med helt ok resultat. Sf 37,5cm (+1cm) vilket gjorde att jag hoppade ner precis på övre kurvan igen så jag slipper ett till glukosbelastningstest! :) Hjärtljuden var nere på 137, lägst hittills, men Bubblan höll igång som attan där inne :D Vägde mig också och jag har gått upp 20kg!! :o Det blir bantning sen...!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 770
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 261
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 137
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp