Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Går in i vecka 38 idag!

Bild från dagen:

SAM_0260.jpg

Vecka 37+0
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Här är allt lugnt med Bubblan. Jag hade migränanfallet från helvetet igår och det märks verkligen att om inte jag mår bra så gör inte Bubblan det. Har fått lite buffningar där innefrån men inga vilda sparkar. Idag har jag ändå tagit mig iväg och löshoppat unghästen igen. Hon tycker det är så kul! Jag bara önskar bort magen så att jag kan sitta upp på henne också! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Blä, inget kul med migrän! :crazy:

*knapp*

Nu är i alla fall sängen hopskruvad, avtorkad och bäddad :laugh:
I morgon ska jag fixa skötbordet tänkte jag, och se om jag kan sy ett överkast till spjälsängen av något jag ar hemma. Nu lade jag ett lakan över, för känner jag min katt rätt tar det inte lång tid innan hon ligger där...
Idag har jag inte känt av mer än 2-3 värkar, en jäkla massa sammandragningar bara men de gör ju om möjligt ännu mindre nytta :mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, Equilina, varje gång jag ser att du skrivit tänker jag att "nu är det nog dax för bebis" men tydligen inte... :angel:

Vad trögt det går nu det sista alltså. Jag har ont precis överallt, känner mig otymplig som en finlandsfärja och är fruktansvärt lättirriterad. 8 dagar till igångsättningsbedömning nu i alla fall. Jag hoppas på att ha bebis utanför magen inom 14 dagar.

Jag har ännu inte förberett, men undrar om jag borde det nu. Känns bara så konstigt att fixa spjälsäng mm, utan att ha en bebis att lägga däri liksom. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, jag tycker också det känns lite konstigt att förbereda, jag kommer ju uppenbarligen aldrig få någon bebis ändå :grin:
Men sen tänker jag att det kanske kommer en bebis någon gång ändå, och den KAN ju komma precis när som helst. Och jag tror att det är skönt att slippa ställa sig och fixa allt när man kommer hem från BB...

Igår kväll hade jag regelbundna värkar var sjunde minut i en dryg timme, kom på att jag känner lika delar "Yay :love:" och "Lönt? :cool:" numera, hahaha :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, jag tycker också det känns lite konstigt att förbereda, jag kommer ju uppenbarligen aldrig få någon bebis ändå :grin:
Men sen tänker jag att det kanske kommer en bebis någon gång ändå, och den KAN ju komma precis när som helst. Och jag tror att det är skönt att slippa ställa sig och fixa allt när man kommer hem från BB...

Igår kväll hade jag regelbundna värkar var sjunde minut i en dryg timme, kom på att jag känner lika delar "Yay :love:" och "Lönt? :cool:" numera, hahaha :rofl:

Haha, du är så klockren. :rofl:

Jag tycker det är roligt att pyssla och fixa till bebisen. Så känner jag lite som du skriver (att bebisen aldrig tänker komma ut). Men sen samma sak igen som du, att det ska väl komma en bebis nån gång... :p

Jag börjar bli (okej, jag är) otålig. Jag kan bara ana hur otålig du måste vara med alla dina resor vid det här laget...
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Jag funderar på om jag skulle ta och hämta ut den där gratis babyboxen idag? Har övervägt att skita i den:angel:, men dottern har önskat att vi ska gå till en babyaffär i flera månader nu, och kanske kan i alla fall hon tycka det är roligt att kika på grejerna i boxen (har hört att innehållet inte är ngt att hurra för, dock?) Dessutom tycker hon nog det är spännande att titta på allt i butiken.

Dottern är jättenyfiken på det här med syskon, och har sista dagarna velat veta allt mer om hur det var när hon låg i magen, och föddes, och när hon var liten bebis. I går fick jag inte ens läsa saga till kvällen, utan hon ville hellre att jag skulle berätta om när hon var liten. :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

jag kommer ju uppenbarligen aldrig få någon bebis ändå :grin:

Så kände jag också med dottern... Gick 15 dagar över tiden och började på allvar tro att hon skulle komma ut först som tonåring... med lila hår och ring i näsan... :angel::idea:

När förlossningen väl var igång var jag fortfarande så inställd på att det inte var "på riktigt" att maken mer eller mindre fick tvinga mig (iaf övertala mig) att åka till förlossningen alls. Hade jag fått vänta som jag ville då hade hon nog fötts i bilen eller hemma. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Två blöjor, några våtservetter och ett badskum var det som fanns i vår babybox.

Jag ångrar mig. Alla dessa telefonsamtal jag fått från försäljare som fått mobilnumret genom babyboxen väger med lätthet upp det lilla som fanns i babyboxen (som i alla fall jag känner att jag behöver köpa "mer" av innan bebis ens är ute eller jag helt kunde utesluta)...

Det enda som kanske är bra med babyboxen är den där hinken som man kunde välja till. Men har du redan bokat en babybox så kan du ju lika gärna hämta ut den, för mobilnumret har ju redan blivit registrerat... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Vilka underbara filtar Ninnur!!! (du vill inte fråga din mormor om hon kan tänka sig att dela med sig av mönstret...? Jag skulle gärna vilja göra ngt sådant till våran bebis!)
 
Sv: Vårmammor 2011

Två blöjor, några våtservetter och ett badskum var det som fanns i vår babybox.

Jag ångrar mig. Alla dessa telefonsamtal jag fått från försäljare som fått mobilnumret genom babyboxen väger med lätthet upp det lilla som fanns i babyboxen (som i alla fall jag känner att jag behöver köpa "mer" av innan bebis ens är ute eller jag helt kunde utesluta)...

Det enda som kanske är bra med babyboxen är den där hinken som man kunde välja till. Men har du redan bokat en babybox så kan du ju lika gärna hämta ut den, för mobilnumret har ju redan blivit registrerat... :p

Tror som du att jag inte precis kommer bli överväldigad av innehållet, därav att jag funderade på att inte hämta den alls. Men jag gör det ändå, för att det blir lite kul för dottern. :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

Om inte annat kan ju dockorna få blöjorna. :idea: Tänk vilken lycka att ha riktiga blöjor på sina dockor! :D

Jag skulle nog också göra det för dotterns skull (och inte för min förväntan) om jag var i din sits. Lite mer spännande är nog allt när man väntar första och allt är nytt tror jag. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Som jag skrev på fb så finns hon tyvärr inte med oss längre lilla mormor. Det är alltså min mormor, inte bebisens, som har gjort dem. Jag tycker jättemkt om dem! Det är en för vagn och en för sängen :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Min förlossning har ju egentligen varit igång i en vecka nu, om man ska gå efter när det började öppna sig. Slå det ni :angel:

Ang boxen, jag fick amningsilägg, 8(?) blöjor, liten flaska Lactacyd (som om man inte hade det i sadelkammaren innan :D), en burk Vanish och blöjhinken om jag inte minns fel. Ja, och en jäkla massa broschyrer! ;) Två försäljar-samtal har det kostat mig hittills... Värt :)
(Den ena ville sälja prenumeration på någon mamma-tidning, jag tycker de är skitlöjliga och får krypningar av att bara titta på omslaget med alla dess rubriker. Sa att jag läser så himla illa så jag ville inte ha några tidningar :angel:)

Vad kul med dotterns entusiasm! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick samma som du i min babybox, fast inte lactacyd däremot en liten nappflaska, å några tidningar med! tyckte helt klart de va värt de faktiskt!
 
Sv: Vårmammor 2011

12 blöjor var det visst :) Sambons kommentar: "Ja, det räcker väl en dag... *suck* :("
:rofl:

Nu har jag fixat i ordning skötbordet också... Men alltså, vad behöver man? :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte om ni får samma som vi men vi är ju båda REgion
Skåne...
I babypåsarna fick jag ett pkt libero och 1pkt pampers blöjor. Vänta med att köpa fler tills du bestämt vilka ni gillar bäst :)
Vi fick ett paket Liberobindor med men jag gillde faktiskt lite tjockare variant som andades mer än de plastiga tunna som Libero är... Snyggt- nä. Men man slipper svamp ;)
Badolja :) Det enda jag fortfarande använt...
Och så ett måste för röda rumpr och veck Inotyol salva från apoteket. OUTSTANDING
Har du köpt hem en nappflaska? Misstänker att du kan tänka dig att pumpa ur så sambomn kan hjälpa lite när du rider o så sen ändå?
 
Sv: Vårmammor 2011

Fast jag tror att man räknar att förlossningen startat när man har regelbundna värkar, med 3-5 min emellan och så ska man vara öppen 3 cm.

När jag blev undersökt på förlossningen nu senaste gången så hade jag haft värkar med 3-5 min mellanrum i 3 timmar och var öppen 3 cm sa barnmorskan att det var på gränsen till att ha startat på riktigt. Hade nog blivit hemskickad om vi haft närmare och om jag inte fött barn snabbt tidigare.
1½ timme senare var sonen född, så man skulle kunna säga att det var på riktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 840
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 350
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 284
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 496
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp