Bukefalos 28 år!

Varning!! Märkligt pm.

Snuffsan

Trådstartare
Fick ett pm från någon som kallar sig ChalleO. Jag har ingen aning om vem det är och användaren har inga inlägg. Men pm:et innehåller en länk och om jag klickar på länken reagerar mitt Norton omedelbart och säger att min dator blivit attakerad. Om ni andra får sådana pm så öppna alltså INTE länken!!


Förbannat otrevligt att sprida sånt via pm på Buke.:mad:
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Troligtvis ngn snubbe som fått korgen av en hästtjej och nu ute på uppdrag hämnas mot en hel genre. ;)


Men jag håller med dig, det är ohyfs, var än man stöter på det.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Tänkte precis skriva en tråd om detta. Även mitt antivirusprogram (Norton även här) varnar för länken (tack och lov!!!!). Blir verkligen trött alltså. :mad:

Förresten, jag googlade på länken, och kom till någon sida på spanska, där användarna tydligen fått samma länk. Dock kan jag ingen spanska, så jag förstod inte vad de skrev.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

ha.. även jag har fått den och tänkte just skriva en tråd.

"" 2008-12-28 somebody upload a video with on utube. you should see.
17:16 ChalleO ""

Har någon meddelat moderator/gunnar?
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Kollar man på ChalleOs profil så är personen inne på privata mess hela tiden. Sitter väl och skickar ut skit antar jag.

Stäng av ChalleO innan det ställer till med för mycke!
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Såg precis PM:et och tänkte skapa en tråd om det, hoppas ingen klickar på länken.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Kollar man på ChalleOs profil så är personen inne på privata mess hela tiden. Sitter väl och skickar ut skit antar jag.

Stäng av ChalleO innan det ställer till med för mycke!


Har också fått detta och reagerade just på detta du skriver.

Jag har också pm:at Gunnar. Nu lär väl hans inkorg bli full.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Också just fått det.
En spam-bot verkar det som. Blockera användaren hjälper nog eventuellt, men det kommer oftast nya botar. :crazy:
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Fått 3 mail därifrån men öppnade dem inte.
Vilka himla tur att jag kolalde upp namnet först:bow:
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Undrar, man kan väl inte få virus på sin dator om man låter bli att öppna, eller?
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Jag har snabbannat och bett Gunnar permanentbanna. :)

Jag har inte fått pm:et (än), men jag såg bild på pm:et i Koppens tråd om det - och jag tycker då atte mig att det ser ut som ett sånt där spamprogram som nästlat sig in på buke? Jag vet inte hur registreringen går till numera, men väldigt många forum har ju numera lagt in åtgärder för att dessa automatik-spam-registreringar ska motas i grind så att säga, genom tex att man ska verifiera en kod man får på en bild och liknande, Är det för lätt att regga sig på buke kanske?
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Användaren är bannad. Samtliga PM från användaren har raderats. Jag har inte kollat upp mer noga ännu, men mycket tyder på att detta handlar om någon som stulit en annan användares användarnamn. Se till att ni har angett en riktig fungerande e-postadress i er kontrollpanel och att lösenordet inte är för enkelt.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Fick ett pm från någon som kallar sig ChalleO. Jag har ingen aning om vem det är och användaren har inga inlägg. Men pm:et innehåller en länk och om jag klickar på länken reagerar mitt Norton omedelbart och säger att min dator blivit attakerad. Om ni andra får sådana pm så öppna alltså INTE länken!!


Förbannat otrevligt att sprida sånt via pm på Buke.:mad:

Samma här, synd att jag inte läste din tråd innan jag klickade.:mad:

Virusprogrammet reagerade direkt.
 
Sv: Varning!! Märkligt pm.

Har oxå fått.:mad:
Trodde att det var ngt personligt:o

Det gick nämligen lätt att förstå vem det kunde vara:eek:

Gott Nytt År på Er:love:.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
30 273
Senast: mackan
·
  • Låst
Utrustning Förutom forumreglerna, gäller följande: * Priser sker via PM * Inga annonser * Inget tjafs!!! :mad: Jag ber moderatorn ge oss en...
50 51 52
Svar
1 027
· Visningar
118 556
  • Låst
Bukefalos Fick just en varning av en moderato dock förklarades inte varför jag fick denna varning vilket jag tycker är rätt dåligt. hur ska jag...
Svar
13
· Visningar
1 947
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 127
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp