GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Köpte ett grönt schabrak m silvertråd runt om (allround, full), jättefint - men det gled snett efter en stund!
Har aldrig hänt innan! Alla andra ligger alltid helt still på pållen...
Nån mer som haft problem? Kan det hjälpa att tvätta det?
Köpte en ny grimma oxå, en billig "reserv", men där var spännet vid nosen fel fastsytt: så spännet var INÅT..! Såg det inte förrän jag skulle prova. Så trist. =(
(å ingen gummiklubba fanns det heller...)
 
Sv: GeKås-tråd

Jag ska oxå dit på torsdag! :idea:
Hoppas att det inte är så mkt folk där. Är där minst tre gånger om året! :devil:
 
Sv: GeKås-tråd

Var inte mkt folk :) Lätt att parkera, ingen kö in, bara rätt igenom kassan ut. Vi brukar dock ha tur, väljer dagar noga. Vi var där dan innan midsommar förra året också, då var det ännu mindre folk.

Köpte följande i dag:

Ridbyxor (rutiga för omväxlings skull, jag som alltid har enfärgat)
Brun lädergrimma
Flugspray
Flyveil
Ett par benskydd
En flughuva till reserv, hitta en som är rätt lik Bucas (de bästa) :)
Hästgodis (obligatoriskt)

Glömde förståss att fota innan jag tog med grejerna till stallet.. :mad:

Och så köpte jag en rosa ryktväska, specialbeställd :p
 
Sv: GeKås-tråd

Har de mycket fleecetäcken och så nu? Ska dit inom en månad, och jag är sugen på en hel del grejer, min karl blir tokig på mig, hihihi.
Men det är så roligt att gå runt där och tycka att man fyndar på varenda grej..

När jag har varit där tidigare har vi oxå haft tur, det har varit helt ok med folk. Fast vi är bara dit en gång per år, då vi bor fem timmar bort med bil..

Sen ska ja kika lite efter pälsglans o mineral oxå, hoppas att det finns ngt sånt..
 
Sv: GeKås-tråd

Jag var igår! Köpte ett litet träns till min minishettis, sårspray, grimskaft men jag tycker allt det var lite utplockat!
 
Sv: GeKås-tråd

*KL*

Jag har fortfarande inte satt min fot på GeKås, men en snäll bukefalist med mobilkamera gjorde en liten insats åt mig och skickade sen upp det hela.

Blev 3 flaskor Emins linishampoo (som tycks utgått ur sortimentet i ALLA affärer här?)23 kr/fl

2 par neopreneboots andrasortering. Perfekta fram och riktigt, riktigt bra verkar de, passade dockinte bak. 40 kr/par

Och bäst av allt, 1 grå ELT kavaj med silverdekor, 299 kr :love:

Bilder på bootsen, och på lindor som faktiskt är från Gekås de med, men jag har köpt mina (till överpris) på Tradera (Ja ena sidan är fellindad - blunda):

thumbnail.aspx


Och kavajen, som är snyggare och mer figusydd på än det ser ut på bild:

thumbnail.aspx
 
Sv: GeKås-tråd

jag och hela sverige var där idag, tyckte inte att de hade några roliga schabrak alls idag, men lyckades ju hitta två ändå. så nöjd med dagens shoppingtur.
svarta helskodda ridbyxor: 349:-
rutiga helskodda 329:-
vita helskodda 249:-
21554055.jpg
[/url][/IMG]
grått dressyr schabrak 79:-
bett och pannband
21554056.jpg
[/url][/IMG]
allround schabrak 79:-
21554057.jpg
[/url][/IMG]
våtservetter till sadeln, läder spray, bandage och bomull
21554058.jpg
[/url][/IMG]
grå kavaj väldigt stora i strl. fick köpa en 152:a brukar ha strl 36/38 annars
21554059.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: GeKås-tråd

En såndär kavaj köpte jag också när jag var där i slutet av mars :D
Har även likadana benlindor som en kompis var snäll att köpa till mig när hon var där.

19928364.jpg


På bilden finns även mina övriga inköp, dock några månader gamla.

M-oaa
 
Sv: GeKås-tråd

Kl.

Idag kom kompisen hem därifrån med lite smått till mig:
-Liniment schampoo
-Blue lotion
-2par ridstrumpor
-Och tuggummi såklart!;)

Det hade varit utplockat där idag med sa hon.
 
Sv: GeKås-tråd

*KL*

VI FICK SVAR FRÅN GEKÅS!! :bump:

Dock sålde westernutrustningen mycket dåligt och de kommer därför inte att satsa någonting på det. Islandsutrusningen hade heller inte sålt speciellt bra, och inte heller det skulle man satsa på.

Vad synd, jag som funderade på ett besök i sommar. Men det finns ju mycket annat som man behöver.
 
Sv: GeKås-tråd

Har hon haft benskydd förut? Har hon haft denna typ av benskydd förut? Kan vara att hon helt enkelt inte är van. Finns det på insidan några "vassa" kanter?

Nej det har hon dock inte :idea: Men jag kollade igenom de noga om där var några skavanker, men de såg bra ut. Hur jer man då hästen, när den hoppar omkring som om den hade sett ett spöke? :rofl:
 
Sv: GeKås-tråd

Snyggt schabrak! :bump:
Släkten kommer i morgon så då ska vi till Gekås IGEN, någon som vill att jag håller utkik efter ngt speciellt?
 
Sv: GeKås-tråd

var på GeKås härom dagen och inhandlade nästan hela tävlingskitet + lite till :D

Lista:
Ett par Helskodda vita ridbyxor
Ett par vita ridhandskar
Pälsglans
2 nummerbrickor
(den ena kan försvinna :angel: )
2par ridstrumpor
En ljus tävlingskjorta med vit krage
Hårnät
Ett par orangea fleecelindor
Hästshampo
En ny dressyrgjord


Ville haft en kavaj också men det fanns inte i min storlek :mad:

(Har bara bilder från bd, så ni får nöja er med det)

jag i tävlingsutstyrsel och vanlig kavaj
27531_1214327563.jpg


Hästen i lindorna
23531_1214327715.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

** kl **

Funderar nu på att åka till GeKås i sommar (aug) när jag är hemma på semester. Behöver köpa lite nya ridkläder och sen kanske medryttarpållen behöver några saker med.

Är det bra utbud och hur är priserna jämtemot H**ks och City Gross som jag annars kommer att handla ifrån.
 
Sv: GeKås-tråd

Det är mkt lägre priser än alla andra ridsportaffärer. Utbudet kan variera väldigt mkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 251
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 470
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 357
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 404
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Eurovision Song Contest 2024
  • Willes bilköpstråd
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp