GeKås-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: GeKås-tråd

Nej det har hon dock inte :idea: Men jag kollade igenom de noga om där var några skavanker, men de såg bra ut. Hur jer man då hästen, när den hoppar omkring som om den hade sett ett spöke? :rofl:

En del hästar reagerar väldigt kraftigt första gångerna de har benskydd på sig (eller en ny typ av benskydd) - speciellt om de är lite äldre första gången det sker. Det är bara att träna på det.

Sätt tex på benskydden och låt hästen stå i en box ett tag (gärna m mat så den kan bli distraherad) eller släpp ut den i hagen med skydden på och låt den gå med dem tills den lugnat sig - de brukar inte orka hålla på alltför länge över en sån struntsak ;)

Sen finns det hästar som alltid kommer gå de första stegen varje dag som om de aldrig haft benskydd på sig i hela sitt liv... fast de haft det nästan dagligen i över 20 år... :grin: Min syrra har en sån kuse. Men då är det ett par steg (typ när man leder ut honom från stallet) och sen är det över.

Lycka till! :banana:
 
Sv: GeKås-tråd

*knapplån*

Måste visa min supersöta ryktväska som Vicious köpte åt mig! :love:

groomingbag002.jpg
 
Sv: GeKås-tråd

Köper du rosa grejjer, så måste du lägga upp bilder på dom sedan :D
Gekås har underbara rosa grejjer!

M-oaa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 260
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 472
Senast: Madalitso
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 370
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 409
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Är begonia farlig för katter?

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp