Bukefalos 28 år!

Vart hittar man info om hingstar

Sv: Vart hittar man info om hingstar

Precis min tanke med, mycket pengar att spara som man kan hålla i om det händer något oväntat istället :)
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Nä tyvärr är det nog inte alls lönsamt att "rida till" travare och sälja, de ligger så fruktansvärt lågt i pris.
Undra om det kommer vända någon gång att även de blir "värda" något i folks ögon eller om det bara kommer bli sämre och sämre :crazy:.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Ser att du bor ganska nära mig ,är det hultberg du tänkt betäcka/seminera hos?
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Harb för mig victory party finns/fanns på station där han är i den billigare klassen låg under 10 har jag för mig. Kanske värt att kolla på. Kan också tillägga att de har världens bästa seminveterinär. :love:
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Inget som tilltalar mig om V.P efter jag läst tråden om just den hingsten här på Buke. Många avkommor som är rena skräpet, många är sena ut på banorna osv.
Kanske just därför han rasat i pris, men är helt klart snygg ;).

Låter toppenbra att de har världens bästa seminvet :)
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Om man funderar på en utländsk hingst som inte är reggad här i Sverige, är det mycket dyrare ?. och framförallt hur går det tillväga ?

Mina funderingar går över en hingst som heter Jain De Beval ( FR ).

Mitt sto har en avkomma sedan tidigare hos den förra ägaren efter honom och avkomman är hur trevlig som helst, bara en fundering.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

då det är en listhingst, så får du betala för att få hit sperman via flyg ex, så det tillkommer en del ja.
kan tänka mig att de är västerbo som har hand om honom, men han kostar väl närmare 25- 30tusen kr..
han har bra procent på sina avkommor, men att ge sig på franskt är en riktig chansning, de ska du ha i bakhuvudet om du väljer en fransk..

såg att avkomman vann sin första start.
 
Senast ändrad:
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Precis, han vann för första gången i måndags :) :) :).

Kanske finns någonstans man kan läsa om det med, hur allt går till.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

hingsten är ju naturligtvis reggad annars får han inte starta etc.

listhingstar är sådana som inte finns tillgängliga i sverige.

jag själv skulle aldrig ta franskt, men det är ju en smaksak. kan vara ett helvete att få dem att trava.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Jo men jag menade att " kallas de så när de inte är reggade i Sverige, fast glömde ju skriva det, tankspridd som man är"
Men nu fick jag svaret. Tack :)

Ajdå, det lät absolut inge vidare att det kan vara svårt att få dem trava.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

många av dem springer och knycker och tar hjälptsteg, och är inga roliga alls. men samtidigt kan man ju få en jättebra! minns inte statistiken men i frankrike är det väldigt många procent som går till slakt när de inte går att sälja på auktion..
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Precis, man kan få en bra, men är det mer dåliga än bra, kanske det är dumt att chansa är min åsikt.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Ändrade beteenden behöver ju inte enbart ha med stammen att göra heller, det ska man ju vara medveten om.

De är smarta djur som "berättar" mer än vad man tror i bland. Det är oftast vi som är kass på att läsa av dem i stället. Smärta eller någon yttre händelse kan också personlighetsförändra.

Givetvis vet jag det. Jag undrar bara om det var så att många J Tempestare var lite vassa, nånting som nedärvs från honom.
 
Sv: Vart hittar man info om hingstar

Det jag har hört, och vilket också har stämt på de som jag har träffat, är att stona är vassare än hingstarna till honom...
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 370
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: linlar1
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 244
Senast: Jeps
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp