Bukefalos 28 år!

Veckans utmaning!

Sv: Veckans utmaning!

Jag försöker lära min fem månader att blåsa bubblor men hon tror hon ska dricka vattnet då jag berömde minsta lilla intresse hon visa för vattnet. Hur ska jag nu lära henne att stoppa ner hela nosen och bubbla? :)
 
Sv: Veckans utmaning!

Här kommer några nostargetar.
Den där han ska dutta på väggen på lappen går lite sisådär då matte glömmer av ibland och hjälper honom :p
När jag håller i lappen förstår han toppenbra.

Dutt-på-vägg


Dutt-i-hand


Ljudet efter IGEN...
 
Senast ändrad:
Sv: Veckans utmaning!

Jag försöker lära min fem månader att blåsa bubblor men hon tror hon ska dricka vattnet då jag berömde minsta lilla intresse hon visa för vattnet. Hur ska jag nu lära henne att stoppa ner hela nosen och bubbla? :)

Oj, det där är så olika från hund till hund. Börja med att inte belöna när hon dricker, utan vänta ut ett "doppande"? Testa släpp ner en godis och belöna när nosen kommer under?

Du får testa dig fram. :)
 
Sv: Veckans utmaning!

Oj, det där är så olika från hund till hund. Börja med att inte belöna när hon dricker, utan vänta ut ett "doppande"? Testa släpp ner en godis och belöna när nosen kommer under?

Du får testa dig fram. :)

Smart det där att släppa ner en godis så hon kanske förstår vad det hela går ut på :) ska testas!
 
Sv: Veckans utmaning!

Och framförallt, använd inte hundens vanliga vattenskål. Då kan stor förvirring uppstå i den lilla hjärnan :D
 
Sv: Veckans utmaning!

Nu ska jag vara med! Måste träna, måcte träna, måste träna.. Här har iaf en av en viktig duo tappat intresset :eek:. Men vi hakar på både hakan i marken och tasstarget, ev nostarget också vi får se;).

Duktiga hundar har ni iallafall allihopa!
 
Sv: Veckans utmaning!

Läste nu att tråden faktiskt hette "veckans utmaning"! På denna veckan har det blivit ett antal, den senaste "hakan i backen" får vi jobba mer på, det tar låååång tid att vänta ut Faiza så hon lägger ner nosen och när hon väl gör det lägger hon den på tassen. :p
Hon har så höga armbågar, så när hon ligger rakt upp och ner tror jag inte hon tycker det är bekvämt att ligga med hakan i backen...men vi ska öva mer lite senare.

Hon är väldigt duktig på tasstarget däremot, hon går t.o.m och sätter tassen spontant där jag brukar lägga lappen. :D Och även apporten börjar gå mycket bättre till mattes förtjusning, det kan vi ju kanske ta som nästa utmaning :angel:
 
Sv: Veckans utmaning!

Fråga, det här med nosen i backen. Ska hunden själv bjuda på det, eller får man säga åt den att lägga ner huvudet?
 
Sv: Veckans utmaning!

Läste nu att tråden faktiskt hette "veckans utmaning"! På denna veckan har det blivit ett antal

Hehe, ja det har det. Vi tar en liten paus nu eftersom vi flyttar till veckan, så det passar bra att vi bara tränar på tidigare trix.:)

Yorkwann: Visst gör han, haha, sådär måttligt road va. :D

Nikkis: Åh lilla Gobbi, så söt hon är!
 
Sv: Veckans utmaning!

Det är olika. Endera visar man eller "shejpar" in det.

Jag körde lite blandat idag:D

Min testade själv redan första gången jag sa "ligg ner" fast hon redan låg, så det kändes lite fuskigt. Jag har nog världens sämsta inlärningsteknik, jag bara säger åt hunden och pekar lite ungefär, och så gör hon ungefär det jag tänker.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 774
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 317
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp