Bukefalos 28 år!

Vem äter skogaholmslimpan?

Efter de två första sidorna undrar jag om folk tittar så noga på vad andra handlar ? :o varför då? Jag kan ju förstå om kassörskan gör det men andra kunder, har de inte annat för sig?

Well, sötad yoghurt och sockerflingor är helgfrukost här. Ibland. Oftast ser den ut som vanligt med någon slags bröd med frön och grejer. Dessa degklumpar som lägger sig som sten i magen (Skogaholm..) händer mycket sällan. Kidsen får lördagsgodis. Knappt en halv dl var. Kakor äter jag upp om de finns i skåpet. Däremot fabrikat i form av falafel, vegburgare osv finns nästan alltid hemma till dagar matlagning känns urtrist och vi inte är sugna på något.
Medan jag står i kö till kassan brukar jag inte få så mycket annat gjort, faktiskt. Jag kollar med INTRESSE vad folk har handlat. Ibland leker jag med tanken på att skriva nån sorts noveller utifrån vad folk handlar.
:)
 
Jo klart. När den ensamma unga mannen köper snittblommor och frysta pizzor så reagerar jag och tänker att han ska träffa tjejen.
 
Jag är nyfiken på era familjers skäms-ätande! Ingen vill erkänna att man äter skogaholmslimpa, sötad yoghurt, ballerinakex eller start-müsli. Ändå står de där i affärens hyllor, säljs år efter år - så NÅGON måste ju äta dem?? Vad ger ni era barn, trots att ni egentligen vet bättre? :)

Vi käkar då och då (förutom Yoggi, limpa och ballerinakex!):
Kardemummaskorpor
Smågodis
Milkshake från max
Äldsta sonen är typ uppväxt på sojakorv och makaroner
Saft
Varför skulle man skämmas för det där? Det är vanlig mat.
Jag gillar skogaholm, har alltid fruktyoghurt hemma och oftast någon start-liknande musli. Sist köpte jag kalaspuffar.
 
Jag tycker inte att man ska skämmas för nästan någonting. Någonsin. Ändå finns det en syn på vissa livsmedel som bättre och sämre. Därav min skämtsamma frågeställning: vad äter ni och era barn trots att ni vet att det finns bättre alternativ?
 
Mina barn lever typ på skogaholmslimpa, majs, smör, färdiga köttbullar, makaroner, vaniljyoughurt, korv o ketchup :o å andra sidan käkar de kilovis med all möjlig frukt och bär också, rör sig all sin vakna tid verkar friska och pigga. Vi erbjuder dem väldigt varierad mat men har inga problem att ge något annat om de inte gillar det för jag vill inte ha konflikter kring mat (så länge det är inom rimliga gränser så klart, de får inte godis o glass varje dag t.ex.)

Tycker också det är jättekul att lite diskret snegla på vad folk handlar och se om alla ens förutfattade meningar stämmer eller ej :o:angel:
 
Jag har aldrig gillat skogaholmslimpa, inte ens när jag var barn. Rocknebylimpa däremot... :d :love: Men eftersom jag bor dåligt till för att köpa den delikatessen blir det väldigt sällan limpa här. Start har jag nog inte ätit sedan jag var liten, däremot får jag ibland dille på Rice Krispies med mjölk(måste ätas fort och fyllas på med flingor efterhand innan de blir geggigt!). Yoggi åt jag väldigt mycket förut men sedan ett par år tillbaka föredrar jag av någon anledning naturell yoghurt. Med tanke på hur mycket godis jag äter är det sannerligen ingen hälsovurm eller att jag tröttnat på söt smak som ligger bakom iaf.

Ballerinakex tycker jag att det äts mest hela tiden överallt? Eller är det bara jag som ser det för att jag inte tål dem? :cautious:
 
Jag har aldrig gillat skogaholmslimpa, inte ens när jag var barn. Rocknebylimpa däremot... :d :love: Men eftersom jag bor dåligt till för att köpa den delikatessen blir det väldigt sällan limpa här. Start har jag nog inte ätit sedan jag var liten, däremot får jag ibland dille på Rice Krispies med mjölk(måste ätas fort och fyllas på med flingor efterhand innan de blir geggigt!). Yoggi åt jag väldigt mycket förut men sedan ett par år tillbaka föredrar jag av någon anledning naturell yoghurt. Med tanke på hur mycket godis jag äter är det sannerligen ingen hälsovurm eller att jag tröttnat på söt smak som ligger bakom iaf.

Ballerinakex tycker jag att det äts mest hela tiden överallt? Eller är det bara jag som ser det för att jag inte tål dem? :cautious:
Rocknebylimpa...:love:
 
Haha, alltså ja, visst, det är harmlöst, men att stå och försöka räkna ut om folk bantar eller inte utefter hur de ser ut och vad de handlar i mataffären låter ju som raka motsatsen till empatiövning...
Nä det håller jag med om. Att fundera på om någon köper blommor till frugan eller ska ha middagsbjudning är ju långt ifrån att fundera på människors matvanor och om de bantar eller inte.
 
Avskyr skogaholmslimpa, skulle hellre svälta än äta det :p Vi har nog ingen sån skämsmat direkt, jag gillar redbull iofs men det är min enda last i livet så det känns okej. Ibland käkar vi på donken och VARJE gång jag varit och hämtat det och kört ner i garaget så är samma granne där. Alltså på riktigt varje gång, han måste tro att vi lever på donken. Bullens pilsnerkorv tycker jag iofs är gott ibland och det är ju knappast finmat.
 
Jag är en sån som tror att andra dömer mig för vad jag köper:o som t.ex skäms jag för att handla mycket färdiga portioner för då ser det ut som att jag inte kan koka mat. Som det skulle vara dåligt...blir lite less på mig själv.:banghead: Fr.om nu ska jag INTE döma andra eller mig själv enligt vad som finns i matkorgen!

Som fd ICA-kassörska kan jag säga att vi bryr oss inte om vad kunderna handlar (orka liksom). Möjligtvis att man roade sig med att försöka lista ut vad de skulle laga för mat (jobbet var ju aptråkigt så något var man ju tvungen att underhålla sig med). Utan att döma då, bara som en matkreativ övning. På fredagen var det löjligt enkelt, alla skulle ha tacomys :meh:

Men visst, hade någon handlat fem tuber glidmedel och en kasse gurka hade jag flinat... fast endast på insidan givetvis :D
 
Avskyr skogaholmslimpa, skulle hellre svälta än äta det :p Vi har nog ingen sån skämsmat direkt, jag gillar redbull iofs men det är min enda last i livet så det känns okej. Ibland käkar vi på donken och VARJE gång jag varit och hämtat det och kört ner i garaget så är samma granne där. Alltså på riktigt varje gång, han måste tro att vi lever på donken. Bullens pilsnerkorv tycker jag iofs är gott ibland och det är ju knappast finmat.

Bullens (med riktigt stark senap) i rätt sammanhang är gudomlig. Så länge man inte tittar på vad den innehåller :D
 
Start har jag nog inte ätit sedan jag var liten, däremot får jag ibland dille på Rice Krispies med mjölk(måste ätas fort och fyllas på med flingor efterhand innan de blir geggigt!).
Ha, och jag har alltid undrat vem som äter Rice Krispies! Den gången jag provade var det mest bara som att äta krispig luft, men de kanske har sidor som jag helt enkelt inte har vett att uppskatta? :p
 
Ha, och jag har alltid undrat vem som äter Rice Krispies! Den gången jag provade var det mest bara som att äta krispig luft, men de kanske har sidor som jag helt enkelt inte ser/har vett att uppskatta? :p

Det åt jag som liten, fast jag väntade tills allt hade geggat ihop sig till en sörja :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp