Vem har gjort egan pannband?

Sv: Vem har gjort egan pannband?

*KL*

Jag har precis sytt färdigt ett pannband till min ena ponny, är riktigt nöjd med resultatet faktiskt :)

548929_10152114821689428_1263845579_n.jpg
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Åh gud så läckert! Hade jag haft något svart läder hade jag kidnappat det direkt!
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Tack, så roligt att höra! :D

Nja, jag har ju inget behov av ett till likadant, så det får nog bli ett som ser olika ut nästa gång ;)
Just nu håller jag på med en pannkläpp till körhuvudlaget. Allt sys för hand och med reumatiska händer så får man ha tålamod för det tar tid.
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Tack, så roligt att höra! :D

Nja, jag har ju inget behov av ett till likadant, så det får nog bli ett som ser olika ut nästa gång ;)
Just nu håller jag på med en pannkläpp till körhuvudlaget. Allt sys för hand och med reumatiska händer så får man ha tålamod för det tar tid.

Nja, jag menade mer om du kanske gör ett till som du själv inte använder.. If you konw what I mean ;)

Jag tycker det ser väldigt välgjort ut och stor eloge till dej om du har problem med reumatism. Jag har själv fibro så jag vet till en liten del hur du har det.

Mvh Domino_s
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Ah...vilken trög stubbe jag är..haha! :P

Ja, får jag ett över så lovar jag att jag tjoar till...man vet aldrig, ibland får man helt plötsligt ett ryck, å om händerna inte krånglar allt för mkt så kan det bli en hel del gjort :)
Det är retsamt med krånglig kropp, man vill så mkt men skall bromsas hela tiden..
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Ah...vilken trög stubbe jag är..haha! :P

Ja, får jag ett över så lovar jag att jag tjoar till...man vet aldrig, ibland får man helt plötsligt ett ryck, å om händerna inte krånglar allt för mkt så kan det bli en hel del gjort :)
Det är retsamt med krånglig kropp, man vill så mkt men skall bromsas hela tiden..

Vi skyller på att det är lördagskväll.. Då får man vara lite seg.. :D
Det vore fantastiskt snällt!

Ja, usch.. Jag tackar stjärnorna för varje varm och torr dag denna hösten. När regnet och rusket kommer är det inget kul..:(

Mvh Domino_s
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Ni som gör den här typen av pannband vart får ni läderdelen ifrån?
Syr ni allt från scratch själva eller beställer ni "tomma" pannband från grossist och fyller på med pärlor?
de blir hur som haver mycket snygga pannband :D
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Jättefint! Är det smyckesvajer?
Har planer på att göra något liknande, men av någon anledning blir det alltid smycken till mamma när jag är igång och pysslar.
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Jag gör i princip på samma sätt utom att jag använder chicago skruvar alltså sådana man bl.a. använder för att fästa bettet i ett westernträns.

Och jag limmar inte utan jag gör öglor i var ända.

Ska se om jag kan ta några bilder nästa gång jag gör ett nytt pannband ;)
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Jag köper mina när jag går på olika westerntävlingar.
Annars kan man köpa dom på nätet från olika nätbutiker som säljer westerutrustning..
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Ebay har allt ;)
Bara att söka på Chicago Screws. Har själv köpt där och dom verkar funka bra!
 
Sv: Vem har gjort egan pannband?

Mitt försök till eget pannband. Ursäkta för dålig bild! Köpte smycketstråd och gjorde av det samt sånna skruvar, men tråden va för vek, så den gick av under en galoppsväng i skogen och alla pärlor flög all världens väg :cry:

970957_10153014043085114_657287970_n.jpg


Dessa ska bli pannband, men måste bara byta tråden till nått bättre!
1011496_10153014042620114_1847435601_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: Görel
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 019
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
585
Senast: Amha
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 904
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp