Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
' och minst lika jobbigt när man på jobbet får ett mail med - "jag har varit i kontakt med Anders", eller "skicka detta till Anders" ... jo men vi jobbar bara på ett företag med 900 anställda på just mitt kontor och med tiotusentals anställda i hela världen ... vi har inte bara på mitt kontor och i närliggande team x antal anders, och på hela företaget ja vem vet ... Det är ju uppenbart vilken anders de pratat med *suck* det sorliga är väl att de oftast inte själva vet vilken Anders de söker efter...
Ungefär ungefär som den tyska bekanta jag hade när jag bodde i Frankrike i ungdomen, som hörde att jag kom från Sverige, men åhhh det ligger ju nära Norge (grattis till att ha koll på det) känner du Erik i Norge?
Ja du....
 
Stör mig på min onda handled... jobbade troligen sönder den i somras och har sedan dess haft återkommande belastningssmärta, speciellt när man böjer handen bakåt med lite tryck, typ lutar sig på handen när man sitter. Har inte kommit mig för att gå till läkaren ännu, fan vet varför med tanke på att det inte blir bättre trots att den får vila.
Har samma problem (haft flera år) , fick tips om att träna upp handlederna genom att knyta en tyngd i ett snöre och snurra upp på en stång. Håll stången med båda händerna med knogarna uppåt framför dig och vrid den så att snöret snurras upp runt stången och tyngden vevas uppåt. När tyngden är ända uppe så vrider du åt andra hållet så den hissas nedåt igen (långsamt) Funkar bra men jag behöver hålla igång med träningen för slutar jag får jag ont igen efter några veckor
 
Har samma problem (haft flera år) , fick tips om att träna upp handlederna genom att knyta en tyngd i ett snöre och snurra upp på en stång. Håll stången med båda händerna med knogarna uppåt framför dig och vrid den så att snöret snurras upp runt stången och tyngden vevas uppåt. När tyngden är ända uppe så vrider du åt andra hållet så den hissas nedåt igen (långsamt) Funkar bra men jag behöver hålla igång med träningen för slutar jag får jag ont igen efter några veckor
Just den övningen tränade jag på gymmet förra vintern, kanske får börja med det igen.
 
På ovansidan av handleden, både när man böjer handen framåt och bakåt med belastning.

Låter som en inflammaion, men går bara efter min egna erfarenhet. Opererades för De Quervains syndrom förrförra året. Du kan ju googla och se om det är något du känner igen dig i. Hur som så skulle jag råda dig att gå till vc, bli undersökt och be om att få inflammationshämmande medicin för att se om det hjälper.
Mina besvär löstes dock inte av mediciner utan det var operation som gällde. Andra handen är även opererad för Ganglion och det kan du ju också kolla om du känner igen dig i, samt båda händerna för karpaltunnel. Nu får det vara färdigopererat här tycker jag :p
Men gå till vc och be om hjälp tycker jag! :)
 
Klart som fan att jag fryser fittan av mig, vind när man bor vid havet är ju alltid SVINKALL! :p Lägg därtill att dörren är gjord så att det blåser rakt in i härligheten, så förstår du hur jag har det 365 dagar om året (för jo, det blåser ta mig fan alltid).

Du har ju lucka i dörren:D
 
Blevnästan överkörd på vägen till jobbet imorse. På torget utanför tempo där bilister inte får vistas :banghead:
Knackade på bilen å skrämde slag på karn :devil: hoppas han lärde sig en läxa om att kolla innan han börjar köra å svänga samtidigt när man parkerat på ett ställe man inte hör hemma...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
4 337
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 150
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 005
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp