Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att en gäst idag välte ut ett helt glas läsk över min MacBook. Jag satt och streamade spel på Twitch med laptopen som "extraskärm" lite vid sidan av, och noterade inte att han ställt glaset precis bortom laptopen (för då hade jag bett honom flytta det, ingen får ha vätskor nära mina teknikprylar). Han skulle peka på nåt på min skärm och hejhå så far 30cl läsk ut över precis hela laptopen. Tack för två fantastiska år älskade lilla Maccen. :cry:
Var bara ett par dagar sedan som jag konstaterade att jag kommer vara nöjd med denna dator i flera år framöver. Jinxed it! :arghh:

Är inte arg på gästen f.ö. Det var ju en jätteolycklig olyckshändelse. Har förstås skickat in det hela till försäkringsbolaget och har redan en ny beställd. Gästen har erbjudit sig att betala det jag inte får av försäkringen. :up:

Det stör mig nog ännu mer (nu när jag smält datordöden lite) att min stream som gick så bra fick ett väldigt abrupt slut! :grin:
 
Jag stör mig på att min bil bara startar när den känner för det och att den har varit på verkstad två gånger men de hittar inget fel på den :crazy: så lagom kul när man ska till eller från jobbet :arghh:
 
Som straff måste du svara på min obesvarade fråga från den tråden: vad hette han som hängde bland dejtarna för att han ville träffa nån ”att visa upp innan farsan ställde in stövlarna”? Han skrev alltid under med /S. ;)

S stod för Stickan och jag googlade det och fick träff på varenda jäkel på Förälder som någonsin kissat på en sticka :laugh: Men vad var hans nick?
....
 
Användare på Buke som envisas med att hålla på och tagga folk i trådar kors och tvärs, in i absurdum. Hallå det finns PM och hallå folk hittar väl (oftast) trådar själva de är intresserade av? [helt onödig grej att störa sig på]

+ letar upp vad jag själv skrev i förra störningstråden:

Folk som i tid och otid taggar in andra i trådar. Om nicket Orkidé95 i några års tid skrivit massor om sitt största intresse, orkidéer, så hittar hon sannolikt till tråden "Mina orkidéer bara dör" UTAN att någon överdrivet hjälpsam typ anropar henne. Låter man bli att tagga så kan hon ju dessutom välja om hon vill svara eller inte.

Om det inte gäller en jätteviktig faktauppgift som någon sitter på närmast unik kunskap om - låt folk hitta till trådarna själva! Jag ser då och då t o m att folk taggar Bukes juriststudenter eller nybakade jurister - bara för att en tråd berör något av de tusentals områdena inom juridiken. Då har man nog missförstått lite hur juridik funkar. Låt folk avgöra själva om de har kompetens att svara.
 
Ännu tjatigare med bukefalister som tar varje tillfälle i akt att vara utstuderat elaka o idiotförklara de som inte passar i deras mallar om hur man skall vara, för att vara PK.
 
+ letar upp vad jag själv skrev i förra störningstråden:

Folk som i tid och otid taggar in andra i trådar. Om nicket Orkidé95 i några års tid skrivit massor om sitt största intresse, orkidéer, så hittar hon sannolikt till tråden "Mina orkidéer bara dör" UTAN att någon överdrivet hjälpsam typ anropar henne. Låter man bli att tagga så kan hon ju dessutom välja om hon vill svara eller inte.

Om det inte gäller en jätteviktig faktauppgift som någon sitter på närmast unik kunskap om - låt folk hitta till trådarna själva! Jag ser då och då t o m att folk taggar Bukes juriststudenter eller nybakade jurister - bara för att en tråd berör något av de tusentals områdena inom juridiken. Då har man nog missförstått lite hur juridik funkar. Låt folk avgöra själva om de har kompetens att svara.
Det är så skönt när andra skriver vad man själv tänker :love:
 
Ok, nu stör jag mig på att jag fått ett god jul-sms från någon som jag inte har en susning om vem det är. Det senaste sms:et jag fick av personen i fråga var ett där det stod glad påsk. Herregud, hur tar jag mig ur det här? Det känns ju lite sent att fråga vem det är när jag redan glatt svarat på påsk-sms:et för några månader sedan. Jag hade liksom hoppats att det då skulle komma ett svar på mitt svar som gav mig fler ledtrådar, men konversationen dog ut och jag glömde bort alltihop... :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 368
Senast: Monimaker
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 135
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 991
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp