Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkaren har rondat färdigt hos alla patienter för dagen, enligt sköterskan. Men här har ingen varit. Hen har utan att träffa mig bara bestämt att det ska tas några extra morgonprover imorgon.
Yrseln verkar man inte bry sig om? Att jag har frågor gällande medicineringen, som sköterskan sa att läkaren ska besvara, bryr man sig heller inte om? Att jag känner av ett ökat tryck (och är beordrad att säga till vid varje förändring så det kan beslutas om insats, vilket jag också gjort) bryr man sig heller inte om?

Jag känner mest "vad i helvete?!", såhär går det liksom inte ens till hos de av våra patienter på ortopeden som är rätt mobila och redo för hemfärd. Man är ju inte inlagd för att man mår bra liksom, man är inlagd för att det behövs övervakning och insatser.
Ingen har ens haft ett inskrivningssamtal med mig, där man frågat lite om hemsituation och sånna grejer, som är rätt avgörande för om jag t.ex. kommer få åka hem på permission framöver om det blir aktuellt. Inte heller vad jag har för tidigare erfarenheter under de här månaderna (smärta, sammandragningar, aktivitetsnivå och sånt som kan påverka). Mina allergier fick jag själv ta upp, både gällande läkemedel och mat för annars hade det missats. Trots det har det varit inne folk här och föreslagit lokalbedövning, vilket jag inte tål :banghead:.
 
@cili det bästa jag kan komma med är en bamsekram.
biteme_bigarmhug.gif
 
@cili: Men vad i hela... O_o:rage:

Tyvärr tror jag att du måste vara ”krånglig” och verkligen stå på dig (dvs kräva att få prata med ansvariga och markerar), samtidigt anser jag att det är helt vedervärdigt att man ska behöva kriga för att få acceptabel vård. För det du skriver är verkligen inte okej! :mad:
 
Läkaren har rondat färdigt hos alla patienter för dagen, enligt sköterskan. Men här har ingen varit. Hen har utan att träffa mig bara bestämt att det ska tas några extra morgonprover imorgon.
Yrseln verkar man inte bry sig om? Att jag har frågor gällande medicineringen, som sköterskan sa att läkaren ska besvara, bryr man sig heller inte om? Att jag känner av ett ökat tryck (och är beordrad att säga till vid varje förändring så det kan beslutas om insats, vilket jag också gjort) bryr man sig heller inte om?

Jag känner mest "vad i helvete?!", såhär går det liksom inte ens till hos de av våra patienter på ortopeden som är rätt mobila och redo för hemfärd. Man är ju inte inlagd för att man mår bra liksom, man är inlagd för att det behövs övervakning och insatser.
Ingen har ens haft ett inskrivningssamtal med mig, där man frågat lite om hemsituation och sånna grejer, som är rätt avgörande för om jag t.ex. kommer få åka hem på permission framöver om det blir aktuellt. Inte heller vad jag har för tidigare erfarenheter under de här månaderna (smärta, sammandragningar, aktivitetsnivå och sånt som kan påverka). Mina allergier fick jag själv ta upp, både gällande läkemedel och mat för annars hade det missats. Trots det har det varit inne folk här och föreslagit lokalbedövning, vilket jag inte tål :banghead:.
kan du inte bli flyttad till ett normalt jävla sjukhus??
 
Tycker att jag påpekar saker i tid och otid, och trycker på knappen mest hela tiden (när den är inom räckhåll :cautious:). Men nu börjar mitt tålamod ta slut
Du har så långt tålamod att jag blir chockad, jag har själv sett det så försök inte ens påstå annat nu.
Det är inte förens tavlan fladdrar i luften och du provar att använda den som bumerang du ens är i närheten av att vara besvärlig/jobbig/tjatig så keep up the good work du har långt kvar.
Hejja hejja ;):banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 353
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 834
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
484
Senast: gullviva
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
215
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp