Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om mätningen är över så res dig upp o ta larmknappen,man får in ens hänga den utom räckhåll.
Vad gäller mat o dryck så måste du säga till om den inte kommer som den ska,man ska inte behöva svälta.
Fast jag kan inte ta mig upp med alla slangar dom sätter fast. Denna gången var första där larmknappen hamnade utom räckhåll, nästa gång ser jag till att den är där den ska innan personen lämnat rummet.
Har sagt till några gånger angående nåt ätbart, men det glöms bort. Hade det inte varit för yrseln så kunde jag hämtat mackor eller yoghurt så länge, men det är lite svårmanövrerat att gå just nu :( . Tur att sambon hade med sig frukt, så jag har kunnat peta i mig en banan och ett äpple under dagen
 
Fast jag kan inte ta mig upp med alla slangar dom sätter fast. Denna gången var första där larmknappen hamnade utom räckhåll, nästa gång ser jag till att den är där den ska innan personen lämnat rummet.
Har sagt till några gånger angående nåt ätbart, men det glöms bort. Hade det inte varit för yrseln så kunde jag hämtat mackor eller yoghurt så länge, men det är lite svårmanövrerat att gå just nu :( . Tur att sambon hade med sig frukt, så jag har kunnat peta i mig en banan och ett äpple under dagen
Gör som dom gamla,sätt tummen på knappen o håll kvar :angel::idea:
 
Gör som dom gamla,sätt tummen på knappen o håll kvar :angel::idea:
Vore nåt det!
Jag försöker tänka att det är positivt att jag inte har hög prio, för det borde innebära att det än så länge ser ganska bra/lovande ut.

Är dock rätt sur över att jag bor i en stad där sjukhuset vunnit europapris för sin mat, och så hamnar jag här i en annan stad bland skittråkiga microlådor
 
Vore nåt det!
Jag försöker tänka att det är positivt att jag inte har hög prio, för det borde innebära att det än så länge ser ganska bra/lovande ut.

Är dock rätt sur över att jag bor i en stad där sjukhuset vunnit europapris för sin mat, och så hamnar jag här i en annan stad bland skittråkiga microlådor
Var det platsbrist eller har ni ingen gravidavd i V-rås?
 
Känner mig bortglömd. Sitter fast i massa sladdar för en mätning som skulle göras i 40 min. Det har gått 70 nu. Och inte når jag larmknappen heller, för den hänger utom räckhåll.
Läkaren som påbörjade dagronden kl 9 har fortfarande inte varit här.
Ingen lunch eller annat, inte ens dryck. Kunde inte få det när mätningen skulle startas, så frågan är väl om det blir något när dom väl kommer hit och kopplar loss.
Larmknappen måste alltid sitta så att patienten kan nå den. Varför ha den annars öht :crazy:.
Ingen koll och ingen mat. Är du där för att få hjälp eller för att lida ytterligare??!
Låter inte alls bra.
Och tavlan. Kasta ut den genom fönstret.
 
Ååååh, snacka om att få en för tidig julklapp :banana: !! Min favoritnaprapat är tillbaks igen. Hon lämnade för ett tag sedan för att börja plugga i stället, helt utan planer på att komma tillbaks, lät det som. Vilken förvåning när jag gick in för att boka tid med någon annan på kliniken, och ser att hon är tillbaks och hälsar gamla och nya kunder välkomna :) ! Visserligen bara på deltid, och jag får vänta ända tills den 30/11 för en tid, men den som väntar på något gott....:D
 
Hade det varit jag som hamnat utan larm och i din sits att du inte kan lösa det hade jag frågat personen varför det blev så och hade svaret blivit stress hade jag haft en lång och informativ utläggning om arbetsmiljö, stress, bristande patientsäkerhet osv osv.
Sjukhuset brukar inte uppskatta mig som patient när jag blir sur/arg för saker inte sköts rätt.
När jag blev hittad liggandes på golvet vid ett tillfälle ca 30 minuter så var jag inte så rar att hantera men upplyste stackars sjuksköterskan att det inte var hennes fel utan det var en annan person som tagit ett fel beslut som slutade galet.
@cili gravid, stroke, brutet ben eller vad som en god vård har alla rätt till, ta inte vad som helst och behövs det så ta och kasta tavlan efter någon.
 
Är så himla glad över att både jul och nyår verkar falla på plats. Min mor är ledig över julhelgen så det blir till att spendera den hos mormor och morfar och sen drar jag ned till kompisar i Skåne i hela tio dagar över nyår och födelsedag, vill att tiden bara ska gå fort så att jag får åka "hem"!
 
23157276_10155316950157762_8779269391076190332_o.jpg

En häst till från Fabrika Tranan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 353
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 840
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
484
Senast: gullviva
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp