Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter sysselsätta oss med?, Del 71

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har nu påbörjat projektet rumsrokard, jag svär över att vi fuskade förra gången vi tapetserade, det får jag betala nu. Maken som var den som drog igång projektet kommer med glada tillrop och går sen och vilar.:cautious: men han ska få spakla sen:devil: men det lär väl bli så att han börjar och sen får jag ta över...:meh:

Det later ungefar som har ... Maken talar ocksa om, ofta och hjartligt, hur "duktig" jag ar pa alla satt. :meh: Just innan han behover ga och lagga sig och sin nyopererade rygg. :cautious:
Jag har dock meddelat honom att nar han ar tillbaka och full arbetsfor igen sak vi aterigen ga igenom det dar med detaljer nar man jobbar ... sedan tanker jag ta en manads semester.:p


Inte alls "feik news" ... det ar bara ytterligare en wingnut som talar om hans personliga asikter. Det faktum att han ar en hogt uppsatt man innom omradet ger honom bara allt for stor genomslagskraft.
 
Känner mig bortglömd. Sitter fast i massa sladdar för en mätning som skulle göras i 40 min. Det har gått 70 nu. Och inte når jag larmknappen heller, för den hänger utom räckhåll.
Läkaren som påbörjade dagronden kl 9 har fortfarande inte varit här.
Ingen lunch eller annat, inte ens dryck. Kunde inte få det när mätningen skulle startas, så frågan är väl om det blir något när dom väl kommer hit och kopplar loss.
 
Känner mig bortglömd. Sitter fast i massa sladdar för en mätning som skulle göras i 40 min. Det har gått 70 nu. Och inte når jag larmknappen heller, för den hänger utom räckhåll.
Läkaren som påbörjade dagronden kl 9 har fortfarande inte varit här.
Ingen lunch eller annat, inte ens dryck. Kunde inte få det när mätningen skulle startas, så frågan är väl om det blir något när dom väl kommer hit och kopplar loss.
Men det verkar ju helt absurt? Nog för att maken kunde få vänta på läkaren, men sköterskorna tittade in till honom varje halvtimme för att kolla läget och fråga om han behövde något, till och med när han var så pass pigg att han gick ner till kiosken själv. Jag skulle nog börja ifrågasätta varför du inte blir mer omhändertagen, eftersom det är tänkt att du ska ligga så stilla som möjligt så borde de göra allt för att du inte ska resa på dig av anledningar som inte är nödvändiga. Ska jag komma och skälla på dem? :heart
 
Jag hade tänkt ta det superlungt idag, men jag (mest sambon) har bytt däck på bilarna, sedan handlat, varit i stallet och nu bakar jag bröd och skall laga mat :crazy:
Jag har också haft en del att pyssla med, så dagen har...försvunnit. Handlat, köpt spån, kört iväg med återvinningen, lagat mat, gått med hund, städat lite grann.... Tillräckligt för att dagen ska rulla iväg uppenbarligen....:crazy:
 
Det later ungefar som har ... Maken talar ocksa om, ofta och hjartligt, hur "duktig" jag ar pa alla satt. :meh: Just innan han behover ga och lagga sig och sin nyopererade rygg. :cautious:
Jag har dock meddelat honom att nar han ar tillbaka och full arbetsfor igen sak vi aterigen ga igenom det dar med detaljer nar man jobbar ... sedan tanker jag ta en manads semester.:p

Det värsta är att så snart maken är arbetsför kommer han att studsa iväg till jobbet och kommer att slita där så han kommer hem helt slut och jag får dra hela lasset ändå... :meh: Jag vet ju hur det brukar vara. Fördelen nu är att de är på sin egen mark och har ingen som är dum och skriker på dem, så humöret borde vara bättre.

Kanske ska tillägga att det åtminstone är färdig spacklat och slipat, så på tisdag ska jag måla taket på förmiddagen innan jag ska träffa "min" sisu kontakt på lunch, så kanske jag hinner måla en gång till på efm och sen börja tapetsera. Vi (maken) har visst lovat att dottern ska få flytta in i vårt sovrum på söndag om en vecka... :crazy::nailbiting:
 
Men det verkar ju helt absurt? Nog för att maken kunde få vänta på läkaren, men sköterskorna tittade in till honom varje halvtimme för att kolla läget och fråga om han behövde något, till och med när han var så pass pigg att han gick ner till kiosken själv. Jag skulle nog börja ifrågasätta varför du inte blir mer omhändertagen, eftersom det är tänkt att du ska ligga så stilla som möjligt så borde de göra allt för att du inte ska resa på dig av anledningar som inte är nödvändiga. Ska jag komma och skälla på dem? :heart
Det kan ju bero på att din make är man och dessutom inte gravid.
”graviditet är ingen sjukdom” brukar det ju heta.
:down:
 
Men det verkar ju helt absurt? Nog för att maken kunde få vänta på läkaren, men sköterskorna tittade in till honom varje halvtimme för att kolla läget och fråga om han behövde något, till och med när han var så pass pigg att han gick ner till kiosken själv. Jag skulle nog börja ifrågasätta varför du inte blir mer omhändertagen, eftersom det är tänkt att du ska ligga så stilla som möjligt så borde de göra allt för att du inte ska resa på dig av anledningar som inte är nödvändiga. Ska jag komma och skälla på dem? :heart
Nu har dom tagit av slangarna, och jag har fått välja mat. Höll på att vingla ner på golvet, så jag slipper gå och värma den själv i alla fall. Jäkla yrsel.
Ingen läkare i sikte än. Sköterskorna kollar bara in när det är dags för medicin eller prover, om jag inte ringer efter dom vill säga
 
Härlig dag!
Stallet på förmiddagen där dottern gjorde ett jättebra pass med den ena ponnyn.
På eftermiddagen har vi varit på fotboll och firat 20 SM-guld :banana: Fin överraskning att Zlatan var på plats för att dela ut pokalen!
Slutligen ordentligt med fyrverkerier som vi båda älskar. Helt enkelt en bra eftermiddag. Som hon uttryckte det: "Om jag skulle dö nu så skulle jag dö lycklig!" :D

Nu ska jag göra kycklingenchiladas och kolla på VC-hoppning :)
 
Det kan ju bero på att din make är man och dessutom inte gravid.
”graviditet är ingen sjukdom” brukar det ju heta.
:down:
Möjligtvis att det handlar om olika avdelningar, där maken låg så var det vartannat rum med damer och vartannat rum med herrar, så de tittade till alla lika mycket. Men jag blir så trött på att man inte tar graviditeter på allvar, det är väl skitsamma att det går över när barnet är ute, har man problem så ska man få hjälp med det ändå. Allt går över när man dör, inte struntar vi att ta hand om folk för det? Jag förstår att det inte är du som ligger bakom det hela :p men det gör mig upprörd! :rage:
 
Nu har dom tagit av slangarna, och jag har fått välja mat. Höll på att vingla ner på golvet, så jag slipper gå och värma den själv i alla fall. Jäkla yrsel.
Ingen läkare i sikte än. Sköterskorna kollar bara in när det är dags för medicin eller prover, om jag inte ringer efter dom vill säga
Se till att ha klockan tillgänglig och använd den!!! Det är så lätt att tänka att man inte vill vara till besvär, men du ska vara rädd om dig! :heart
 
Se till att ha klockan tillgänglig och använd den!!! Det är så lätt att tänka att man inte vill vara till besvär, men du ska vara rädd om dig! :heart
Den brukar hänga nära. Men jag märkte inte att sköterskan flyttade den när hon kopplade på sladdarna :( . Maten verkar dom ha glömt igen. Har hört micron plinga två gånger (senast för fem min sen). Ska dock inte försöka gå själv, så jag får väl avvakta lite
 
Bakat bullar, tittat på film, ätit middag och duschat. Nu ska jag snart skjutsa tonåringen till bussen och sedan hoppas jag få sova ordentligt inatt. :meh:
 
Känner mig bortglömd. Sitter fast i massa sladdar för en mätning som skulle göras i 40 min. Det har gått 70 nu. Och inte når jag larmknappen heller, för den hänger utom räckhåll. te ens hänga den utom
Läkaren som påbörjade dagronden kl 9 har fortfarande inte varit här.
Ingen lunch eller annat, inte ens dryck. Kunde inte få det när mätningen skulle startas, så frågan är väl om det blir något när dom väl kommer hit och kopplar loss.
Om mätningen är över så res dig upp o ta larmknappen,man får in ens hänga den utom räckhåll.
Vad gäller mat o dryck så måste du säga till om den inte kommer som den ska,man ska inte behöva svälta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 439
Senast: MiaMia
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
10 774
Senast: alazzi
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
555
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 053
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp