Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Såg tråden nu idag och tittade på bilderna och läste igenom, vilket superjobb ni har gjort! Riktigt snyggt och väl genomttänkt ser det ut att vara. Lycka till, ser fram emot mer bilder!:D
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jaa du.. mycket pengar, men jag kommer billigt undan ändå.

Vi hade grävmaskinen hemma för att ta bort grässvålen och matjorden och göra marken plan, det var mycke material att flytta på och en del stora stenar under så jag tror vi höll på ca 3dagar, säg 30h.
Nu är min sambo grävmaskinist så han tog hem sin maskin så det kostade inte oss något förutom trailern hem som kostar 3000kr.
Men om man ska hyra grävmaskin med förare så räkna på 600kr/h för en större maskin 600kr*30h=18.000kr.

Telefonstolpen har jag fått genom kontakter på Vattenfall, och min bror kör timmerbil så han körde hem dem åt mig så det betalade jag inte heller något för, annars kan jag tänka mig ca 3000kr för det.

Bobcaten som vi grävt ner stolparna och dränneringen och allt finlir med är våran egen.

Virket till muren är tryckt och gick på 4000kr på byggmax.

Det ska i armering i stolparna för att hålla stocken i nederkant på plats, de har jag inte koll på vad de kostade.

Vi ska skruva upp tryggt virke på telefonstolparna till staket och det räknar jag på ca 5000kr för staketet + grind.

Dränneringsslangen kostade 8000kr.

Markduk har jag på mitt jobb så den har jag inte heller betalat för.

Gruset har vi fått prisuppgift på 20-25.000kr och då är det exkl frakt hem som vi ordnar själva.

sen ska jag ha belysning, armaturer som kostar ca 4000kr + att man måste gräva ner strömkabel från stallet så man kan tända därifrån.

Så den kommer kosta mig ca 35.000kr eftersom vi har egna maskiner annars hade den nog kostat det dubbla.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Blir otroligt inspirerad av din sadelkammare, vi har i sommar renoverat i stallet o har nu ny yta (mer yta) för sadelkammaren så nu fick jag en del tips :)
För visst är de så att oavsett hur stor sadelkammaren är så finns där aldrig tillräckligt med plats ;)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Visst är det så! man kan aldrig få för stort, jag har gärna haft ett bord och en soffa men det går ju inte..
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Åh de hade jag med velat ha men de får vi nog inte heller plats med.. har alldeles för mkt saker ;)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vi har köpt en gård nu och hittade denna tråd idag. Blir ju självklart nyfiken på om du har några bilder på den nu förhoppningsvis färdiga ridbanan :laugh:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ridbanan är inte helt färdig, men underlaget är på.
Det ska ju upp trästaket o grind osv.

DSC01245.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Japp, det är sommarhagen nedanför ridbanan och vinterhagar nedanför stallet.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det är stenmjöl på banan. tanken är att det ska bli gummi överst i framtiden.

Vi har inte gjort så himla mycket mer ute, håller på inne i huset nu.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Tråkigt att så många bilder försvunnit i din fina tråd =(
Har det hänt något mer? har ni färdigställt staketet runt ridbanan? vi håller på med en här hemma och har inte helt bestämt mig ang staketet men antagligen blir det el/telestolpar men vet ej om det räcker med brädor eller om man typ ska ha plank?
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag har sorterat in alla mina bilder på min photobucket sida för det började bli så rörigt, är nog därför de inte syns längre.
Staketet och underlaget är pålagt på ridbanan, det är torkrummet och spolspiltan i stallet som är kvar att färdigställa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 200
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 377
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp