Bukefalos 28 år!

Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Lite uppdatering.
Vi håller på och byter ut all träpanel och lägger isolering bakom.
såhär ser ena väggen ut, den ska målas och sen ska det upp 3 boxar till där.

CIMG1869.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Måste bara säga att du gett mig en gnutta inspiration till att göra klart mitt stall som står halv dant sen i våras! JÄTTE FINT NI HAR GJORT!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag ville ha den färdig innan höstmörkret kommer men mn sambo säger att jag tjänar på o vänta så den får sätta sig riktigt ordentligt eftersom vi fick fylla över 1m över halva banan.

Och jag kan inte tjata för mycket på honom jag får vara nöjd över det han gör åt mig.
Så förmodligen blir det i vår...
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag ville ha den färdig innan höstmörkret kommer men mn sambo säger att jag tjänar på o vänta så den får sätta sig riktigt ordentligt eftersom vi fick fylla över 1m över halva banan.

Och jag kan inte tjata för mycket på honom jag får vara nöjd över det han gör åt mig.
Så förmodligen blir det i vår...

Bättre att vänta och få den ordentlig då ju :)

Ska nog visa den här tråden för min sambo så han blir lite inspirerad :p
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

uppdatering.

Kortsidan har oxå fått ny panel, och kattlucka.
CIMG1929.jpg


målad vägg.
CIMG1927.jpg


Helhetsbilder.
CIMG1924.jpg


CIMG1926.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

jätteläckert stall!!

Glöm inte att meddela hur ni gör med lagren på ridbanan sen :)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

lite uppdatering från ridbanan.
nu är underarbetet färdigt, det ska i dränering och sen ska telestolparna läggas runt kanterna, sen är det dags att fylla på med grus.

Ridbanan46.jpg


Ridbanan47.jpg


Ridbanan48.jpg


Ridbanan50.jpg


Ridbanan59.jpg


Ridbanan60.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Tjusigt! :)

Var har ni fått tag i telestolpar? Via kontakter? Kanske någonstans ifrån dit man själv kan vända sig?
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

fy vad många täcken och shabrak ni har!!!:o
förstår inte hur ni kommer att få plats med inaccorderingar i sadelkammaren XD,

hur har ni byggt foderkammare? (bilder :) plz?)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det får vi inte heller, det är därför det kommer bli en sadelkammare till.
dessutom vill inte jag ha in andra bland mina saker, är rädd att de får fötter då.

kraftfoeret har jag inte riktigt bestämt hur jag ska ha än, hö, hösilage och halm står på logen/skullen.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Telestolparna är från en kontakt på vattenfall. Sen är det lillebror som går fordonsutbildning som har hämtat hem dem.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

låter smart med en till sadelkammare^_^ kämpa på med bygget!! (får nog visa denna tråden för pappa så att vårt stall kan bli klart i år :/ hela taket ska göras om + lägga nytt loft.)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Så fint det blir och så duktiga ni är! Jätteroligt att se!

..men du... hade du inte bara 3 hästar - du har ju utrusting så det räcker till en större ridskola :D
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

vilken Inspirationstråd!

Härligt att se hur fint ni får det och tack för att vi får följa arbetet =)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag måste hålla med, vilken inspiration man får! Och lärorikt! :bump:

Vi köper våran drömgård här i dagarna, och har oxå koinredning att slänga ut för o bygga boxar... Fast vi river ut höloftet istället för att bila bort golv... Kör öppet till nock istället -lite mysfaktor över det. Tror och hoppas jag iaf, det såg jobbigt ut o bila så mycket... :D
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Åh vad kul att se! Vad fint!!! Måste bara fråga hur ni blandade betongen? Stod ni med en liten blandare?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
2 945
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 420
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 170
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp