Bukefalos 28 år!

Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Imorgon kommer grävmaskinen och börjar med vår ridbana!
ilder kommer senare. :banana:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jisses vad fint det blir! Och vilket jobb ni lagt ner!! Ska bli spännande att följa denna tråden :D
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Såhär såg det ut innan vi började:
CIMG1759.jpg


Här lastar sambon av grävmaskinen från trailern:
CIMG1763.jpg


Första grävtaget:
CIMG1775.jpg


Nu har han kommit en liten bit, de stora högarna är grässvålen och matgjord som måste fraktas bort:
CIMG1780.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

:) Oj vad ni har hunnit med mycket!! Följde tråden förra sommaren och har mest hängt på avelssidorna sista halvåret. Det ser väldigt fint ut! Ett riktigt paradis ni bygger. Lycka till med ridbanebygget.:)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Matjorden tippar vi i slänten så det går att klippa gräs där sen.
CIMG1791.jpg


slänten blev såhär istället:
CIMG1806.jpg


När vi fått bort jodren så gräver vi ur och fyller med materialet neråt.
CIMG1795.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Och så passade vi på att ta bort den fallfärdiga jordkällaren som stod mellan husen. den gick ju ändå inte att använda.
Det stod 2 stora träd där men sambon var så snabb så de fick jag inte med på bild.

Före:
CIMG1765.jpg


Efter:
CIMG1797.jpg

CIMG1812.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det blev en hel del att fylla.
Det slade 2m, så vi grävde ner 1m i överkant och fyllde 1m i nederkant.

CIMG1798.jpg


CIMG1814.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

CIMG1815.jpg


Nu ser det ut såhär:

CIMG1809.jpg


CIMG1810.jpg



Nu är underarbetet färdigt, nu ska detta få sätta sig och se om det sjunker om vi behöer fylla på lite till, sen när det har satt sig så ska det läggar drännering och på med grus och matta och sen själva underlaget.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Hur stor blir banan?


Helt underbar sadelkammare!!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det var meningen att den skulle bli 20*60m men det gick inte riktigt, vi hade kunnat pressa ut 58m men vi valda att göra den 20*55m istället.
Jag är inte helt nöjd, skulle vilja ha 60m men vad gör man när det inte får plats?
55 är bättre än inget.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu har jag fårr upp schabrak garderoben i sadelkammaren.
Det ska upp en hängare till längst ner.
ser ut såhär:

CIMG1851.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ridbanan står kvar som på bilderna, den måste sätta sig ordenligt så den inte sjunker sen.
i stallet håller vi på ch snickarar, kan ta lite fler bilder sen.
Idag håller jag på o plockar i sadelkammaren för det kommer en ny häst imorrn som måste få plats med sina saker.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Mkt snyggt med schabraken!

Hur djup är garderoben (byxhängarna)?
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det är min kompis häst som kom på förmiddan, han ska bo här ett tag, men jag har 3 boxar som jag ska hyra ut så fort det blir färdigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 428
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 295
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 476
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp