Vi med fjordingar

Habina

Trådstartare
Då vi kapat en tråd på avel, tänkte jag det var bäst att skapa en egen tråd inne på distans. Här kan vi babbla, vi galningar som vill visa att fjordhästen är en utmärkt distanshäst! :D :love:
 
Sv: Vi med fjordingar

Fröya passade inte i grönt sade Roxanne, men jag förstår inte. Ljusbrunblacka fjordingar passar väl alltid i grönt? :confused:

Annars tycker jag turkost vore läckert på både en fjording och en skimmel. :love: Men finns turkost över huvudtaget att få tag på?
 
Sv: Vi med fjordingar

Kilar in här med då jag kanske kanske ska försöka komma ut en pp i höst..


Ska i vilket fall som helst rida långritt ihop med min distans-galne fd.chef i höst så då borde det räknas:angel:


Fröken tror jag hade passat i ett lila eller rosa träns.. Eller turkos.. Men varken turkos eller lila verkar finnas??
 
Sv: Vi med fjordingar

Klart du skall starta pp! Det är ju superkul! :banana: Vi måste bli ett gäng som vågar oss ut på fjordingar, så det blir lite trevligare färger längs distansslingorna. :angel:
 
Sv: Vi med fjordingar

turkost finns och det är inte särskilt svårt at få tag i. Jag har ett turkost biothaneträns. Funderar på att sälja det eftersom jag aldrig använder det...
 
Sv: Vi med fjordingar

Hihi! Mycket trevlig tråd! ;)
Men det är så att Fröja har ju blå pad under sadeln, så då kan det ju inte funka med grönt träns! Hehe! Hennes borstar och grimma är för övrigt också blå.
Jag tycker nog att inte alla färger passar, för även om de är ljusbrunblacka alla mina fjordingar så har de olika ton! ;) Provade det gröna på en annan som är lite åt det mörkrödare hållet och det skärde sig i mina ögon!

Jag såg en med turkost träns på A9, superläckert tyckte jag! Så just nu lutar det åt turkost!

Neywaz, du får väl helt enkelt pm:a mig..! ;)

Men jag tittade på färgkartan som finns, och den färg som hette turkos var inte alls så som det träns jag såg på tävlingen..?

Nu förväntar jag mig nästan att en fjordingmaffia ska stå och heja på nästa tävling! Hähä! :D *s*
 
Sv: Vi med fjordingar

om det finns budget till det så ska nog min syster o hennes fjording och jag på min nordis att ge os ut på lite distans iår!!
har länge funderat på det men som studerande så måste man tyvärr priotera :(
men hade varit kul med ett gäng fjordisar!!
 
Sv: Vi med fjordingar

Fast då är ju hennes färger blå och då borde även tränset vara blått. :idea: Blått passar dessutom utmärkt på en skimmel.

Ariel är ju som sagt röd och nu har jag hittat röda stallskor i en hästaffär. :o Om jag vore miljonär...
 
Sv: Vi med fjordingar

Om vi tänker på samma häst på A9 så var det nog mer ett ljusblått träns än turkost? :p
 
Sv: Vi med fjordingar

Hmm, men hur ser då turkost ut? Kanske du kan maila en bild på ditt torkosa? :idea:
Den som jag tänker på hade en brun häst och samma färg på tröja och schabrak.
 
Sv: Vi med fjordingar

Ja, egentligen, men det turkosa var såå läckert och det har fastnat i min hjärna! :D
 
Sv: Vi med fjordingar

Tusan! Nästa med Fröja blir Vasaritten! Hehe!
Sen ska jag nog va med på Sydnärke också, men med en annan häst.. antingen en annan fjord eller skimmelaraben! :)
 
Sv: Vi med fjordingar

Jag har det turkosa som finns på färgkartan. Det är riktigt turkost. Alltid svårt att se färgerna riktigt när man beställer nåt man inte sett i verkligheten men vi blev nöjda och färgerna, både turkost och grönt, blev som vi tänkt oss.
Har det turkosa till min flugskimmel.

Cicki
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi med fjordingar

Jag har ingen bild på det turkosa, men det är lätt fixat.
Vad värre är - jag vet inte hur man gör för att lägga ut. Vet att det går att läsa sig till, men, men...... Ge mig några dagar, jobbar och har fullt upp nu. Dottern fixar nog det om jag är klantig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 850
Senast: Tranan
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 682
Senast: Fetaost
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Happimess
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 495
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp