Vi med fjordingar

Sv: Vi med fjordingar

Tänkte bara tillägga att om det är någon mer som ska göra PP i höst inte alltför långt bort från småland som vill ha en (nervös) ridkompis med sig så kan jag gärna tänka mig att hänga på :).

Jag har alltså aldrig tävlat innan så det är helt nytt för mig. Men jag tror iaf min ena pålle skulle vara ganska cool i en sådan situation.
 
Sv: Vi med fjordingar

Missade att tråden inte varit aktiv på lääääänge. *generad*.

Men vi kanske kan få lite fart på den igen?
 
Sv: Vi med fjordingar

Haha, ja det är en väldigt gammal tråd. :p

Mitt sto har både hunnit starta distansritt, förklarat att hon avskytt det, blivit betäckt och fått ett fint hingstföl som snart skall avvänjas. ;)

Dessutom har jag flyttat så långt norrut att det bara brukar finnas en distansritt per år i närheten och den tycker jag går för tidigt på säsongen. :(

Men någon gång kommer jag nog rida distansritt igen, med min valack eller med någon av mina åringar. :D
 
Sv: Vi med fjordingar

Attans då ;)

Kan tänka mig det är lite glest där. I småland brukar också vara glest med det mesta men vi har ju inte så långt att ta oss till närliggande landskap iaf.

Roligt med fölet iaf :)
 
Sv: Vi med fjordingar

Jag och Kastor kom aldrig till start förra säsongen (ekonomi), och kommer inte att tävla denna säsong. Jag hade tänkt starta ett par ritter, men pga ändrade omständigheter blir det inget tävlande öht i år (inom någon disciplin).
Får se om vi kommer att tävla mer i distansritt. Just nu känns det inte så, men man ska aldrig säga aldrig! Jag älskar disciplinen och tävlingsformen, och brinner innerligt för den, men mina tävlingsnerver är sämre än värdelösa och hästen min är väldigt reaktiv och inget större fan av att åka. Han tycker att det är roligt att tävla men blir också (pga sin bakgrund/psyke) stressad, het och stark på distansritt och påverkas väldigt mycket av att jag är spänd och nervös = vi är nog inget höjdarpar på tävling, egentligen :p . Oh well, vi får se - kanske vågar vi oss ut igen om något år eller så, det får framtiden utvisa. Kommer iaf att fortsätta med träningen, eftersom det passar oss bra och ger variation.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 854
Senast: Tranan
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 682
Senast: Fetaost
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Happimess
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 495
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp