Bukefalos 28 år!

Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

har du tömkört henne, annars kan det vara en bra början likaså att dra saker som stockar eller liknande så du kan bygga upp förtroendet bakom henne också.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Tänkte uppdatera med bilder på min ettåring det är färska bilder tagna för bara några timmar sedan :)


32520196.jpg


32520199.jpg


32520195.jpg


Hon ska visas på premiering i sommar, hur tycker ni att hon ser ut exteriört? (förutom hennes fett ;))
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

PICT1941.JPG


Vår lilla Molly:laugh:


Tycker ditt sto är väldigt vacker. är de på riks du ska visa??


Någon som ska med på bussresan till fam. kraft?
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vad fin hon verkar vara :)

Nej, jag har ingen möjlighet att visa henne där för det är för långt för oss att köra, så blir premieringen här hemma vid.

Jag hade jätte gärna velat åka med på bussresan men kan inte har redan en annan sak inbokad då tyvärr.
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Du sa du letade hingst, jag har hittat par skimmel hingstar (räknar rödskimmel också som skimmel). Alla dessa hingstarna har licens för 2011 och fakta om de går att hitta på ardenner föreningens hemsida (inte om Kuno men fråga om du undrar något så kan jag ta reda på mer).

Jag har hittat en avblekbar skimmel, Akron 11766. Han hade 39 poäng som femåring men godkändes på grunda av sin ovanliga färg. Han är efter Flaré 11434 och modern Akleja 115273 är efter Roban 11494.

Två brunskimmlar
Frej 11568 Godkänd med 40 poäng, efter Rosal 11136, modern Flicka 112059 är efter Tamir 11010
Kuno "Te Zande" (Import) Godkänd som femåring med 42 poäng, efter Star Van´t Bloemenhof B.S hans mor Candia "Te Zande" K.67863 är efter Cris Van´t Heieinde K.2846

Resterande är rödskimmlar.
Carlang 23-05-5043 Godkändes med 42 poäng och efter Rolang 11718, modern Carmen 114989 är i sin tur efter Carman 11356
Ever 11786 Godkändes med 43 poäng och äer också efter Carlang 11718, modern Evita 114143 är efter Ajnid 11184
Sedan har vi även Rolang 11718 med 40 poäng som treåring men på Riksutställningen i Tingsryd fick han 42 poäng 2004. Han är efter Talang 11668 och under Rollita 114909 som i sin tur är efter Rubon 11558.

Ja, här är några skimmel hingstar har du några frågor hjälper jag gärna till :)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Vad kul :) jag vet det finns en skimmel men vad han heter har jag glömt. Jag kan leta upp honom sen, det finns i någon av mina flyttlådor en hingstkatalog ;)

Vad kul att ni visar ardennern! Det är även bra ni vill öka antalet i er kommun, vi måste göra samma sak.

Det vore toppen! Du får gärna pm:a mig om du hittar den! :)

Ja nu måste våran generation göra något åt denna underbara ras, här måste det bli större intresse och fler det ekar tomt av ardennrar!;)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Du sa du letade hingst, jag har hittat par skimmel hingstar (räknar rödskimmel också som skimmel). Alla dessa hingstarna har licens för 2011 och fakta om de går att hitta på ardenner föreningens hemsida (inte om Kuno men fråga om du undrar något så kan jag ta reda på mer).

Jag har hittat en avblekbar skimmel, Akron 11766. Han hade 39 poäng som femåring men godkändes på grunda av sin ovanliga färg. Han är efter Flaré 11434 och modern Akleja 115273 är efter Roban 11494.

Två brunskimmlar
Frej 11568 Godkänd med 40 poäng, efter Rosal 11136, modern Flicka 112059 är efter Tamir 11010
Kuno "Te Zande" (Import) Godkänd som femåring med 42 poäng, efter Star Van´t Bloemenhof B.S hans mor Candia "Te Zande" K.67863 är efter Cris Van´t Heieinde K.2846

Resterande är rödskimmlar.
Carlang 23-05-5043 Godkändes med 42 poäng och efter Rolang 11718, modern Carmen 114989 är i sin tur efter Carman 11356
Ever 11786 Godkändes med 43 poäng och äer också efter Carlang 11718, modern Evita 114143 är efter Ajnid 11184
Sedan har vi även Rolang 11718 med 40 poäng som treåring men på Riksutställningen i Tingsryd fick han 42 poäng 2004. Han är efter Talang 11668 och under Rollita 114909 som i sin tur är efter Rubon 11558.

Ja, här är några skimmel hingstar har du några frågor hjälper jag gärna till :)



Såg inte detta inlägg innan jag svarade på första:p

Tack för hjälpen! Ska ta och titta närmare på dessa "grabbar" .

Avblekbar skimmel är ju önskan nr 1 förstås har inte tänkt röd skimmel!
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Okej, men många av dem är riktigt fina :) jag tror oavsett hingst så blir det en bra häst ;)

Förresten vilken stam har stoet?
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Absolut!:)

Far Bravad
Mor Isabell
mf Armon
mm Isa
mmf Rom
mmmf Brinell
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag är ingen höjdare på det där med stam, Känner till endast ett fåtal "kända" namn på hingstar.

Vi kollade inte stammen när vi köpte henne heller det vi går på är körbarheten och lynnet;)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag har ingen jätte koll på stam heller men det är ingen vanlig för par okända vet jag och din verkar ha okänd stam. Kan man få se någon bild på henne och se hennes exteriör lite?
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Jag kan inte med att lägga in bilder i inlägg men jag kan lägga in en på galleriet här på buke, under häst Bella.

Hur menar du med okänd stam?
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Fel uttryck med okänd stam egentligen men menar att det är ingen vanlig stam. Det finns ju vissa hingstar som väldigt många är efter eller har i sin stam. Men din häst verkar inte vara en av dem :)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Ok nu ligger det bilder på henne i häst, häst och människa och hästar kolla där om du vill se, jag kommer ta bort bildera där snart vill inte ha bilder på galleriet, men en sväng så ni får se henne kan jag allt ställa upp med;)
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Har lite samma stam i min nämligen. Antar att hon är uppfödd i Småland?
 
Sv: Vi som har eller håller på med Ardenner hästar

Ja det stämmer vi var till Lönneberga och köpte henne:)

Hon har fått föl 3 el 4 st. Hur gammal är din?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 127
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: valy
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 309
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 500
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp