Vi som letar häst II

Tror jag måste ta bort min ena ponny och bearbetar genom att leta ny häst.
Spanar efter ett welsh-föl eller åring. Tänker att det ska kunna bli en barnponny och körponny (precis som shettisen vi förlorar, men modell större).
Kul med welsh! (Men förstås väldigt tråkigt med ponnyn som du ev. måste ta bort ❤️ )Om du inte redan är med i Facebookgruppen 'Welshponny och cob Sverige' så tipsar jag om den, kommer ut en del fina welshar där och även sökesannonser om du vill lägga upp en sådan själv.
 
Kul med welsh! (Men förstås väldigt tråkigt med ponnyn som du ev. måste ta bort ❤️ )Om du inte redan är med i Facebookgruppen 'Welshponny och cob Sverige' så tipsar jag om den, kommer ut en del fina welshar där och även sökesannonser om du vill lägga upp en sådan själv.
Tack! Har haft ett gott öga till dem sen jag fick rida en kompis C-ponny för många år sedan :)
Tänker att jag vill ha en ren welsh, de WPB jag sett känns så himla.. sportinriktade.
 
Tror jag måste ta bort min ena ponny och bearbetar genom att leta ny häst.
Spanar efter ett welsh-föl eller åring. Tänker att det ska kunna bli en barnponny och körponny (precis som shettisen vi förlorar, men modell större).
Jag har sett ett ursött åringsto på Blocket som verkar svårsålt pga prissänkningar, korsning dock. 🥰
 
Tack! Har haft ett gott öga till dem sen jag fick rida en kompis C-ponny för många år sedan :)
Tänker att jag vill ha en ren welsh, de WPB jag sett känns så himla.. sportinriktade.
Om du ska ha en welsh till små barn, så skulle jag gå för en äldre "beprovad" barnponny. Har träffat många welshar som är rätt vakna och känsliga (särskilt de större modellarna).
 
Om du ska ha en welsh till små barn, så skulle jag gå för en äldre "beprovad" barnponny. Har träffat många welshar som är rätt vakna och känsliga (särskilt de större modellarna).
Den kommer nog i huvudsak vara till mig :angel: och siktar på b, max c-ponny. Vill bara att det ska finnas en möjlighet att rida när grabbarna vuxit ut shettisen :) större ponny tror jag inte kommer vara aktuellt för oss. Äldre ponny är jag inte intresserad av, dels behöver vi inget större just nu då shettisen är precis lagom, dels är de sällan inkörda och den behöver hålla (storleksmässigt) minst tio-tolv år i min familj.
 
Jag har kommit till insikt om att jag vill köpa och sälja (nej nej nej nej, egentligen inte...:cry:).

Vi har en ponny som är för grön för oss, och istället borde vi ha en Brunte.

Hur gör man?

Gröngölingen är det endast jag, av alla i familjen, som älskar.

Men vi behöver en riktig Brunte eller egentligen helst motsvarande sto förstås. Stadig, vuxen, snäll... ja allt det där som ALLA vill ha.

Men jag lider.
 
Jag har kommit till insikt om att jag vill köpa och sälja (nej nej nej nej, egentligen inte...:cry:).

Vi har en ponny som är för grön för oss, och istället borde vi ha en Brunte.

Hur gör man?

Gröngölingen är det endast jag, av alla i familjen, som älskar.

Men vi behöver en riktig Brunte eller egentligen helst motsvarande sto förstås. Stadig, vuxen, snäll... ja allt det där som ALLA vill ha.

Men jag lider.
Det gäller att ha stenkoll på annonser och vara beredd att åka på provridning direkt.
Vår ponny som vi köpte, hon låg endast ute på annons i 25 minuter. Jag hann ringa först och provred först. Efter mig blev ägaren helt nedringd. Man får vara snabb på bollen om det låter som en trygg barnponny!
 
Svarat på några annonser (la ut en köpes eftersom det fanns så få ute som säljes) och försöker läsa på om rasen. Shit vad svårt det är att inte bara bli kär i första bästa 🙈
Jag letar häst nu och har provridit fem stycken hittills. Blir ju kär i varenda en, dock släpper det efter ett tag och jag ”vaknar upp” och ser till individen istället, och då har ingen varit rätt!
 
Jag letar häst nu och har provridit fem stycken hittills. Blir ju kär i varenda en, dock släpper det efter ett tag och jag ”vaknar upp” och ser till individen istället, och då har ingen varit rätt!
Ja så kan det också bli 😅
Jag kommer inte provrida av naturliga skäl men ska försöka titta på dem innan iaf. Tyvärr verkar det inte finnas någon i närområdet direkt så försöker också klura om jag har någon vän som kan kolla i mitt ställe på vissa.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 259
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 439
Senast: bobbbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 566
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 222
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp