Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag minns inte om det nämnts tidigare i tråden, men jag kom ihåg att jag sett Pontus Hugosson hoppa en arab någon gång på sociala medier och var nu tvungen att kolla upp det närmare. Det verkar vara en arabhingst, Classify (e. Thee Fifth Element, ue. Garanti) som han tävlat t.o.m. H100 förra året.

Ja, den har jag sett på insta 😁
Exakt den typen av häst jag inte vill ha dock 😅 Struttelistrutt med svansen rakt upp 😂
 
Jag minns inte om det nämnts tidigare i tråden, men jag kom ihåg att jag sett Pontus Hugosson hoppa en arab någon gång på sociala medier och var nu tvungen att kolla upp det närmare. Det verkar vara en arabhingst, Classify (e. Thee Fifth Element, ue. Garanti) som han tävlat t.o.m. H100 förra året.
100% arab säger jag som har tillverkat hans pappa och haft hans mor hos mig på betäckning. Pappan är lika lovande och hoppar bra, men eftersom både uppfödaren och nuvarande ägare är lite hopprädda så har inte förmågan utvecklats. Där är det dressyr istället.
 
Fick en bild på fyraåringen, den har Feliciano som farfar, han var pappa till min fantastiska Fellino 😍
De är så galet lika 😅 samma uppsyn, likadana ögon.
IMG_20220504_084758.jpg
 
Är 4 åringen den till höger? 😁 bara att köpa! Den är ju hur söt som helst
Söt är faktiskt en mycket viktig faktor när man köper häst. Min häst lever på att hon är så jäkla söt.

"Oj så söt du här, här ta en godis".
Så jag lär aktivt in att hon ska se söt ut :rofl:

Men vi verkar båda nöjda med det konceptet.

Jag fick uppdatering från tränaren i söndags och tydligen så går allt bra, hon tror att hon är klar på en månad. Håller tummarna för det.
 
Söt är faktiskt en mycket viktig faktor när man köper häst. Min häst lever på att hon är så jäkla söt.

"Oj så söt du här, här ta en godis".
Så jag lär aktivt in att hon ska se söt ut :rofl:

Men vi verkar båda nöjda med det konceptet.

Jag fick uppdatering från tränaren i söndags och tydligen så går allt bra, hon tror att hon är klar på en månad. Håller tummarna för det.

Kan du inte va med oss i uppdateringstråden? Skulle va kul 🙂
 
Söt är faktiskt en mycket viktig faktor när man köper häst. Min häst lever på att hon är så jäkla söt.

"Oj så söt du här, här ta en godis".
Så jag lär aktivt in att hon ska se söt ut :rofl:

Men vi verkar båda nöjda med det konceptet.

Jag fick uppdatering från tränaren i söndags och tydligen så går allt bra, hon tror att hon är klar på en månad. Håller tummarna för det.
Eller hur. När jag blev sur på Donnis som inte ville käka sin mat, så stod hon och såg så jäkla söt ut vid boxen, så man fick ju bara pussa loss på mulan. Hon är så gosig och står gärna med huvudet i min famn, så söthetsfaktor är väldigt viktigt! Man smälter ju inombords när dom ser extra söta ut :rofl::love:

Jag skall vara borta från henne i 2 dagar, och vet inte hur jag skall stå ut! :nailbiting:
 
Finns vissa frågetecken som behöver redas ut först 😊
Håller tummarna! Ser väldigt fin ut 😍 Jag vet att det är lite tramsigt men jag tycker faktiskt uppsynen är jätteviktig. Jag vill känna "det". Även när jag skaffade hund. Och det kanske är en efterhandskonstruktion men när jag tittar på mina hundars gamla valpbilder tycker jag att hela deras personlighet syns i de där bilderna. Den ena god som guld och den andra pigg och busig.
 
Håller tummarna! Ser väldigt fin ut 😍 Jag vet att det är lite tramsigt men jag tycker faktiskt uppsynen är jätteviktig. Jag vill känna "det". Även när jag skaffade hund. Och det kanske är en efterhandskonstruktion men när jag tittar på mina hundars gamla valpbilder tycker jag att hela deras personlighet syns i de där bilderna. Den ena god som guld och den andra pigg och busig.
Tycker man kan känna saker genom en bild med. För mig är ögonen viktigt och sen gillar jag att se hur öronen rör sig för hästar under ridning. 😁 jag känner iaf det hsr blivit en fullträff för mig personlighetsmässigt med min häst som är köpt utifrån bild och video. Precis som jag ville ha min häst. 🥰 ja lite tjötig men jag älskar verkligen den hästen. Jag har gillat mina förra hästar och dom jag har ridit. Men aldrig så här kärlek. På min förre kunna jag ha medryttare utan problem, med Donna känner jag att jag knappt kan vara borta från stallet 1 dag.
 
Alltså…..
Hästen jag köpte i september, dom misstänker hovledsinflammation hö bak (on jag förstod veterinärens engelska rätt). När hon rakade benet sa hon att hon såg ärr och undrade om jag visste ifall hästen varit skadad tidigare.

Jag köpte ju hästen av uppfödaren men har inte fått information om att det skulle finnas några gamla skador…

Kanske är småaktigt av mig att börja fundera på om dom undanhållit någonting för mig. Känns bara surt att köpa en häst för 120k, knappt ha ridit den alls och nu 8 månader senare är den halt med i värsta fall låååång rehab framför sig. Men det är väl sådant som händer kanske. Maximal otur 😫
 
Alltså…..
Hästen jag köpte i september, dom misstänker hovledsinflammation hö bak (on jag förstod veterinärens engelska rätt). När hon rakade benet sa hon att hon såg ärr och undrade om jag visste ifall hästen varit skadad tidigare.

Jag köpte ju hästen av uppfödaren men har inte fått information om att det skulle finnas några gamla skador…

Kanske är småaktigt av mig att börja fundera på om dom undanhållit någonting för mig. Känns bara surt att köpa en häst för 120k, knappt ha ridit den alls och nu 8 månader senare är den halt med i värsta fall låååång rehab framför sig. Men det är väl sådant som händer kanske. Maximal otur 😫
Min hästs senaste hovledsinflammation blev bra på en behandling, behöver inte bli långdraget 😊
 
På ett onormalt sätt?
Det brukar ju blöda lite, och kan spruta ledvätska om det är tryck i leden.
Nä ingen fors liksom men det rann ut och veterinären konstaterade att det antagligen är där inflammationen är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 905
Senast: bobbbo
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 333
Senast: SiZo
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp