Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska börja plugga och håller på att gå igenom litteraturlistan, men blir inte riktigt klok på den. Böckerna står som enligt nedan:

Författare (årtal) titel. Förlag. Sidhänvisningar.

Jag tolkar det som att årtalet står för den upplaga jag ska ha, men det verkar vara den första upplagan av allt som dessutom inte går att köpa längre.. Rådfrågade en vän som pluggar och hon tyckte att hela listan var konstig, att det inte fanns några isbn angivet och att det stod specifika sidor som skall läsas och inte hela böcker. Så jag blev inte så mycket klokare :crazy: Ska se om jag kan hitta böckerna på bibliotek, så kan jag byta om det visar sig vara fel upplaga ner kursen börjat.. :angel:

Beroende på vad du ska läsa så är det sällan som hela böckerna ska läsas, istället får man läsanvisningar för vad som är relevant för själva kursen. Om det rör sig om några kapitel så går jag till biblioteket och kopierar istället för att köpa.
 
Beroende på vad du ska läsa så är det sällan som hela böckerna ska läsas, istället får man läsanvisningar för vad som är relevant för själva kursen. Om det rör sig om några kapitel så går jag till biblioteket och kopierar istället för att köpa.

Tack! En av böckerna hittar jag varken begagnad eller ny och den verkar endast finnas på ett bibliotek, två timmar bort. Nu vet jag vad jag ska ägna dagen till.. :p
 
Sitter och försöker skriva klart en 4 sidors uppsats i evolutionsbiologi. Gick kursen för ett år sedan och har bara den kvar. Det är seeegt. Har bestämt mig för att den måste in innan kursen i bevarandebiologi börjar v 3 annars får jag inte registrera mig. jag hoppas att jag kan lura mig själv så mycket att det hjälper. Det är ju löjligt att den i de flestas ögon enklaste delen av kursen kvar, men att skriva ihop uppsatser som ingen egentligen är intresserad av bara för att visa att jag kan är det tråkigaste jag vet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 631
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 049
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 481
Senast: Piglet
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp