Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer att läsa:
* Systemvetenskapliga programmet i Borlänge
* Turismvetenskap, GR, (A), Turism och upplevelser 7,5 hp, Östersund (distans)
 
Eftersom @cili sa att jag fick hänga här även om jag är överårig så kommer jag att börja läsa ämneslärarprogramet Svenska/historia nu i höst i Örebro. Jag kommer att pendla så det kommer att bli intressant att se hur det kommer att fungera för mig och familjen. Suckar redan över att det verkar helt omöjligt att ens kunna önska förmiddagsgrupp till seminarierna. :p
 
@Snurrfian Äh, jag är också överårig vid det här laget :p Välkommen! Och jätteroligt att du vill bli lärare - du behövs! :bow:

Jag har haft min första praktikdag och därmed är höstterminen inledd för min del. Lyckades strula till en hel massa datortjafs med inlogg hit och inspelning dit - det är bökigt att bli "vuxen" och behöva göra allt själv :p De två patientbesöken gick dock bra. Skönt att känna att inte hjärnan inte tömts helt under sommaren.
 
Jag ska läsa Miljöekonomi på distans, fick hoppa över spanska på distans för att min internetuppkoppling är för instabil för videoseminarier. Nu är jag bara lite nervös för att litteraturen som jag har beställt via mamma ska hinna komma.

Och så ska jag fortsätta med somaliskan. Nån gång i september börjar det.
 
Insåg att utöver det kapitlet vi måste ha läst innan den första dagen på terminen så ska vi även ha läst fyra kapitel till innan dag två, trots att vi har föreläsningar till 14 den första dagen och börjar tidigt på morgonen även dag 2. Jag fattar inte hur dom har tänkt att vi ska hinna det när det inte ligger någon inläsningstid. Är inte imponerad av att dom räknar med att vi ska göra det på fritiden.

Jag ska dock pallra mig ner till biblioteket och läsa en del i förväg, vill inte känna mig pressad redan första dagen på terminen.
 
Jag ska läsa Miljöekonomi på distans, fick hoppa över spanska på distans för att min internetuppkoppling är för instabil för videoseminarier. Nu är jag bara lite nervös för att litteraturen som jag har beställt via mamma ska hinna komma.

Och så ska jag fortsätta med somaliskan. Nån gång i september börjar det.
Åh det lät spännande! Är det någon inriktning? Jag har själv läst en kurs i industriell miljöekonomi, det var verkligen kul att läsa! :bump:
 
Åh det lät spännande! Är det någon inriktning? Jag har själv läst en kurs i industriell miljöekonomi, det var verkligen kul att läsa! :bump:

Näe, det var för att jag, i april när man skulle söka till högskolan, tyckte att jag inte hade så mycket att göra på jobbet och därför tyckte att en distanskurs skulle vara en bra idé. Nu jobbar jag typ 10 timmar om dagen, så jag vet inte längre om det är en så bra idé. Men det ska bli kul att testa och det är relevant i förhållande till mitt jobb.
 
Jag är, för första gången på länge, riktigt pepp på att plugga och längtar riktigt till att terminen drar igång!

Skall läsa i Norge den här terminen (utbytesstudier, om än inte så långt bort ;) ) och kommer läsa följande kurser:
- Food security
- Linking ecolgical and social resilience
- Development Politics

På pappret verkar det lovande! :)
 
@Araminta Vid NMBU som ligger i Ås, strax söder om Oslo. Läser på SLU i vanliga fall (agronom-landsbygdsutveckling) och NMBU verkar vara dess norska motsvarighet. Fantastiskt fint campus! :)
 
Då har jag ÄNTLIGEN skickat in den rapport som skulle varit inne första oktober 2015 :o Och återigen så frågar jag mig varför jag inte bara kan få in saker i tid. Har aldrig slitit så mycket med en reflektionuppgift på två A4. Nu har jag världens ångest för att jag har missat något, har ju slängt alla anteckningar därifrån och har därför fått gå på minnet och försöka hitta källor bäst jag kan. Urk! :banghead: Nu vill jag bara ha mina poäng så att jag kan lämna skiten bakom mig.

- Slut på gnäll -
 
Här passar jag förhoppningvis in snart. Har kommit in på Järnvägsprojektör nu till hösten genom sen antagning, om jag kan börja studera hänger på om jag hinner hitta boende. Just nu är det lovande då några hört av sig, hoppas det går vägen :nailbiting:
 
Då har jag ÄNTLIGEN skickat in den rapport som skulle varit inne första oktober 2015 :o Och återigen så frågar jag mig varför jag inte bara kan få in saker i tid. Har aldrig slitit så mycket med en reflektionuppgift på två A4. Nu har jag världens ångest för att jag har missat något, har ju slängt alla anteckningar därifrån och har därför fått gå på minnet och försöka hitta källor bäst jag kan. Urk! :banghead: Nu vill jag bara ha mina poäng så att jag kan lämna skiten bakom mig.

- Slut på gnäll -

Godkänd :bow:
 
Det är visst bara jag som tjuvstartat terminen :p Sitter på jobbet och försöker slå ihjäl tid med att repetera barnspråk ur en väldigt dåligt skriven bok. Vad är det med akademiker och onödiga språkliga cirkuskonster? :arghh: Inser också att jag nog ska sikta på ett examensarbete inom röst och talflyt - sååå mycket mer intressant!
 
Det är visst bara jag som tjuvstartat terminen :p Sitter på jobbet och försöker slå ihjäl tid med att repetera barnspråk ur en väldigt dåligt skriven bok. Vad är det med akademiker och onödiga språkliga cirkuskonster? :arghh: Inser också att jag nog ska sikta på ett examensarbete inom röst och talflyt - sååå mycket mer intressant!
Jag tänkte tjuvstarta imorgon, för då öppnar registreringen till mina kurser. Då hoppas jag att det ligger ute lite föreläsningsmaterial som jag kan gå igenom, vet av erfarenhet att vi inte har någon mjukstart på våra terminer så om jag kan förenkla första veckan genom förberedelse är det bra :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 858
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 239
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
12 689
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp