Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Twihard

Spontant är min känsla att din syster (o familj) är rädda för att du ska bli bättre än dem. Att de idag kan se ned på dig som sämre o därför kan må lite bättre. Nu utmanar du makthierarkin..vilket inte gillas o därför ska de försöka få dig att stanna där du är.

Ja du kanske har rätt, alla utom jag har gått på universitetet :/
 
Ja du kanske har rätt, alla utom jag har gått på universitetet :/

Aha, du sitter i samma sits som jag. ;)

Sträck på dig! Man får inse lite för sig själv att man förändras genom studier, o frågar du mig...till det bättre. Lyssna inte så mkt på familjen utan fråga dig själv...vad VILL jag? Följ den magkänslan o lita på dig själv. :)
 
Aha, du sitter i samma sits som jag. ;)

Sträck på dig! Man får inse lite för sig själv att man förändras genom studier, o frågar du mig...till det bättre. Lyssna inte så mkt på familjen utan fråga dig själv...vad VILL jag? Följ den magkänslan o lita på dig själv. :)

tack :heart
 
@Twihard
Om du läser till djursjukskötare kommer inte jobb vara ett problem i framtiden. Man blir inte rik, men man klarar sig. Det är tidvis stressigt och jobbigt, men oerhört givande och roligt ändå.
 
@Twihard
Om du läser till djursjukskötare kommer inte jobb vara ett problem i framtiden. Man blir inte rik, men man klarar sig. Det är tidvis stressigt och jobbigt, men oerhört givande och roligt ändå.

Ja jag har sett att det är goda förutsättningar där :) Ska fundera på det, tror dock det blir svårt för mig att komma in...

Är det någon här som läser till Livsmedelsagronom? :) Är det svårt/tungt/givande?
 
@Twihard Det är svårt att hitta rätt utbildning, och ibland tar det lite tid. Själv ska jag påbörja min tredje utbildning nästa vecka, och jag hoppas innerligt att jag har hittat rätt denna gången! För nu börjar jag längta efter att arbeta och börja komma " igång" med livet som blir när man har inkomst, då mitt främsta mål i livet är att kunna skaffa ett hus.
Håller tummarna för att du till slut hittar vad det är du vill utbilda dig inom!:)


Längtar ihjäl mig inför terminstart nästa vecka, är smått uttråkad och ser till och med fram emot att fylla kalendern med uppgifter, texter som ska läsas, och tentor. Får väl se hur länge den känslan håller i sig efter skolstarten dock :angel:
 
@LittleJohn Vad kul! Vad är det du ska läsa för något? (Sorry om jag missat det i början av tråden)
Tror inte jag varit inne och skrivit något i nya tråden hittills:D Gick röntgenssk innan, och kände att omvårdnad inte är min grej men att sjukhus är en spännande arbetsplats, så nu ska jag läsa vårdadministrativa programmet istället. Jag hoppas innerligt att jag är rätt denna gången, men det känns som det kan bli bra!
 
Tror ni inte det blir krångel med csn? :arghh:
Så måste tala med hyresvärden att hyran bli sen, kontakta skolan att de få ordna så pengarna komer :banghead:
 
Hej hopp!
Jag hoppar in här på @cili s begäran. :D

Pluggar sedan januari 2016 till uska på distans, vilket är en komvux-utbildning. (glidigt värre!) Först var tanken att plugga det för att enklare få fast anställning inom äldrevården (där jag då arbetade) men sedan dess har min rygg gått sönder, blivit opererad, gått sönder igen och är nu under läkning - så det här med äldrevård kommer inte alls att vara en hållbar framtid för mig - även om jag trivts kanon med det!

Istället tänker jag mig nu att jag efter uska-plugget ska plugga vidare till något annat bra, jag vill gärna jobba inom kost och hälsa. Hjälpa människor att må bättre och ta hand om sig själva. Tankarna går åt olika håll men vi får väl se vad det blir i slutänden. Tyvärr är jag rätt låst vid vad jag kan läsa då jag och sambon är fast här på ön (pga bonusbarn).

Under hösten kommer jag läsa två högskolekurser också, litteraturkurser. För att jag brinner för skrivandet och för att späda ut komvuxveckorna lite. :o:D Asnervös inför det då jag inser att kommer bli helt annat pluggande än vad jag är van vid. :nailbiting:
 
Är det vanligt att en heltidskurs har insparkgrejer? Fick ett mail igår om en hel del inspark men det måste vara någon form av ihopklumpning då det står om äldre faddrar på termin 5? Kursen har väl några fortsättningkurser men inte så många. Mejlet är helt klart riktat till min kurs då det gått via ansvarig. Förvirrad och stressad då det börjar direkt... så som rundvandring imorgon?! Skulle jag gå känns det som att jag hamnar fel men tänk om alla andra också kör på det, gruppindelning imorgon och jag blir helt vilsen sedan. ÄR helt vilsen redan nu då det är första universitetsstudierna. Längesedan som jag behövde känna en ny "klass"...
 
Är det vanligt att en heltidskurs har insparkgrejer? Fick ett mail igår om en hel del inspark men det måste vara någon form av ihopklumpning då det står om äldre faddrar på termin 5? Kursen har väl några fortsättningkurser men inte så många. Mejlet är helt klart riktat till min kurs då det gått via ansvarig. Förvirrad och stressad då det börjar direkt... så som rundvandring imorgon?! Skulle jag gå känns det som att jag hamnar fel men tänk om alla andra också kör på det, gruppindelning imorgon och jag blir helt vilsen sedan. ÄR helt vilsen redan nu då det är första universitetsstudierna. Längesedan som jag behövde känna en ny "klass"...

Mja, vanligt är det väl kanske inte. Har dock suttit på samma sittning som ett gäng historienovischer så det förekommer uppenbarligen. Kan också tänka mig att det på de kurserna blir en annan sammansättning av faddrar, och då även från äldre terminer, då sammanhållningen i kurser blir annorlunda och traditionen att det är kursen precis ovanför som håller nollningen blir svårare att hålla då folk droppar av/läser andra kurser.

Stressa inte över rundvandringen imorgon! Gå om du känner för det. Jag missade rundvandringen på min nollning och det var inga problem att komma in senare. Det kommer finnas massor av tillfällen att lära känna dina kursare utanför nollningen också.
 
Mja, vanligt är det väl kanske inte. Har dock suttit på samma sittning som ett gäng historienovischer så det förekommer uppenbarligen. Kan också tänka mig att det på de kurserna blir en annan sammansättning av faddrar, och då även från äldre terminer, då sammanhållningen i kurser blir annorlunda och traditionen att det är kursen precis ovanför som håller nollningen blir svårare att hålla då folk droppar av/läser andra kurser.

Stressa inte över rundvandringen imorgon! Gå om du känner för det. Jag missade rundvandringen på min nollning och det var inga problem att komma in senare. Det kommer finnas massor av tillfällen att lära känna dina kursare utanför nollningen också.

Kändes väldigt märkligt men antar att kanske är så det görs här... Hade behövt en rundvandring men tror att jag blir hemma och stressäter kakor istället :p Huset dit jag ska är samma namn som en busshållplats så får väl anta att jag lyckas hitta på måndag, haha. För att bo i en studentstad så har jag knappt varit inne på Campusområdet. Mycket tydligt i stan att nollning pågår dock :D Rätt roligt att se och jag har egentligen alltid velat vara med på det så... får se hur resten av kursarna gör och om jag hittar någon att prata med.
 
Kändes väldigt märkligt men antar att kanske är så det görs här... Hade behövt en rundvandring men tror att jag blir hemma och stressäter kakor istället :p Huset dit jag ska är samma namn som en busshållplats så får väl anta att jag lyckas hitta på måndag, haha. För att bo i en studentstad så har jag knappt varit inne på Campusområdet. Mycket tydligt i stan att nollning pågår dock :D Rätt roligt att se och jag har egentligen alltid velat vara med på det så... får se hur resten av kursarna gör och om jag hittar någon att prata med.

Vilken stad handlar det om? Jag hittar rätt bra i Lund vid det här laget om du behöver hjälp ;) Det kommer att gå utmärkt! Känn av känsla första dagen och sen kan du alltid hoppa in i nollningen i efterhand om du känner för det. Det är jätteskoj! Men intensivt och man behöver absolut inte vara med på allt.
 
Självförtroendesvacka och behandlingsplanering är ingen bra kombo. Har tappat lite känslan och "öronen" för att höra vad som behöver göras över sommaren :( Har försökt läsa på lite extra men det hjälper föga. Svårt att beskriva ljud i text.
 
Vilken stad handlar det om? Jag hittar rätt bra i Lund vid det här laget om du behöver hjälp ;) Det kommer att gå utmärkt! Känn av känsla första dagen och sen kan du alltid hoppa in i nollningen i efterhand om du känner för det. Det är jätteskoj! Men intensivt och man behöver absolut inte vara med på allt.

Betydligt mer norrut ;) Jag tror nog (även om hjärnan säger nej) att det går rätt bra ändå. Precis, ser om det finns någon som vill hänga på på någon aktivitet. Såg att det var en grillning som kommer att vara rätt nära mig :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 161
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 724
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp