Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lizan Jaha, vad roligt! Vilken fakultet eller institution? ☺️
Till "mitt" program är problemet att alla fått full pott då man inte bemödat sig att gradera efter betyg eller dylikt och sedan lottat hela gruppen.
Nu vet jag inte gällande just din kurs men är det så att de som fått full pott på akademiska poäng ska ha det (dvs inte en latmans väg) så är det okej att lotta mellan dessa :) likna läkarlinjen tex

Urvalsmetoden för "mitt" program är ändrat till nästa år så förhoppningsvis följer andra program och kurser med :)
 
@lizan Jaha, vad roligt! Vilken fakultet eller institution? ☺️
Till "mitt" program är problemet att alla fått full pott då man inte bemödat sig att gradera efter betyg eller dylikt och sedan lottat hela gruppen.
Nu vet jag inte gällande just din kurs men är det så att de som fått full pott på akademiska poäng ska ha det (dvs inte en latmans väg) så är det okej att lotta mellan dessa :) likna läkarlinjen tex

Urvalsmetoden för "mitt" program är ändrat till nästa år så förhoppningsvis följer andra program och kurser med :)

Jo vi kollade lite på det efter ditt inlägg här om det, och vi är visserligen inte helt säkra på att de gjort fel, men tror det. Ska lyfta för att dels få klarhet i hur det görs (styrs inte av oss på inst) och stämma av vad folk vet eller inte vet.

Jobbar på VH-fakulteten.
 
@lizan Bra att ni lyfter det! Men trist om det uppdagas att det använts på fler ställen, är tyvärr inte jätteförvånad om det är så med tanke på anledningen till att man använt lottning. Mest besviken är jag över hur jag blivit bemött av antagningsenhet mfl i början, ingen som beklagat att vi hamnat i kläm för att man varit lat och snål eller sagt att man ska lyfta detta högre upp och se om det finns något att göra utan bara svarat att anmäl till UKÄ om du vill, vi bryr oss inte (typ..).
Jag är glad o tacksam nu iaf och jag får bra och mycket hjälp av min inst. för att lösa att kombinera LU och SLU :)
 
@lizan Bra att ni lyfter det! Men trist om det uppdagas att det använts på fler ställen, är tyvärr inte jätteförvånad om det är så med tanke på anledningen till att man använt lottning. Mest besviken är jag över hur jag blivit bemött av antagningsenhet mfl i början, ingen som beklagat att vi hamnat i kläm för att man varit lat och snål eller sagt att man ska lyfta detta högre upp och se om det finns något att göra utan bara svarat att anmäl till UKÄ om du vill, vi bryr oss inte (typ..).
Jag är glad o tacksam nu iaf och jag får bra och mycket hjälp av min inst. för att lösa att kombinera LU och SLU :)

Väldigt bra att det löste sig tillslut för dig på ett bra sätt, men jag får ju tyvärr säga att jag inte är helt förvånad över bemötandet du fick först. Och själv får jag hoppas att vår info är fel och att de visst rangordnade på meritvärden eller annat först...

Lycka till i Lund! :)
 
:D

När jag gick igenom all litteratur som finns online för att dubbelkolla att alla länkar fungerade (för att annars kunna maila om det) bara skakade min man på huvudet och kallade mig nörd :meh:.
Haha!

Det är tur att min make inte ser hur ofta jag kollar schemat. Jag är så himla nervös för att komma för sent och att det krockar med förskolan så vi måste planera att han hämtar/lämnar eller.. eller.. ja. :P
 
På tal om.. jag ska kanske ta och sätta min partner på att laga min gamla dator, om det går, så jag vet om jag ska be honom fixa en ny åt mig :p det kan ju faktiskt vara ganska bra att ha trots att jag anser att datorer är lite utav satans påfund. De gör sällan som jag ber dem om. Tacka vet jag mobilen..
 
@Amha Jag skrev min C-uppsats med en icke-fungerande dator och FY FAN vad irriterande det var. Så se till att ha en dator som funkar som den ska :p.
 
@Amha Jag skrev min C-uppsats med en icke-fungerande dator och FY FAN vad irriterande det var. Så se till att ha en dator som funkar som den ska :p.
Maken är spelprogrammerare och därmed ganska nördig på datorer så jag kan säkert knycka en av hans om det krisar. Jag hade aldrig någonsin suttit med en dator som inte fungerar som den ska om jag inte råkar lida av akut pengabrist eller nåt. Hualigen.

Jag placerade min gamla laptop i hans rum nu så när den laddat lite skulle han installera nytt OS som skulle vara lite lättare på den och så får vi se vad som sker. Annars får jag önska mig en ny i julklapp eller nåt :p
 
@Amha Jag skulle åka till Östafrika och ville inte ta med en sproilans ny dator dit med tanke på inbrottsrisk där jag skulle bo. Annars hade jag köpt en ny på en gång då.

Men bra att din man kan fixa! :up:.
 
:D

När jag gick igenom all litteratur som finns online för att dubbelkolla att alla länkar fungerade (för att annars kunna maila om det) bara skakade min man på huvudet och kallade mig nörd :meh:.
Sådär kommer nog jag också hålla på sen. Idag har jag tittat på en massa webinarer i ämnet och tycker det är jobbigt långt kvar till september. :down: :D
 
Sådär kommer nog jag också hålla på sen. Idag har jag tittat på en massa webinarer i ämnet och tycker det är jobbigt långt kvar till september. :down: :D
Haha härligt! Och vad spännande att du ska plugga för första gången efter gymnasiet! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 927
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 289
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
497
· Visningar
12 771
Senast: Piglet
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
638
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp