Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska läsa Vårdadministrativa programmet :D
Jag har läst 2 år annan utb på uni men har ingen examen pga en kurs jag inte klarat tentan på.
Jobbat efter det som lokalvårdare tills jag fick en stroke i februari, så nu bestämde jag mig för att skola om mig och förhoppningsvis inte behöva jobba som lokalvårdare igen :p
 
Jag ska läsa Vårdadministrativa programmet :D
Jag har läst 2 år annan utb på uni men har ingen examen pga en kurs jag inte klarat tentan på.
Jobbat efter det som lokalvårdare tills jag fick en stroke i februari, så nu bestämde jag mig för att skola om mig och förhoppningsvis inte behöva jobba som lokalvårdare igen :p
Kul! :D

Jag har precis fått tidsplan och första kursens schema. Heldagar hela första veckan, kommer ju vara helt slut efter den. :D
 
Den gamla tråden var full och nu startar höstterminen inom kort, så det var dags för en ny tråd.
Vad ska ni läsa nu i höst?
Feministisk filosofi och etik, kvartsfart, distans. Undrar var man köper begagnad kurslitteratur då jag inte studerat på 17 år
 
Imorgon har jag min första föreläsning :nailbiting: Känner lita blandade känslor just nu. Peppad, men nervös! (Mest rädd för att typ gå vilse och aldrig hitta till salen:angel:) Nu börjar allvaret ;)

Flyttade in i nya lägenheten idag. Tror jag kommer trivas väldigt bra här, bor så oerhört fint och mina rumskompisar är världsbäst. Det ska bli skönt att få struktur på vardagen! Längtar efter morgonkaffe, storkok och veckostädning :love::laugh:
 
Ännu inte ont i halsen (hoppas att jag slipper) men bihålorna är sådär fyllda och äckliga som de blir när man har en begynnande förkylning. Yngsta barnet har varit förkyld modell light ett tag och nu vaknar äldsta barnet till och gnäller då och då över att hon är sjuk (plus att hon hade ont i skallen tidigare idag). Förskolebaciller! Passar bra när man har en hel hög med föreläsningar närmaste typ 2 veckorna åtminstone.

Maken får nog vabba i morgon om äldsta barnet inte blir magiskt friskt över natten. Jag hoppas att jag klarar mig. Hoppas hoppas hoppas!
 
Terminens första föreläsning imorgon :) Börjar andra året på Systemvetenskapliga Programmet.

Denna period blir det Ekonomistyrning grund 7,5hp och Java med Swing/FX 7,5hp, plus att jag ska göra klart en kurs som jag har som ligger och släpar. Inte allt för taggad på ekonomin, men de blir nog bra de oxå :)
 
Jag hoppar in här, för jag är numera studerande istället för föräldraledig :banana:

Hela vägen fram har varit en aning rörig, när jag läste mitt slutbetyg för några år sen så var siktet inställt på behandlingspedagog eller behandlingsassistent. Insåg till slut att det inte är läge just nu av olika anledningar. Satte mig några kvällar och kollade yrken A-Ö. Fann då att jag ville läsa Studie-och yrkesvägledare. Kollade antagningsstatistik.se och såg att man behövde 1.0 i hp, mina betyg är inte tillräckligt höga. Så jag skrev högskoleprovet förra hösten och fick 0.75 , bättre än gången innan. Men inte tillräckligt bra :(

Valde ändå att sätta utbildningen på 1 plats i ansökningen. Hamnade 14 reserv, inte helt oväntat. Sen till andra urvalet sjönk det till 7. Valde att tacka ja till andra kurser då jag tagit tjänsteledigt för studier , men bestämde samtidigt att stå kvar som reserv. Registrerade mig på alla kurser jag tackade ja till samt på CSN. Men så fick jag det magiska mailet i förra veckan där jag blev erbjuden en plats på Studie-och yrkesvägledare-programmet :love:

Så nu kommer jag hålla på och pendla till Varberg, samt Malmö ibland, under 3 år. Har turen att ha en tjejkompis strax i krokarna kring Varberg, så jag ska sova hos henne :D
 
På tal om pendling. Ska vara på plats 10.00. satt mig på bussen 06.40. är hemma.efter 21 ikväll.:p tack gode gud för att jag har hästarna på lösdrift på gården.

Riktigt såhär illa kommer det inte att bli i fortsättningen, men det är helt klart pendlingen som jag gruvar mig för. Det är dessutom jättevarmt på bussen :wtf:
 
På tal om pendling. Ska vara på plats 10.00. satt mig på bussen 06.40. är hemma.efter 21 ikväll.:p tack gode gud för att jag har hästarna på lösdrift på gården.

Riktigt såhär illa kommer det inte att bli i fortsättningen, men det är helt klart pendlingen som jag gruvar mig för. Det är dessutom jättevarmt på bussen :wtf:

Säg till. En del bussar har värmen på automatiskt och måste stängas av. Lätt att glömma bort.
 
På tal om pendling. Ska vara på plats 10.00. satt mig på bussen 06.40. är hemma.efter 21 ikväll.:p tack gode gud för att jag har hästarna på lösdrift på gården.

Riktigt såhär illa kommer det inte att bli i fortsättningen, men det är helt klart pendlingen som jag gruvar mig för. Det är dessutom jättevarmt på bussen :wtf:
Det är drygt att pendla... Jag insåg att det blir tidiga mornar i höst... Egentligen börjar vi 9:15 men för att det ska funka så måste jag åka ett tåg som går kl 7 och ska jag då åka buss hemifrån så måste jag åka fem i sex... :cautious: Sen får jag sitta och vänta på skolan lite drygt en timme :meh:
 
Jag skrev här pyttelite innan när jag började första året på min utbildning, så jag skuttar in nu igen för andra. Börjar alltså andra året på Datasystemutveckling. Är inte alls supernervös fast jag har pluggat fram och tillbaka i snart tio år känns det som. :cautious:
 
Det är drygt att pendla... Jag insåg att det blir tidiga mornar i höst... Egentligen börjar vi 9:15 men för att det ska funka så måste jag åka ett tåg som går kl 7 och ska jag då åka buss hemifrån så måste jag åka fem i sex... :cautious: Sen får jag sitta och vänta på skolan lite drygt en timme :meh:
Jag har 1,5 timmars väntan idag, vissa dagar kommer inte bli roliga. Men när man kommit igång kanske man kan utnyttja den tiden till att plugga tänker jag :) på något sätt känns det tröstande att det inte bara är jag som måste pendla:laugh:
 
Jag ska bege mig till tåget om en liten stund. Har en dryg timme tillgodo så om obehöriga håller sig borta från spåret och växlarna sköter sig hinner jag äta lunch innan föreläsningen :p
 
Denna kurs har vi ungefär lika mycket kurslitteratur som jag haft det senaste året sammanlagt. Känns lovande. :meh: Dessutom är det flera artiklar som inte fungerar som länken läraren lagt upp, men det löser sig säkert. En av de enorma artiklarna har jag haft som kurslitteratur tidigare OCH hade med i mitt examensarbete, så den kan jag i princip utantill i alla fall! :up:
 
Nu återstår det att se om det är lätt att hitta på Södertörn. Enligt kartan ska det vara ganska lätt men det kan väl lika gärna vara för att inte skrämma bort nya studenter, eller? :nailbiting: jag hittar ju knappt i min egen ficka...
 
På tal om pendling, vi har 15,5 mil enkel resa till skolan i Varberg och 37 mil enkel resa till Malmö. Till Malmö kommer jag ta tåget ner redan kvällen innan, just för att det är så långt och vi har inte kollektivtrafik där vi bor. Det innebär att jag måste ta bilen till stationen och ställa den på långtidsparkeringen/ alternativt att min man kör in mig.

Till Varberg kommer jag ta bilen dessa första två veckor, sen när snön kommer så blir det nog tåget. Rätt bekvämt att slippa köra på hala vägar :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 142
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 181
Senast: Marita73
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
521
· Visningar
13 825
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp