Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar - del 5

Till på torsdag ska jag skriva min första akademiska text. Jag har ingen aning om vad dem är ute efter :nailbiting::rofl: Som jag förstår det kommer man byta text med någon, få feedback av den och sen få skriva om baserat på kritiken innan man lämnar in. Bra, såklart, men jag älskar att jag kunde kunna mig lite säkrare på vad det är jag ska göra innan jag utsätter någon för min text!

Bortsett från den texten och ett tal är det sen bara tentan kvar på första delen av kursen :nailbiting: Dags att börja köpa kurslitteratur igen alltså, hoppas den blir lätt att få tag på :D
 
Till på torsdag ska jag skriva min första akademiska text. Jag har ingen aning om vad dem är ute efter :nailbiting::rofl: Som jag förstår det kommer man byta text med någon, få feedback av den och sen få skriva om baserat på kritiken innan man lämnar in. Bra, såklart, men jag älskar att jag kunde kunna mig lite säkrare på vad det är jag ska göra innan jag utsätter någon för min text!

Referenshantering antar jag?
 
Referenshantering antar jag?

Det är inte den jag är mest orolig för, faktiskt. Utan mer på hur själva texten ska vara skriven. Jag har aldrig skrivit något av den typen förut och jag vet inte riktigt hur jag bör formulera mig. Men äsch, det värsta som kan hända är att jag misslyckas helt :D
 
Det är inte den jag är mest orolig för, faktiskt. Utan mer på hur själva texten ska vara skriven. Jag har aldrig skrivit något av den typen förut och jag vet inte riktigt hur jag bör formulera mig. Men äsch, det värsta som kan hända är att jag misslyckas helt :D

Det var inte så jag menade utan mer tänkt som en fråga om ni ska ha med referenshantering, alls? På vissa kurser som jag läst har de utelämnat referenserna i vetenskapligt skrivna texter. Så det tycks vara olika. Sen kan man tycka vad man vill om det. Jag har dock märkt att utelämna ord som "man", "vi", "dessa", "detta", etc gillas.
 
Har prokrastinerat essä hela veckan som ska in imorgon, gissa vem som ska sitta hela natten? :up:


:banghead:
 
Det var inte så jag menade utan mer tänkt som en fråga om ni ska ha med referenshantering, alls? På vissa kurser som jag läst har de utelämnat referenserna i vetenskapligt skrivna texter. Så det tycks vara olika. Sen kan man tycka vad man vill om det. Jag har dock märkt att utelämna ord som "man", "vi", "dessa", "detta", etc gillas.

Jaha, förlåt :laugh: Ja, vi ska ha med referenshantering. Det är typ den enda saken jag vet mer säkerhet ska vara med :rofl:
 
Come to me children @FrauleinLeo @bollen__ ...
I shall teach you känslan av att man måste göra klart uppgiften SAMMA DAG man får den, annars kommer man aldrig hinna blir klar, med tillhörande stressmagkatarr = man är klar med uppgiften 10 dagar innan den ska in :D

:eek: :eek: :eek: LIES, lies I say!
TEACH ME, GREAT MASTER!

Mvh har förutom essän även 4 (!!!) seminariekompletteringar som ska in pga missade (läs: sket i) seminarier. Som också ska vara inne idag... :cool:
 
Första inlämningsuppgiften inlämnad. Bra blev det inte men meningen verkar vara att vi ska läsa dem igen i slutet av kursen och se hur mycket vi lärt os typ. Man får hoppas att det är en del, för kvalitén på det jag åstadkommit nu är verkligen inte hög. Nu kom block 2, verkar vara en del men lyckas inte hitta inlämningsuppgiften. Nå väl får väl börja läsa lite i alla fall. Undervisnignsfri dag på skolan så jag "jobbar hemma"
 
Det där nationella provet gick så urdåligt att jag faktiskt inte ens gråter, snarare skrattar jag. Hela 4 poäng fick jag ihop på hela provet :o:o:o:angel::angel::angel:. Måste vara bottenrekord.
Planen är nu att göra omprov i maj, men det är typ veckan innan liten är beräknad så vi får se om det blir uppskjutet mer eller ej.
 
Tenta på onsdag och jag är helt lost. Ser på video och hoppas jag kan få in något så jag inte behöver göra om hela tentan..
 
Alltså jag har ett sånt jävla referensbekymmer.

Jag ska referera till Thomas More's Utopia, som ju utgavs första gången 1516. Men den versionen har jag förstås inte, däremot finns det ju i tusen olika kopior runt om på nätet.

Nu har jag hittat en där det står såhär:
Title: Utopia Author: Thomas More Release Date: April 22, 2005
Transcribed from the 1901 Cassell & Company Edition by David Price, email ccx074@coventry.ac.uk

Hur tusan refererar jag? Har skrivit såhär hittills:
More, Thomas. 2005. Utopia. Ed. Morley, Henry. Transkribering av 1901 Cassel & Company Edition av Pierce, David. The Project Gutenberg eBook.

Men jag vettefan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 306
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 060
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 338
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp