Vi som pluggar - del 5

Typ 7 min kvar till muntlig examination. Skitnervös. Dels har jag a. aldrig gjort nån muntlig examination online, så jag vet inte ens hur läraren ser ut. b. så känner jag att hjärnan gått i baklås och allt det lilla jag kunde nu är som borta. Minns knappt 1+1. Kan det inte bara vara multiplikationstabellen? Den tränade mina föräldrar med mig så det skulle gå flytande :D
 
Typ 7 min kvar till muntlig examination. Skitnervös. Dels har jag a. aldrig gjort nån muntlig examination online, så jag vet inte ens hur läraren ser ut. b. så känner jag att hjärnan gått i baklås och allt det lilla jag kunde nu är som borta. Minns knappt 1+1. Kan det inte bara vara multiplikationstabellen? Den tränade mina föräldrar med mig så det skulle gå flytande :D

Jag har haft så många video examinationer att jag numera gör dem i hoodie, keps och mjukisbyxor(om jag ens känner för det :rofl:). Kommer gå awesome ska du se! Man kan alltid skylla på nätverksproblem om man behöver betänketid ;)
 
Nu kommer jag inte in på den muntliga examinationen ens, trots att jag kört testgrejen som fungerat. :arghh:
 
Hur gör ni med kurslitteraturen ni köpt tidigare terminer? Säljer eller sparar? Jag har sparat allt hittills (går termin 5 av 6) och är supernojjig att jag ska behöva den längre fram. Men i princip alla andra säljer sin.
 
Hur gör ni med kurslitteraturen ni köpt tidigare terminer? Säljer eller sparar? Jag har sparat allt hittills (går termin 5 av 6) och är supernojjig att jag ska behöva den längre fram. Men i princip alla andra säljer sin.

Jag sparar de jag tycker är intressanta och som jag känner att jag inte kan hitta likvärdig information om på internet. Men det är mer till efter studier :)
 
Hur gör ni med kurslitteraturen ni köpt tidigare terminer? Säljer eller sparar? Jag har sparat allt hittills (går termin 5 av 6) och är supernojjig att jag ska behöva den längre fram. Men i princip alla andra säljer sin.

Jag säljer det mesta, om jag inte tror att jag kommer använda den igen. Ofta får böckerna "stå till sig" några månader eller år innan de kommer ut på annons. Har jag inte bläddrat i dem på den tiden kommer jag förmodligen inte göra det sen heller och kan lika gärna sälja.
 
Jag säljer det mesta, om jag inte tror att jag kommer använda den igen. Ofta får böckerna "stå till sig" några månader eller år innan de kommer ut på annons. Har jag inte bläddrat i dem på den tiden kommer jag förmodligen inte göra det sen heller och kan lika gärna sälja.

Smart!
 
Hur gör ni med kurslitteraturen ni köpt tidigare terminer? Säljer eller sparar? Jag har sparat allt hittills (går termin 5 av 6) och är supernojjig att jag ska behöva den längre fram. Men i princip alla andra säljer sin.

Jag sålde allt till en som gick året efter mig. När något återkom som litteratur så lånade jag tillbaka. :angel:

För övrigt; så himla sjukt skönt att vara klaaaar! :D:banana:
 
Idag har jag, för ovanlighetens skull, känt sådan jäkla pluggpepp! :D Typ all litteratur jag har nu känns superspännande och för första gången känns det som att litteraturen och föreläsningarna hör ihop. :idea:

Hoppas det tuffar på bra för er andra också, så här mitt i mörka januari :)
 
Inget funkar för mig i skolan. inte datorn, totalt sönder. (skolans dator). inte lokalen, får ångest av den. och sist inte jag. jag orkar inget just nu.
 
Idag kunde jag äntligen hämta ut böckerna som jag beställde den 9e. Och turligt nog så behövdes de inte till inlämningen som skulle ske idag, det hade varit lite väl tight annars...!
 
Jag har köpt allt begagnat hittils, har som riktlinje att betala max 200kr per bok. Linjen har en fb-grupp. Köpte en bok för 50kr som hennes kanin smakat lite på :p

Jag gillar nästan överstrykningar sen innan, dom har ju redan listat ut vad som är viktigt! :rofl:

Jäklar vad billigt! :D På vårt program är det inte ovanligt att man får betala 500-700 kr för begagnade böcker om man inte nöjer sig med äldre/rätt gamla upplagor.
 
Halva första kursen har nu gått och första träffen på plats var i veckan. Det känns jättebra! Min grupp är än så länge fantastisk, olika erfarenheter och åldrar men vi har skoj tillsammans, och vi har gjort gruppregler:D
Den programansvarige är pedagogisk och sympatisk, med stor empati verkar det som:love:

Nu har jag två veckor på mig att göra första inlämningen på 1500 ord.
 
Ah, vad skönt det är när man får flow i pluggandet. Hittat och läst intressanta studier/artiklar att referera, skrivit 5 sidor till inlämningen och känner mig så jävla bra! Woho :laugh: /mvh en som får panikångest bölattacker annars
 
Från att ha världens pepp igår till att inte orka något alls idag. Skippade föreläsningen då jag inte ens tog mig upp ur sängen, klockan var 16.30 innan jag klarade det. Känner mig riktigt risig i psyket nu (är utan medicin nu, då jag ska byta till en ny snart) och har inte pluggat ett smack idag. Jaja det vore såklart bra om jag pluggade, men jag ser ingen poäng i att "beat myself up" över att jag inte orkar... Går det inte så går det inte.

Fler här som kämpar med psykisk ohälsa och studier?
 
Är på.semester i veckan, hade gjort en plan att plugga en timme om dagen. Gick åt skogen :p tenta på onsdag, blir tre dagar idiotplugg innan den :banghead::cautious:

Om jag inte sover på flyget hem kan jag iofs plugga någon timme då också.
 
Från att ha världens pepp igår till att inte orka något alls idag. Skippade föreläsningen då jag inte ens tog mig upp ur sängen, klockan var 16.30 innan jag klarade det. Känner mig riktigt risig i psyket nu (är utan medicin nu, då jag ska byta till en ny snart) och har inte pluggat ett smack idag. Jaja det vore såklart bra om jag pluggade, men jag ser ingen poäng i att "beat myself up" över att jag inte orkar... Går det inte så går det inte.

Fler här som kämpar med psykisk ohälsa och studier?

Känner igen mig, går på Sertralin som gör mig mer stabil och inte rusar iväg till värst scenario inom en nanosekund när saker inte går min väg. Jag kan aldrig slappna av med mina studier, och eftersom jag pluggar heltid på distans (med eget satt tidsschema) så måste jag vara hård mot mig själv för att inte hamna efter och skapa mer stress. Däremot gör det att jag ibland inte kan slappna av alls med massor av prestationsångest, jag kan liksom inte stänga av hjärnan från pluggtänket. Det är tufft men jag tror definitivt att vi klarar det :) Vi får bara acceptera att det är ok att vara off och att imorgon är en ny dag, även om ens hjärnspöken inte håller med.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 051
Senast: MJLee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 816
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
809
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp