Bukefalos 28 år!

Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

Tja, jag är inte så avancerad där men jag vill definitivt ha bomullsmaterial. Skulle man råka strunta i att byta o ev ha något med glatt viskos-aktigt i.... iouu usch :crazy:

För övrigt -springa tjejmilen i år, åtminstone hålla mig under 60 min är målet :p
 
Sv: Vi som springer!

När jag springer på morgonen äter jag ingenting innan. Jag är också hungrig direkt när jag går upp, men jag orkar ändå. Kanske inte milen, men 5 km iaf. Äter jag inom 3 timmar före jag springer får jag håll, så jag gillar min förefrukostträning :)
 
Sv: Vi som springer!

Tja, jag är inte så avancerad där men jag vill definitivt ha bomullsmaterial. Skulle man råka strunta i att byta o ev ha något med glatt viskos-aktigt i.... iouu usch :crazy:

Jag är tvärtom, bomull till vardags men något som inte suger upp fukt på det sättet när jag tränar. Huh för svettblöta trosor.
 
Sv: Vi som springer!

Håller med Sassy. Någon form av funktionsmaterial föredrar jag även för underkläder. Modell är jag dock inte så kräsen på, inte ens när jag är ute i flera timmar verkar jag påverkas nämnvärt bara de sitter bra.
 
Sv: Vi som springer!

När jag springer på morgonen äter jag ingenting innan. Jag är också hungrig direkt när jag går upp, men jag orkar ändå. Kanske inte milen, men 5 km iaf. Äter jag inom 3 timmar före jag springer får jag håll, så jag gillar min förefrukostträning :)

Hmm, kanske man ska våga sig på att testa nån gång kanske. Du blir inte mer hungrig när du är ute då?

Jag hade tänkt börja jogga innan jobbet nu när det är ljust ute men funderade just på det här med maten. Jag hade nån tanke på att äta lite yoghurt eller nåt innan, men kanske funkar ändå. :)
 
Sv: Vi som springer!

Eller tuppar av, vilket jag skulle göra :D

KL.

Vad använder ni för skor? Har ni provat ut skorna?
Jag provade ut ett par skor, vilket slutade med att jag får använda dom på jobbet :crazy: så funderar om jag ska göra som jag gjorde från början, köpa ett par sköna skor på måfå. Inte så kul att punga ut 1500 spänn när jag inte kan använda dom.
 
Sv: Vi som springer!

Jag kör dom jag haft på mig för dagen, tycker alla funkar bra, vissa glider in lite här och var men det gräver man ju ur lätt :D
Är (tyvärr) alldeles för snål för att börja köpa speciella trosor att ha när jag tränar.
 
Sv: Vi som springer!

vad har ni för trosor när ni tränar? Materialval alltså. Har provat runt lite och tycker att de ena paret är sämre än det andra att träna i :grin:

Jag använder Sloggis osynliga variant, tycker de är superbra att träna i, får inte ens skavsår under långa cykelpass.
 
Sv: Vi som springer!

Eller tuppar av, vilket jag skulle göra :D

KL.

Vad använder ni för skor? Har ni provat ut skorna?
Jag provade ut ett par skor, vilket slutade med att jag får använda dom på jobbet :crazy: så funderar om jag ska göra som jag gjorde från början, köpa ett par sköna skor på måfå. Inte så kul att punga ut 1500 spänn när jag inte kan använda dom.

Äh, att tuppa av dör man inte av. :D Speciellt inte nu när det börjar bli varmt ute, finns ingen risk att man fryser ihjäl och förr eller senare vaknar man. Dessutom kan man ju ta med nåt litet ätbart, typ en Runes Energikaka eller nåt åt det hållet.

Jag har skor utprovade på Löplabbet, ett par NB 1064. Ska snart köpa ett par till som har snäppet mindre stöd och dämpning och alternera mellan under våren och sommaren. Hoppas och tror att mina NB håller till sommaren så jag hinner fasa in ett par nya skor innan jag måste byta ut dem också.
 
Sv: Vi som springer!

Apropå varmt också! Vätska, har ni vattenflaska med er?
Visst ska det finnas nån form av vätskeväska man har på ryggen, nån som har erfarenhet av en sån, är inte så pigg på vätskebälte eller springa med flaska i handen.
 
Sv: Vi som springer!

Jag använder Puma eutopia 2, är en rätt lätt nätt neutral sko. Har också varit och provat ut skor som inte fungerat ändå och jag fått ont, visserligen var jag och provade ut dessa också men var väldigt specifik med vad jag ville ha, alla försäljare har velat sätta mig i väldigt uppbygda skor för folk med medel till kraftig pronation, passar inte mig alls trots att jag pronerar kraftigt vid stillastående och endel vid sakta jogg på löpband.
 
Sv: Vi som springer!

*kl*

Svarar på alla frågor i samma inlägg.

Trosor: helt vanliga. Ibland bomull, ibland syntetmaterial. Ibland string, ibland hotpants. Jag är inte kinkig. Träningstrosor kostar ju vanligtvis ca 200 kr/par, och om man tränar 6-10 pass per vecka och bara tvättar ca var tionde dag så blir man ju ruinerad. Jag gillar att köpa träningskläder, absolut, men jag ser ärligt talat ingen vits med specialtrosor.

Skor: jag har fyra par igång just nu.
Ett par Asics Nimbus (utprovade och köpa på Löplabbet) som jag haft i över ett år och som ärligt talat borde vara utslitna nu, men fortfarande är mjuka och sköna.
Ett par Adidas Ride, ganska nya (utprovade på Löplabbet men köpta på nätet).
Ett par Adidas Adios, lättviktare (utprovade och köpta på Löplabbet) som jag bara älskar. Supersköna, superlätta och supersnygga.
Ett par Adidas Boston, lättviktare som jag har när jag tränar inomhus (utprovade och köpta på XXL).
Om man provar ut skor i butik med hjälp av personal, t.ex. hos Löplabbet, brukar man kunna byta om man sen känner att det inte alls blev bra.

Vätskesystem: Jag har bara vätska om jag springer längre än ca 90 min, eller om det är väldigt varmt. Oftast har jag mitt vätskebälte från Nathan med två flaskor à 3 dl. Sen har jag två löpar-/cykelryggsäckar med vätskeblåsa från Osprey som jag använder om jag behöver ha mer packning. Jag ska också införskaffa en handhållen flaska har jag tänkt. Det lär ska vara praktiskt på maran där det är trångt vid vätskekontrollerna i början. För den som inte vill ha vätskebälte eller ryggsäck så har Camelbak ett linne med "inbyggd" vätskeblåsa på ryggen. Har dock inte testat den varianten.
 
Sv: Vi som springer!

Jag och sambon ska börja jogga två gånger i veckan har vi planerat. Börjar efter påskhelgen, dvs nästa vecka. Jag är ingen människa som gillar jogging egentligen, men skulle väl behöva lite bättre kondis eftersom jag inte rider så ofta som jag vill just nu, av olika anledningar.
Hunden kommer få hänga med hon också, så det blir hela familjen :).

Inga lopp planerade, utan målet blir väl beach 2011 :D.
 
Sv: Vi som springer!

Det är avtuppandet, eller iaf totala orkeslösheten jag oroar mig lite för men man behöver ju inte ta 6 km-ers rundan första gången =)

Skor: Jag har ett par från Asics som är utprovade på löplabbet. Mina första riktiga löpskor så jag har egentligen inte nåt mer att jämföra med mer än att de är betydligt skönare och mer dämpade än ett par vanliga "joggingsskor".

Trosor kör jag på de jag har på mig vilket vanligtvis är vanliga hipsters i bomull, inget jag tänker på/störs av när jag är ute.

Ni som har vatten, hur länge är ni ute för att tycka att det behövs vatten? Är det när ni börjar komma upp på över timmen?
 
Sv: Vi som springer!

Jag har ett gäng adidas i funktionsmaterial. Jag föredrar faktiskt string eftersom jag ogärna har dubbla lager tyg om baken. Sedan har jag ett par Crafts pro cool boxer som jag gillar skarpt. Dessa använder jag mycket på vintern.
 
Sv: Vi som springer!

Vad använder ni för skor? Har ni provat ut skorna?

Asics Nimbus - Mina tjockskor och trygga trotjänare som alltid räddar mig vid begynnande benhinnekänningar. Tidigare exemplar är utprovade och köpta på Runner's store, men dessa ex är köpta på nätet. Används vid långpass och återhämtningsjoggar.

Asics DS Racer - Mina absoluta favoritskor! Vardera sko väger endast 160 g i min storlek. Fantastiska att springa i. Jag använder dem till det mesta, men framförallt snabba pass och lopp upp till halvmaran. Men de har även fått hänga med på långpass kring 30 km. Utprovade och köpta på Runner's store.

Asics DS Trainer - Nya skor som skulle invigts i veckan om jag inte hade råkat bli sjuk. Lättviktare, men lite tyngre och mer dämpad än Racern ovanför. Kommer användas på de flesta typer av pass, men framförallt på långpass och lopp över halvmaradistansen. Provades ut i somras samtidigt som jag köpte Racern (velade mellan dessa två) men är köpta på nätet nyligen. Ersätter funktionen hos ett par Nike Lunartrainer som länge har stått med en fot i graven.
 
Sv: Vi som springer!

En till motionär här! Joggar/springer ett par, tre gånger i veckan med hundarna och har som mål att springa tjejmilen på 55 minuter. Förra året sprang jag på timmen, ganska exakt utan att ha tränat speciellt intensivt, så det borde inte vara omöjligt. Har inte någon mätstatistik öht för hur långt jag springer, men jag brukar vara ute mellan 40min-1h beroende på väder&vind, humör och hur pepp hundarna är. Jag har börjat spurtträna lite då och då, helt ostrukturerat :D Jag kör på dagsformen helt enkelt och låter insidan styra upplägget.

Skorna är från Asics och alldeles för gamla och skruttiga. Tror jag haft dem i två år och borde verkligen köpa nya, men jag har inte ont någonstans så jag tänker att jag investerar i det under sommaren om jag får något vettigt sommarjobb.

Angående bevattningen, så brukar jag irritera mig på diverse bälten under träning, så om det behövs så springer jag rundor där jag kan sörpla vatten från någon kran där även hundarna kan släcka törsten. Oftast brukar jag klara mig utan.

Jag har oftast bomullströja när jag tränar och byxor i något funktionsmaterial, trosor helst de sömlösa "osynliga" från sloggi, samt sportstrumpor.
 
Sv: Vi som springer!

intressant att höra alla olika trosåskådningar :D

Från början tänkte jag bara på att de skulle ha bra passform nämligen, fixar inte när de sitter dåligt utan irriterar mig/ spänner mig och ja då går allt åt skogen..

Efter att ha rtränat några gånger i lite finare silkigare trosor kan jag bara konstatera att dessa går fetbort för mig. Just nu kör jag på bomullstrosor men det känns inte helt optimalt det heller.

-------
Jag har ett par Asics Gel Flashfire när jag springer ute (enbart terräng) och ett par Asics Gel Pulse på löpbandet / annan träning. Flashfire är för ett lättare pronationssteg och Pulse neutrala dock kan jag itne ha flashfire på löpband (får ont i knäna) och pulse i terrängen = ont i höfterna :confused:
------------

Fortsätter på mina metarialfrågor:
Vad för sorts strumpor anser ni bäst nu när det börjar bli varmare?? Har vanliga löparstrumpor men tycker nästan det börjar bli lite varmt i skorna nu :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 809
Senast: shia
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 541
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp